kilpirauhasen vajaatoiminta kokemuksia?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
mua ne oireet kiinnostaa..huomasin mulla on aika iso kalju kohta päässä,hiuksia lähtee aika paljon harjatessa.
olen erittäin väsynyt nukkuisin paljon,masentaa en saa oikein mitään aikaseksi.
käsissä on ollut ihottumaa pari vuotta,
ja olen lihonut mutta mulla on koko ajan nälkä (makean) olen yrittänyt laihduttaa ei oikein onnistu ei meinaa kilot lähteä.

sulla on kaikki vajiksen oireet.soitahan tk:n ja pyydä lähete verikokeeseen,missä katsotaan tsh ja t4v arvot.ja kysy neuvoa kipirauhasfoorumilta,sit kun olet arvosi saanut:)

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Nuo kuulostaa enemmän siltä että sulla on epäterveellinen ruokavalio.. Kaikki oireet selittyis sillä. Miten syöt?

ja tälläset kommentit voi työntää toisesta sisään ja toisesta ulos.

No kyllä noi kaikki oireet voi selittyä sillä että on huono ruokavalio, mistä taas aiheutuu puutostiloja. Terv. sh....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
luin oireisiin kuuluu myös hiustenlähtö/pälvikalju kun etsin tietoa pälvikaljusta.
olen hyväkarppi..
syön sinkkiä huonoon ihooni ja möllerin tupla-D

no ravintopuolihan sulla on kunnossa.eli mars vaan verikokeisiin,vajis lihottaa usein,vaikka onki kunnossa ruoka ja liikuntapuoli.muista sit pyytää ne miolemmat arvot,kun pyydät lähetettä verikokeeseen.ja ennen klo 10 käyt,että saat oikeat arvot,ja mielellään syömättä ym.kahvi sun muu voi "parantaa" arvoja hetkellisesti ja valheellisesti.

Mutta, ihmisten ei todellakaan aina pidä tuudittautua ajatukseen, että kaikki kehon poikkeavat toiminnat ovat kilpirauhasesta johtuvaa. Allergiat ja puutostilat aiheuttaa myös samanlaista oirekuvaa, väsymystä, ihottumaa, hiustenlähtöä, lihoamista.. jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta, ihmisten ei todellakaan aina pidä tuudittautua ajatukseen, että kaikki kehon poikkeavat toiminnat ovat kilpirauhasesta johtuvaa. Allergiat ja puutostilat aiheuttaa myös samanlaista oirekuvaa, väsymystä, ihottumaa, hiustenlähtöä, lihoamista.. jne.

totta,mutta sen kyllä jokainen tunnistaa,jos on sairas.kyllä tuo vajis on niin massiivinen olotilan pilaaja,että sen kyllä tuntee,jos on jokin pielessä.ja se on helppo todeta verikokeella,ja oirelistalla.

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
Lopeta se karppaus ja syö monipuolisemmin, taatusti auttaa heti. Ja tarviit vitamiineja.

en mä karppaa vaan hyväkarppaan..
syön hiilareita,kasviksia,lihaa yms
syön myös vitamiineja söin aika pitkään monivitamiineja juuri ihottuman ja väsymyksen takia lopeti kun ei ne mitään auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
luin oireisiin kuuluu myös hiustenlähtö/pälvikalju kun etsin tietoa pälvikaljusta.
olen hyväkarppi..
syön sinkkiä huonoon ihooni ja möllerin tupla-D

no ravintopuolihan sulla on kunnossa.eli mars vaan verikokeisiin,vajis lihottaa usein,vaikka onki kunnossa ruoka ja liikuntapuoli.muista sit pyytää ne miolemmat arvot,kun pyydät lähetettä verikokeeseen.ja ennen klo 10 käyt,että saat oikeat arvot,ja mielellään syömättä ym.kahvi sun muu voi "parantaa" arvoja hetkellisesti ja valheellisesti.

huomenna soitan aikaa..

totta,mutta sen kyllä jokainen tunnistaa,jos on sairas.kyllä tuo vajis on niin massiivinen olotilan pilaaja,että sen kyllä tuntee,jos on jokin pielessä.ja se on helppo todeta verikokeella,ja oirelistalla.

Joo, mutta kilpirauhasen toimintahäiriö voi myös olla täysin oireeton. Tai sitten oireet menee ihan päikseen. Mulla itsellä on vajaatoiminta. Jotenkin vaikea uskoa, että 90% palstalaisista sairastais samaa. Ei se sairautena kuitenkaan niin yleinen ole. Nykyään hoidossa korostetaankin sitä, et oireet saatais kuriin ilman ylimääräistä hormonilääkitystä.

Ja vaikka niihin hormoonkikokeisiin meniskin, kyl kannattaa selvittää myös allergioiden ja puutosten mahdollisuudet.. meinaan niidenkin diagnosoimatta jättäminen aiheuttaa kropalle hallaa. Ei muuten pidä unohtaa, et etenkin keliakia vaikuttaa aivoihin esim. muistiin.

hitto kun oon nyt tätä miettinyt tuli viälä mieleen,meillä on tapahtunut 2vesivahinkoa täs kämpässä vuosi sitten.
kosteutta oli 3huoneessa,onkohan tää nyt homekämppä sekin selittäis aika paljon.

Lopeta se karppaus ja syö monipuolisemmin, taatusti auttaa heti. Ja tarviit vitamiineja.

Niin et lopeta (hyvä )karppaus ja lisää heti sokeri, valkoinen jauho ja pasta, vaik. riisi, peruna takaisin ym. ym. ruokavaliooosi sillä eihän niitä ilman pysty kukaan elämään ja voimaan hyvin. :D

Mun oireet vajaatoiminnalla oli hyvin samat kuin Ap:lla. Hiuksia lähti aivan mielettömästi ja ohimoille tuli lähes kaljut kohdat.

Nyt kun tyroksiinitaso on melko hyvä, niin oireet ovat kadonneet ja hiuksetkin kasvavat pikku hiljaa takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
mua ne oireet kiinnostaa..huomasin mulla on aika iso kalju kohta päässä,hiuksia lähtee aika paljon harjatessa.
olen erittäin väsynyt nukkuisin paljon,masentaa en saa oikein mitään aikaseksi.
käsissä on ollut ihottumaa pari vuotta,
ja olen lihonut mutta mulla on koko ajan nälkä (makean) olen yrittänyt laihduttaa ei oikein onnistu ei meinaa kilot lähteä.

Multa ei lähtenyt hiuksia, mutt hiukset ja iho oli karheat, väsytti aina, masensi, itketti, paino ei laskenut millään vaan pyrki vaan nousemaan. Henkisesti tunsin olevani tylsistynyt, ajatus ei juossut. Ahdisti. Lääkitys toi pikkuhiljaa entisen minän takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Niin et lopeta (hyvä )karppaus ja lisää heti sokeri, valkoinen jauho ja pasta, vaik. riisi, peruna takaisin ym. ym. ruokavaliooosi sillä eihän niitä ilman pysty kukaan elämään ja voimaan hyvin. :D

:D

Uusimmat

Yhteistyössä