Kinkkupastasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mariaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mariaa

Jäsen
01.11.2007
723
0
16
Mä viimeviikolla täällä kyselin mikä meni vikaan siinä mun kinkkupastassa johon tein rasvattoman vaalean kastikkeen kun en teinnyt ettei pastalle voi tehdä sellaista kastiketta. Eli mulla nyt löytyy kaapista 3 juuston ruokakermaa, tavallista myös, kinkkusuikaleita tietty ja pennepastaa.
Neuvoisitteko vaihe vaiheelta miten mun kannattaa se kastikke tehdä? Ja pastasta, kun keitän pastaa niin laitan suolaa veteen eikö? Vai jotain muuta? Entä pitääkö pasta huuhdella jotenkin keittämisen jälkeen?
Kiitos teille jos viitsitte vastata, olen ihan käsi pastaruokien kanssa. :ashamed:

Minä teen yksinkertaisesti niin, että keitän pastan paketin ohjeen mukaan ja kun on kypsää valutan veden pois. Pasta takaisin kattilaan, kinkkusuikaleet sekaan ja ruokakerama perään. Muutaman minuutin haudutus ja se on siinä. Maustan mustapippurilla, oreganolla ja basilikalla, mutta ehkä ei tarvii mitään mausteita kun on tuota juustokermaa.

Mä en koskaan suurusta jauhoilla!
Eli kuullotan sipulin pannulla pienessä öljytilkassa, lisään kinkkusuikaleet ja mausteet. Valkosipulinen yrttimauste ja jauhelihamauste on tosi hyviä.
Sitten sekaan ruokakermaa 2prk ja creme bonjourin tuorejuustoa. ( sipulin makuinen ja yrttinen ) . Tai vaihteluna tomaattinen.
Haudutetaan vähän aikaa.
Keitän pastaa ja eikun syömään.....nam.
:p

Ainiin unohtu sanoo, et suolaa mausteeksi pastan keitinveteen ja huuhtelen pastan aina keittämisen jälkeen, ettei jää vetiseksi/limaiseksi.