Kipeä lapsi. 11kk poika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solja

Vieras
Mä en nyt tiiä miten tekisin.
Pojalla oli eka korva tulehdus ennen joulua. JA silloin kuume oli 40.1.
Nyt on taas pepusta mitattuna 38.1. Nenä vuotaa ja yskii jonkin verran.
Kiukkuinen kun mikä. Kaveri sano, että ne on vaan hampaat, mutta en kyllä usko..
Mietinvaan kannattaako ton kanssa lähteä päivystykseen. Tähän aikaan ei saa enään aikaa omaan terkkariin.

No mie veisin lääkäriin.... Meillä ei pojalla koskaan nouse korvatulehduksessa kuume, mutta yskän saa heti seuraksi ja loppuu kuin seinään ku antibiootti vaikuttaa..

Ei kai 38.1 ja ole kovinkaan paha kuume tuon ikäisellä? Ja nenän vuotoa ja yskimistä tuntuu ainakin meillä olevan harva se viikko. En minä veisi vielä lääkäriin.

[QUOTE="kipinä";22937893]Ei kai 38.1 ja ole kovinkaan paha kuume tuon ikäisellä? Ja nenän vuotoa ja yskimistä tuntuu ainakin meillä olevan harva se viikko. En minä veisi vielä lääkäriin.[/QUOTE]

Niin, että kuunneellaan itkua kokoyö taas? JA siis toi poika oliyöllä tulikuuma. Tossa 0600 aikaan. Annoin silloin burana supon. Ja nyt puol ysi, mittari näytti 38.1
Tota räkää on kyllä riittänyt jo viikon verran..

Pepusta mitattuna yli 37,5 on kuumetta vauvalla.
Kuume

Mut voihan tuo olla ihan tavan lenssuakin, joten ite kattoisin nyt ainakin päivän tms. ennenku veisin lääkäriin, vaikka sitä vartenhan ne siellä on et tarkistavat jos huolettaa..

Minä menisin tarkistuttamaan korvat,jos lapsella on selvästi paha olla niin mun mielestä turhaa lääkärireissua ei ole olemassakaan.Jälkitarkastuksessa ette ole vielä käynyt?

no 38 ei oo lapselle eikä aikuiselle normaali lämpö. Itse kuitenki yrittäisin lääkitä ensin kotona ja katsoa pari pvää. Jos ei ala mennä ohi tai on erityisen itkuinen niin kävisin korvat tarkistuttamassa.

Kaks yötä on menny nyt itkiessä. Ja viimeyönä oli tosiaan niin kuuma, että riisuin vaippasilleen.
Hengitys oli taas sellasta läähättämistä.Samanalaista kuin yli 40 asteen kuumeessa oli.
Poika yrittää leikkiä, mutta ei oikein jaksa. Eikä ruokakaan uppoa =(

Minä menisin tarkistuttamaan korvat,jos lapsella on selvästi paha olla niin mun mielestä turhaa lääkärireissua ei ole olemassakaan.Jälkitarkastuksessa ette ole vielä käynyt?

PIti olla maanantaina jälkitarkastus, mutta itse olin kuumeessa. Eikä mieskään saannu vapaata =(
Epäilen kyllä, että korvatulehdus ei oo parantunu.
Muuten tolla lapsella ei oo ikinä ollukkaan mitään kuumetta. Paitsi nyt ennen joulua, ja silloin oli eka korvatulehdus..

Niin, että kuunneellaan itkua kokoyö taas? JA siis toi poika oliyöllä tulikuuma. Tossa 0600 aikaan. Annoin silloin burana supon. Ja nyt puol ysi, mittari näytti 38.1
Tota räkää on kyllä riittänyt jo viikon verran..

No hei, jos tilanne on niin paha et toinen itkee yöt, niin tuskin sun sitä lääkäriin menoa kannattaa täältä enää kysellä...Luulin et kyse oli vaan räkätaudista ja kuumeesta.

Kaks yötä on menny nyt itkiessä. Ja viimeyönä oli tosiaan niin kuuma, että riisuin vaippasilleen.
Hengitys oli taas sellasta läähättämistä.Samanalaista kuin yli 40 asteen kuumeessa oli.
Poika yrittää leikkiä, mutta ei oikein jaksa. Eikä ruokakaan uppoa =(

joo luinki et on ollu itkuinen koko yön ja siks muokkasin tekstiä. Käy tarkistuttamassa korvat. Luulen et siel saattas olla tulehdusta.

PIti olla maanantaina jälkitarkastus, mutta itse olin kuumeessa. Eikä mieskään saannu vapaata =(
Epäilen kyllä, että korvatulehdus ei oo parantunu.
Muuten tolla lapsella ei oo ikinä ollukkaan mitään kuumetta. Paitsi nyt ennen joulua, ja silloin oli eka korvatulehdus..
Kyllä mä veisin,tottahan kuumekkin tekee epämiellyttävän olon,mutta jos lapsi on selvästi tuskainen niin ehdottomasti lääkäriin.Varsinkin jos rapsuttelee korvaansa niin on aika selvä merkki.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Kotihoito: Vaateta lapsi kevyesti ja pidä huoneen lämpötila viileänä, jotta kuume saadaan laskemaan. Lapselle on annettava runsaasti juotavaa, koska kuumeisena haihtuu paljon nestettä. Lapsen ei tarvitse maata vuoteessa, jos hän mieluummin on jalkeilla ja leikkii. Lapselle voidaan mainiosti antaa kuumetta laskevaa lääkettä nukkumaan mennessä. Se auttaa häntä nukkumaan rauhallisemmin.

Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos kuumeinen lapsi ei suostu juomaan. Jos lapsi on alle 2-vuotias, ja kuumetta on yli 39,0 astetta.

Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on huonokuntoinen tai jos kuumeen yhteydessä esiintyy hengitysvaikeuksia. Jos kuumetta on yli 40,5 astetta.

Yhteistyössä