kilpirauhasenvajaatoiminta/lääkitys

Moikka!

Mitä ohjeita teille on annettu tohon lääkitykseen? Mulle sanottiin että pilleri pitää ottaa aamulla ennen aamupalaa ja pariin tuntiin ei mitään maitotuotteita saa syödä. Mutta taas tutulle ei moisesta asiasta mainittu mitään- ja mullekkin farmaseutti apteekista mainitsi kun kysyin että onko mitään erityistä huomioitavaa.. lääkepakkauksen selosteessakaan ei lue mitään.

Ois kiva tietää et onko oikeesti noin, oon yleensä juonu aamukahvin maidolla..
Ootteko miten saaneet siihen sen rytmin siihen ottamiseen? mulla tää on ihan eka lääkitys mitä juodun syömään säännöllisesti ja outoo olla. Tiiä oikee et mite päi olis. Millon huomasitte muutoksen itsessänne?

edit. ja lääke on siis THYROXIN ja 0,1 mg /puolet
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Mä kuulin kanssa jälkeenpäin että puoleen tuntiin ei saa syödä lääkkeen ottamisen jälkeen. Siskolle oli sanottu ettei puoleen tuntiin maitotuotteita, 2h kuulostaa aika pitkältä ajalta... Mutta en voi sitä tietty mennä kumoamaankaan. Mulla puolikas tabl.
 
Mulla kans sisi puolikas tabletti. No mulle sanottiin het siinä aamupalan yhteydessä ottaa- tosin otan sen kyllä aina n.10min etukäteen kun nappaan heti herättyäni.
Hassua kun ei lääkärikään maininnut mitään tosta maitotuote jutusta. Hirmu hankalaa kun täytyy tutkailla kelloa et jokohan sais maitoa ottaa.. hmph
 
"vieras"
Mulle sanottu kanssa että 1/2 tuntia lääkkeen oton jälkeen saa syödä ja itse kun joudun ottamaan lisäksi kalsiumia tablettina, niin sen ja thyroxintabun oton välillä tulee olla neljän tunnin ero.
 
"nnn"
Tyhjään mahaan ja 10 minuutin päästä voi ruokailla. Itsellä laktoosi-intolarenssi joten en käytä maitotuotteita eikä niitä näin ollen tarvitse vältellä.
Kalsium tabuun olen pitänyt eroa saman 4h kuten joku mainitsikin.
 

Yhteistyössä