Kimppalahjat opettajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuka osallistuu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti osallistun. Sehän on suoranaista väkivaltaa, että jokainen luokan oppilas kantaa jonkun hökötyksen opettajalle, ja sitten loma menee miettiessä, että minne nuokin tavarat tukkisi. Mä en tajua periaatteellista kieltäytymistä noista jutuista, jos tavoite on tuottaa jollekulle hyvää mieltä. Jos osuus on kympinkin verran, niin senhän säästää äkkiä vaikka ruokakaupassa. Jättää pari tupakkiaskia ostamatta.

Olen osallistunut kimppalahjoihin lasten opettajille ja aikoinaan kerhonohjaajille.
Ja ollut pari kertaa lahjaa itse organisoimassa. Minusta se on kätevä tapa saada opettajia muistettua ns. vähän isommasti.

Mutta olen joskus myös ostanut vain itse, jos kimppalahjaan ei ole löytynyt lähtijöitä.

Toki osallistuisin, mutta kannattaa muistaa, että kerättävä summa on hyvä pitää pienenä. Joku sanoi että jokainen voi säästää kympin, mutta entäs jos lapsia onkin neljä, niin siitä tulee jo 40 euroa.

24 oppilaan luokasta jos jokainen tuo 3 euroa niin sillä saa jo 70 euron arvoisen lahjan ja kortin kylkeen. Minusta olisi näin opettajana kovin kiusallista vastaanottaa kovin kallista lahjaa... Toinen vaihtoehto on, että kukin maksaa omantunnon mukaan.

Yhteistyössä