Kilpirauhasesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vajaallako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vajaallako

Vieras
Hei! Olisiko paikalla joku, joka tietää kertoa jotain näistä arvoista? :)

V. 09 S-TSH 1.69 ja S-T4-V 8.46
V. 10 S-TSH 1.69 ja S-T4-V 7.9
V. 11 S-TSH 1.16 ja S-T4-V 9.4
V. 11 S-TSH 0.91 ja S-T4-V 10.9

Tänään saadut tulokset:

S-TSH 1.14 VIITE 0.30-3.50
S-T4-V 9.2 VIITE 7.50-18.00

[QUOTE="vieras";26105866]mitä oireita on?[/QUOTE]

Oireita on mm. palelua/hikoilua, ummetusta, rytmihäiriöitä, matala verenpaine, huimausta välillä, kuiva iho, välillä saamattomuutta, seksuaalista haluttomuutta, kylmät jalat ja kädet... :(

Aivolisäkeperäinen vajaatoiminta voisi kuulemma olla.

Minusta on vajaatoimintaa. T4V on niin alhainen, että voikin olla ihan kamala olo. Aina v-tuttaa nuo mukatietäjät, jotka tuijottelevat TSH:ta. Ei tarvitse vastata, jos ei ymmärrä.

[QUOTE="vieras";26106210]Minusta on vajaatoimintaa. T4V on niin alhainen, että voikin olla ihan kamala olo. Aina v-tuttaa nuo mukatietäjät, jotka tuijottelevat TSH:ta. Ei tarvitse vastata, jos ei ymmärrä.[/QUOTE]

Siihen minäkin alan nyt kallistumaan. 3 eri lääkäriä hokevat kuitenkin, että kaikki kunnossa :O

[QUOTE="Helekutti";26106481]No ei kyllä ole vajaatoimintaa. T4 on komeasti viitteissä. Itellä on paljon "huonommat" arvot, TSH on 3,6 ja T4V 14 (eri viitealue) ja minä olen täysin terve.[/QUOTE]

Ai komeasti!?! :O Tuon T4:n pitäisi olla YLÄkolmanneksessa...

Voi eii, voikohan mulla olla kilpirauhasen vajaatoimintaa???

Oireena ollut jo muutaman vuoden:
Väsymystä/saamattomuutta (vaikka kuinka nukkuisin)
Matala verenpaine (huimaa ja häiritsee normaalia elämää jonkin verran)
ihoa alkanut yhtäkkiä kutisemaan (ei ole allergiaa, tutkittu) siis välillä tulee kutituskohtauksia
seksi ei vois vähempää kiinnostaa
minua ei palele koskaan, toiset tärisevät kylmästä, minä vähennän vaatetta
Painoa tulee hiipimällä lisää, vaikka kuinka liikun ja syön terveellisesti.

Voi eii, voikohan mulla olla kilpirauhasen vajaatoimintaa???

Oireena ollut jo muutaman vuoden:
Väsymystä/saamattomuutta (vaikka kuinka nukkuisin)
Matala verenpaine (huimaa ja häiritsee normaalia elämää jonkin verran)
ihoa alkanut yhtäkkiä kutisemaan (ei ole allergiaa, tutkittu) siis välillä tulee kutituskohtauksia
seksi ei vois vähempää kiinnostaa
minua ei palele koskaan, toiset tärisevät kylmästä, minä vähennän vaatetta
Painoa tulee hiipimällä lisää, vaikka kuinka liikun ja syön terveellisesti.

Voi ihan hyvin ollakkin : / Onko sinulta koskaan katsottu noita kilpirauhasarvoja?

Voi ihan hyvin ollakkin : / Onko sinulta koskaan katsottu noita kilpirauhasarvoja?

Pari vuotta sitten otettiin, kun olin raskaana. Olivat ok, tai näin sanottiin. En muista itse niitä arvoja. Ja sitten on otettu joskus 7-vuotta sitten ja olivat silloinkin ok, arvoja en muista niistäkään.
Nyt vain sinun viestiä lukiessa aloin miettimään, että voisiko olla tosiaan tätä.
Voiko väsymys ja saamattomuus vaihdella päivittäin? Joskus olen kuin duracellpupu ja saan aikaan vaikka ja mitä ja olo on mitä loistavin. Sitten on päiviä, että en jaksaisi mitään tehdä.

Pari vuotta sitten otettiin, kun olin raskaana. Olivat ok, tai näin sanottiin. En muista itse niitä arvoja. Ja sitten on otettu joskus 7-vuotta sitten ja olivat silloinkin ok, arvoja en muista niistäkään.
Nyt vain sinun viestiä lukiessa aloin miettimään, että voisiko olla tosiaan tätä.
Voiko väsymys ja saamattomuus vaihdella päivittäin? Joskus olen kuin duracellpupu ja saan aikaan vaikka ja mitä ja olo on mitä loistavin. Sitten on päiviä, että en jaksaisi mitään tehdä.

Saisitko jotenkin selville noita arvoja? :)
Kannattaa pyytää lähete verikokeisiin, jotta ne katsottaisiin uudelleen.
Minulla ihan samalla tavalla; joskus ei jaksaisi mitään ja joskus taas virtaa kyllä riittää : /

[QUOTE="vieras";26111750]mulle annettiin koelääkitys aika vasta lähes samoilla arvoilla kun ap:llä on. en ole vielä huomannut olossa juuri muutoksia paitsi pulssi hieman rauhoittunut.[/QUOTE]

Sepä se, kun löytyisi sellainen lääkäri, jolta sen koelääkityksen saisi : /

[QUOTE="vieras";26117181]mitä ovat neuvoneet siellä?

Kannattaa mennä endogrinologille. sulta otetaan varmaan silloin liuta muitakin kokeita.[/QUOTE]

jatkan.. luinkin sun tekstiä kilpparifoorumilta. Me ollaankin aika samoilta suunnilta.

[QUOTE="vieras";26117223]jatkan.. luinkin sun tekstiä kilpparifoorumilta. Me ollaankin aika samoilta suunnilta.[/QUOTE]

Kyllä täytyy varmaan alkaa varailemaan aikaa osaavalle endolle : /

Yhteistyössä