kilpirauhasesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
kävin tänään lääkärissä, ja tuli puheeks siä kun mun paino ei laske millään. Syön päivittäin n 1000 kaloria (liian vähän tiän, mut kun ei maistu) ja harrastan rankkaa liikuntaa 2-3 krt viikossa 1,5 tuntia kerrallaan.. Lääkäri epäili et olis kilpirauhasessa häikkää, mut ei mulla mitään oireita ole? Paino mulla ollut n vuoden samassa. Painan siis 75 kg ja olen 162 pitkä, eli liikaa painoa on.

Joskus ei edes huomaa, että on nuutunut olo, kun on tullut pikkuhiljaa ja sitten lääkityksestä maailma kuitenkin kirkastuu. Kkaikilla ei silti mitään tällaista huomaa ja verikoe on ainoa, mistä voi mitään päätellä. Muista huolehtia sitten, että arvot todella hyvät, vaikkei oireita olekaan, jos saat lääkityksen.

Itse pitäisi tuota painon putoamattomuutta oireena.

Siis jos tosisaan syöt vain 1000 kaloria ja liikut noin paljon, niin kyllä terveellä ihmisellä painon pitäisi tippu roimastikin.

Vajaatoiminnassahan tuota painoa saattaa kertyä hurjastikin, kun ruoansulatus hidastuu olemattomaksi. Kuin tiheästi sulla toimii vatsa? Missä kunnossa on tukka? Millaiset verenpaineet, onko matalat? Paljonko on leposyke? Millainen iho, onko kuiva? Nää on sellaisia vajatoiminnan oireita, joita ei eina hoksata yhdistää vajikseen.

iho on kuiva. Hiukset tippuu päästä, mut aattelin sen liittyvän tohon kun en syö ja oon kuitenkin imettäny kauan, ja nyt se lopu. Vatsa toimii muutaman päivän välein. Väsynyt olen, mut oon aatellu sen johtuvan kun on 4 lasta. Ja joo, niin olin itekin aatellu et pakkohan sen on ollu tippua, mut tosiaan kävin tänään puntarilla, niin ei grammaakaan.

Minun mielestäni oireesi kuulostavat täsmälleen kilpirauhasen aiheuttamalta. Muuten jos vielä sopii kysyä, niin milloin olet synnyttänyt viimeksi? Osaatko yhdistää näiden em. oireiden alkamista millekään ajanjaksolle, esim 'alkoivat noin 6 kuukautta synnytyksen jälkeen.'

Synnytyksen jälkeinen kilpirauhasen tulehdus on aika yleinen tauti naisilla. Tulehdus jää todella usein totematta ja se aiheuttaa sitten pysyvän vajaatoiminnan.

Sinuna pyytäisin päästä myös vitamiini- ja hivenainekokeisiin, sillä olet ilmeisesti ollut aika kauan aikaa niukalla ruokavaliolla.

Itse pitäisi tuota painon putoamattomuutta oireena.

Siis jos tosisaan syöt vain 1000 kaloria ja liikut noin paljon, niin kyllä terveellä ihmisellä painon pitäisi tippu roimastikin.

Vajaatoiminnassahan tuota painoa saattaa kertyä hurjastikin, kun ruoansulatus hidastuu olemattomaksi. Kuin tiheästi sulla toimii vatsa? Missä kunnossa on tukka? Millaiset verenpaineet, onko matalat? Paljonko on leposyke? Millainen iho, onko kuiva? Nää on sellaisia vajatoiminnan oireita, joita ei eina hoksata yhdistää vajikseen.

on todettu vajis ja mulla on korkea verenpaine, leposyke 80 pintaan ja ihan normaali iho. Tukka on korppukuiva kyllä. Painoa on enemmän kuin laki sallii ja saamaton olo koko ajan! Ei ole lääkitys ilmeisesti vieläkään kohdallaan, sain lääkkeet huhtikuussa.

on todettu vajis ja mulla on korkea verenpaine, leposyke 80 pintaan ja ihan normaali iho. Tukka on korppukuiva kyllä. Painoa on enemmän kuin laki sallii ja saamaton olo koko ajan! Ei ole lääkitys ilmeisesti vieläkään kohdallaan, sain lääkkeet huhtikuussa.

Sinuna menisin verikokeeseen. Hiusten kunnon kannalta sun vajis on todettu aika vasta. ->muutokset esimerkikksi hiuksissa näkyvät todella pitkällä aikavälillä, vaikka muut oireet häviäisivätkin.

Korkea verenpaine ja leposyke viittaisivat enemmänkin tyroksiinin liika-annostukseen, kuin vajikseen. Myös pitkäaikainen liika-annostus aiheuttaa väsymystä. Saattaa aiheuttaa myös esim. ripulia, hikoilua ym.

Si
Korkea verenpaine ja leposyke viittaisivat enemmänkin tyroksiinin liika-annostukseen, kuin vajikseen.
Ei ole ihan näin. Usein vajiksessa alkuun on alhainen verenpaine, mutta pahetessaan aiheuttaa usein kohonnutta verenpainetta. Itsellä nousi alhaisista lukemista ilman painonnousua yläpaine 30 yksikköä ja alapaine 20 yksikköä muutamassa vuodessa vajaatoiminnasta johtuen. Ei palautunut normaaliksi ennen kuin oli hallinnassa. Ja joskus tyroksiini ei riitä, että t3v:täkin syytä seurata. Voi vaatia Liotyronin tai Armour lääkityksen, kun oireet eivät vaan poistu.

Sinuna menisin verikokeeseen. Hiusten kunnon kannalta sun vajis on todettu aika vasta. ->muutokset esimerkikksi hiuksissa näkyvät todella pitkällä aikavälillä, vaikka muut oireet häviäisivätkin.

Korkea verenpaine ja leposyke viittaisivat enemmänkin tyroksiinin liika-annostukseen, kuin vajikseen. Myös pitkäaikainen liika-annostus aiheuttaa väsymystä. Saattaa aiheuttaa myös esim. ripulia, hikoilua ym.

Ei pidä paikkaansa aina, yleensä toi voi olla mutta on tapauksia joissa syke nousee kun on vajaalla. Ei oo kaikki niin musta valkoista

kun liikut ja urheilet, hikoiletko? Hikoiletko saunassa? Paleletko helteelläkin?
Mulla oli myös tuollaisia oireita. Tykkään saunoa ja liikkua paljon ja olin kuin rapu ja pisaraakaan hikeä ei tullut. Sydän vaan hakkasi tuhatta ja sataa ja ajattelin että kuolen.
Entäpä masennus, voisiko sinulla olla sitä ja jonkin asteinen aliravitsemus?

masennusta ei ole. Sen tiedän, mun elämänilo ei ole kadonnut mihinkään :) Aliravitsemuksesta, en tiä? Kai se voi sitäkin olla, jos en kerta syö.. Tänään oon syöny pinaattikeittoo lautasellisen, porkkanan, ruukkusalaatin, mandariinin ja 3 kuppia kahvia, eipä tosta paljoo energiaa tule. Kyllä hikoilen reeneissä, tunti sit tulin kotiin ja 1,5 tunnin reenit oli. Saunassa en oikeastaan käy ku tulee huono olo..

Yhteistyössä