Kilpirauhasen vajaatoiminta + keskenmenot

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itselläni on taustalla kaksi keskenmenoa vuoden välein ja nyt väsymyksen vuoksi jouduin/pääsin työterveyteen ja verikokeisiin. Arvot viittaavat lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Nyt ollaan yritetty jälleen lasta ja aloin miettiä pitäisikö odottaa saanko lääkityksen ja yrittää jälleen vasta sen jälkeen vai miten. Saako lääkityksen alettua heti aloittaa yrityksen? Onko täällä kohtalotovereita asian suhteen.. Miten teillä on sujunut ja millaisia ohjeita olette saaneet? (Itse odottelen vielä varsinaista lääkäriaikaa, mutta olen jo malttamaton kuulemaan kokemuksia)
 
vierailija
Koholla oleva ths voi estää raskaaksi tulemisen ja aiheuttaa keskenmenoja. Jos saat tyroxinin niin siinä menee aikaa ennen kuin arvot korjaantuvat. Vajista sairastavalle suositellaan kai että tsh olisi max 2,6. Se auttaa raskautumisessa.
 
Hei! Itse olen parhaillaan ivf-hoidossa. Ennen hoitojen alkua kilpirauhasarvoni katsottiin ja todettiin lievää vajaatoimintaa (TSH 4,8). Tuolloin lääkäri totesi, että hoitoja ei aloiteta ennen kuin tuo TSH on alle 3. Vaikuttaa (niin liika kuin vajaatoimintakin) kuulemma suuresti raskautumiseen ja lisää keskenmenon riskiä.
 
vierailija
Hei! Itse olen parhaillaan ivf-hoidossa. Ennen hoitojen alkua kilpirauhasarvoni katsottiin ja todettiin lievää vajaatoimintaa (TSH 4,8). Tuolloin lääkäri totesi, että hoitoja ei aloiteta ennen kuin tuo TSH on alle 3. Vaikuttaa (niin liika kuin vajaatoimintakin) kuulemma suuresti raskautumiseen ja lisää keskenmenon riskiä.
Kiva kun vastasit painin itse saman ongelman kanssa. Olen miettinyt voiko vähän koholla oleva Tsh olla syy lapsettomuuteen, mutta samalla teidän ettei tavallisesti vajikseen saa lääkkeitä jollei tsh ole jotain 9.
 

Yhteistyössä