M
Miira
Vieras
Kuudesluokkalainen tyttö pitää kovasti vuotta nuoremmasta serkkutytöstään ja haluaisi viettää aikaa hänen kanssaan. Tämän tammikuun aikana on varmasti viisi kertaa tahtonut häntä kylään tai yökylään. Yhtään kertaa serkkutyttö ei ole tullut vaan aina on ollut muuta menoa/kokeet parin päivän päästä/väsyttänyt/äiti (miehen veljen vaimo) ei ole luvannut tai jotain. Nyt kun mietin niin koko syksyn aikana kävi ehkä kerran kun pyysimme häntä kanssamme shoppailemaan ja pizzalle. Eivätkä he muutenkaan tapaa kun käyvät eri koulua. Tyttö ei ole käynyt serkun luona varmaan vuoteen vaikka samassa kaupungissa asutaan. Kyläilykutsuja ei kuulu eikä tytön kyläilykutsut saa vastakaikua. Tytöllä oli joulun alla synttärit jonne serkkutyttö oli kutsuttu mutta serkku ei saapunut paikalle. Tyttö näki jälkeenpäin serkkua kaupungilla ja kysyi miksei tämä tullut niin vastaus oli ettei äiti päästänyt koska serkulla oli ollut useita kaverítapaamisia viikon aikana.
Tyttöni kaipaa serkkuaan ja kysyy usein saako tahtoa kylään. Olen luvannut mutta viitsisinkö sanoa tytölleni ettei serkku selvästikään hänen seuraansa kaipaa että jättäisi serkun rauhaan. Joskus sanoin veljen vaimolle että tyttöni kärsii ujoudestaan eikä hänellä ole omassa koulussaan kuin yksi kaveri. Serkun äiti totesi että heillä on päinvastainen ongelma että tytöllään on paljon kavereita mutta tyttö ei itse tykkää kaikista kavereistaan. Mitä tehdä, rajoittaako tyttöni yhteydenottoja vai antaako hänen säilyttää illuusion molemminpuolisesta ystävyydestä? Serkku on kuitenkin ainut tyttöserkku, muuten tytöllämme on vain pienempiä poikaserkkuja jotka eivät asu samassa kaupungissa ja meidän perhe olisi sukurakas jos vastakaikua saataisiin.
Tyttöni kaipaa serkkuaan ja kysyy usein saako tahtoa kylään. Olen luvannut mutta viitsisinkö sanoa tytölleni ettei serkku selvästikään hänen seuraansa kaipaa että jättäisi serkun rauhaan. Joskus sanoin veljen vaimolle että tyttöni kärsii ujoudestaan eikä hänellä ole omassa koulussaan kuin yksi kaveri. Serkun äiti totesi että heillä on päinvastainen ongelma että tytöllään on paljon kavereita mutta tyttö ei itse tykkää kaikista kavereistaan. Mitä tehdä, rajoittaako tyttöni yhteydenottoja vai antaako hänen säilyttää illuusion molemminpuolisesta ystävyydestä? Serkku on kuitenkin ainut tyttöserkku, muuten tytöllämme on vain pienempiä poikaserkkuja jotka eivät asu samassa kaupungissa ja meidän perhe olisi sukurakas jos vastakaikua saataisiin.