#Kiltti ihminen#Millanen on ihminen joka haluaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kiltti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen vähän sellainen, tai ainakin ollut. En tiedä miksi, mutta lapsuudesta se on lähtöisin. On pitänyt aina tehdä kaikkensa että muilla olisi mahdollisimman mukavaa, itsestään välittämättä. Osittain siellä missä olen syntynyt, on muutenkin tuontapainen tapa. Nyt tosin on ollut pakko muuttua oman perheen saannin myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
en tosiaan tiiä, kun ite olen kaukana tuosta tyypistä ...

Niin mäki; ja epäilen että ihminen joka haluaa vaan miellyttää muita, istuu terapeutilla jossain vaiheessa, tai syö masennuslääkkeitä

No jaa, mulle on enempi opetettu että kun antaa toisille paljon, tulee saamaan itsekkin joskus takaisin ja siitä saa hyvän mielen. Toisaalta, se on totta osittain. Niin kauan kun tekee itselle hyvää ja se tulee sydämestä, siitä nauttii. Sitten kun sitä edellytetään, ja omat voimavarat ei jaksa..ei siitä nauti. Omat vanhempani osittain vieläkin odottavat että jaksan tehdä kaiken niitten pillin mukaan. Nyt en enää jaksa. Olen kyllä edelleen mahdollisimman ystävällinen kaikille jne..mutta osaan laittaa stopinkin.

Minä kai lukeudun niihin.
Kotiolot ei olleet parhaat. Olin pitkään ainoana tyttölapsena ja vanhemmat suosivat vanhempia veljiäni. Taas kun pikkusisko syntyi, he alkoivat suosia häntä. olin ns. väliinputoaja.

Sitten se mikä myös tekee, on se kun minua kiusattiin koulussa. Pinnasin koulusta toooosi usein, kun pelkäsin olla siellä, eikä siihen aikaan kukaan puuttunut koulukiusaamiseen. Ja vanhemmat kun eivät välittäneet, niin en edes uskaltanut heille kertoa siitä.

Huh, en halua enempää vatvoa tästä, kun se aina saa pahan mielen. :'(

No mä tahon miellyttää kaikkia ja olla kiltti, mut en vaan aina osaa. :D Ja osaan kyllä kieltäytyä. Mutta siis persoonana miellyttävä...tahtoisin olla ainaki, ja yleensä kai olenkin. :) En kuitenkaan rupee toisia passaamaan oman hyvinvointini kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Krooh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
On tosi rankka elämä, jos aina vaan myötäilee muita. Kuinka sitten saa edes sen oman äänen kuuluviin, kun on oikeasti asiaa?

Osasin odottaa sinulta tuollaista kommenttia

Tuota, kuljetko sä yleensäkin tuntemattomien perässä naputtamassa kokoajan jostakin? :D

No eihän se tässä yhteiskunnassa ole tapana olla kiltti kun tää on semmonen persläjien pesä. Mut jotkut ihmiset nyt vaan voi semmosiakin olla, oispa enemmän niin kaikilla ois parempi olla.

Yhteistyössä