Kilpirauhasen vajaatoimintalaisia?

Hei!

Kirjoittelen näille sivuille ekaa kertaa. Tänään starttasi 7. yrityskerta ja esikoistahan tässä haaveillaan. Mun ongelmana on pitkät kierrot, tänään tai siis eilen loppunut kierto oli 58 päivää pikä. Kaikkiaan näistä kuudesta luomukierrosta 3 on ollut yli 40 päivää pikiä :headwall:

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja tänään kuulin, että tsh arvoni on noussut lähelle viitearvojen ylärajaa. Itse olisin sitä mieltä, että lääkitystä olisi lisättävä. Ensi viikolla kuulen lääkärin mielipiteen asiaan.

Mutta siis löytyykö näiltä sivuilta samasta asiasta "kärsiviä"? Kilpirauhasen vajaatoimintahan aiheuttaa myös lapsettomuutta, jten ajattelin, että kohtalotovereita saattaisi täällä hyvinkin olla, toivottavasti =)
 
Moi!
Mulla on myös vajaatoiminta ja sitä seurataan nyt kiivaasti kun yritellään raskautua. TSH pitäisi olla mahdollisimman matala, tai siis mulle lääkäri sanoi muistaakseni että yritettäis saada se lähelle kolmea, nyt se on yli neljä. Lääkitystä nostetaan sitä mukaan mitä verikokeet näyttää, siis jos tarvis on nostaa. Mun lääkäri ainakin ottaa sen arvon tosissaan koska sillä on merkitystä. Puhu ihmeessä omalle lääkärillesi ja pyydä että sitä tarkkaillaan.
 
:wave:
Mulla löytyi vajaatoiminta lapsettomuustutkimuksissa. Takana on kolme vuota lapsettomuutta. Ekasta liitosta on kuitenkin 11v. poika joten raskautuminen on kyllä mahdollista. Meillä ei ole diagnosoitu mitään erityistä syytä lapsettomuuteen ja miehellänikin on aikaisemmasta liitosta lapsia. Lääkärit väittävät ettei vajaatoiminnalla ole mitään vaikutusta jos lääkitys on kohdallaan... mutta tiedä sitten. Mulla pitäis olla veriarvot kohdallaan ja lääkityskin on aika pienellä annoksella. Kierto on ajoittain tosi lyhyt ja vuoto lähes olematonta että kyllä jossin vikaa on.
Mutenkin tuntuu että lääkäreillä on hieman eriävät mielipiteet asiasta, mutta nyt ollaan onneks spesialistin hoidossa kun ollaan siirrytty yksityiselle. Eka IVF maaliskuussa oli nega :ashamed: ja nyt odotellaan PAS-hoitoon toukokuulle :)
Kaikkea hyvää ja jaksamista kaikille :hug:
 
vierailija
Pitkä kierto heikentää munasolujen kuntoa tai jotain sen suuntaista. Normaalipituisessa kierrossa munasolun kunto on parempi. Minkä ikäinen ap on? oletko käynyt gynellä?
 

Yhteistyössä