Kilttimies ihmettelee edelleen miksei Suomen peruskouluissa opeteta hyödyllisiä käsityötaitoja?

vierailija
Nikkarointia ja ompelua on mutta ihan kuin siellä tehtäisi vain jotain nimellistä. Mitään järkevää niillä taidoilla ei tee. Miksei puutyötä voisi opettaa niin hyvin että oppilaat voi peruskoulun jälkeen tehdä vaikka omat huonekalut?
Ihmettelen koska olen kälyn kanssa työstänyt tulevaa autokatosta ja halkoliiteriä eilisen ja nyt aamupäivän. Tehdään kaikki valmiiksi varastoon että rakennelma on valmiina pystytettäväksi kun uusi rakennuslaki tulee voimaan eikä tarvita enää lupaa siihen.
 
vierailija
Tässähän on kyse vain kilttimiehestä ja hänen tekemisistään. Eihän kukaan muu osaa mitään ja vaikka osaisikin niin se ei ole mitään johtuen hänen dgstään.
Lähinnä lapsellista ja surkuhupaisaa kun minä, minä ja mainitsinko itseni suoltaa tekemisiään. Kaipaa ilmeisesti kipeästi arvostusta mutta kun tapa on noh vähän yksioikoinen niin taitaa olla turha odotella.
 
vierailija
Tietoa nikkaroinnista ja rakentamisesta on saatavilla rautakaupoista, netistä, oppaista.... yllin kyllin jos kiinnostaa.
Peruskoulun ja lukion tarkoitus on opettaa oppilaita etsimään itse tietoa mahdollisimman laajasti.
 

Yhteistyössä