Kinkku sulamaan?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä käyn tänään ostaa n 7 kg:n kinkun, laitan samantien jääkaappiin sulamaan ja tiistaina olis tarkoitus leivinuunissa paistella
Paljon leivinuunin lämpötila on, ku laitat kinkun sisään?
Aatelin lämmittää maanantai iltana tavallista kuumemmaksi n 250C...eli aamulla olis sit n. 130-150C toivottavasti, kyllähän se sit siitä laskee pikkuhiljaa tuo lämpö
 
xx
Meillä n. 6kg:n kinkku. En tiiä kyllä millon se pitäs ottaa sulamaan, mutta leivinuunissa meilläkin paistetaan ja tiistaina. Viimevuonna vasta eka kerran paistettiin siellä. En kyllä muista yhtään paljo lämpotila oli.. Oisko ollut jotakin 150 astetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä käyn tänään ostaa n 7 kg:n kinkun, laitan samantien jääkaappiin sulamaan ja tiistaina olis tarkoitus leivinuunissa paistella
Paljon leivinuunin lämpötila on, ku laitat kinkun sisään?
Aatelin lämmittää maanantai iltana tavallista kuumemmaksi n 250C...eli aamulla olis sit n. 130-150C toivottavasti, kyllähän se sit siitä laskee pikkuhiljaa tuo lämpö
Ku mulla on niin laho pää, viimeks toissa vuonna paistoin leivinuunissa, mun mielestä laitoin 6-7kg kinkun ku lämpötila oli 220. 5-6 tuntia meni. Mut ku en oo ihan satavarma siitä lämpötilasta.
Paljon isket puita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä käyn tänään ostaa n 7 kg:n kinkun, laitan samantien jääkaappiin sulamaan ja tiistaina olis tarkoitus leivinuunissa paistella
Paljon leivinuunin lämpötila on, ku laitat kinkun sisään?
Aatelin lämmittää maanantai iltana tavallista kuumemmaksi n 250C...eli aamulla olis sit n. 130-150C toivottavasti, kyllähän se sit siitä laskee pikkuhiljaa tuo lämpö
Kun paistaa kinkun leivinuunissa, uunia pitää lämmittää useita päiviä ennen kinkun paistamista, että kaikki seinät ja muut kuumuu tarpeeksi. Sitä pitää lämmittää melkeenpä koko ajan siihen asti kun kinkku valmis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä käyn tänään ostaa n 7 kg:n kinkun, laitan samantien jääkaappiin sulamaan ja tiistaina olis tarkoitus leivinuunissa paistella
Paljon leivinuunin lämpötila on, ku laitat kinkun sisään?
Aatelin lämmittää maanantai iltana tavallista kuumemmaksi n 250C...eli aamulla olis sit n. 130-150C toivottavasti, kyllähän se sit siitä laskee pikkuhiljaa tuo lämpö
Ku mulla on niin laho pää, viimeks toissa vuonna paistoin leivinuunissa, mun mielestä laitoin 6-7kg kinkun ku lämpötila oli 220. 5-6 tuntia meni. Mut ku en oo ihan satavarma siitä lämpötilasta.
Paljon isket puita?
Meniskö jotain 1½ pesällistä, auttaa kovasti ku on se lämpömittari siinä sivussa ja tuo on tuommonen tulikiven leivinuuni, hyvä paistolämpötila olis n 120C ja oliko se n 1h/kilo eli meillä varmaan tuo 7 kg kinkku olis n 8t uunissa
 
finfood
Jäinen kinkku sulatetaan hitaasti. Iso pakastekinkku kannattaa hankkia hyvissä ajoin, koska sulattamiseen kuluu aikaa. Pieni kinkku sulaa jääkaapissa 1 - 2 vuorokaudessa. Ison kinkun sulattaminen kestää kylmiössä tai 3 - 5 päivää


eli näyttää että teillä ei välttämättä ehdi kinkut sulaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Meillä 12,5 kg kinkku, mutten vielä ota sulamaan. Katotaan sitten viikonloppuna. Leivinuunissa mekin paistetaan.
Meillä kans reipas 10kg kinkku ja ajattelin ottaa sunnuntaina vasta sulamaan. Tiistai iltana uuniin =)
:eek: Sulaako se varmasti sisältäkin?
Eiköhän, koska aina ennenkin on sulanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja finfood:
Jäinen kinkku sulatetaan hitaasti. Iso pakastekinkku kannattaa hankkia hyvissä ajoin, koska sulattamiseen kuluu aikaa. Pieni kinkku sulaa jääkaapissa 1 - 2 vuorokaudessa. Ison kinkun sulattaminen kestää kylmiössä tai 3 - 5 päivää


eli näyttää että teillä ei välttämättä ehdi kinkut sulaa...
Tätä mäkin mietin, et tuskin 10kg kinkku sulaa kahdessa päivässä.. Mä joka tapauksessa otan tänään jääkaappiin sulamaan.
 

Yhteistyössä