Huomenta =)
Sehän tähän kuuluu, enempi tai vähempi saamaton olo ja mulla ainakin aivosumu on se kaikkein pahin oire, kun ei oikein tiedä onko hereillä vai nukkuuko ja ei oikein tajua mitään, ei ymmärrä ei muista.
Mä olen käynyt kyllä ihan ok lääkärillä, yksityisellä, mutta täällä meilläpäin noita oikeasti asiaan perehtyneitä on niin vähän, että pitäis lähteä 150 kilsan päähän jotta pääsis oikeasti hyvälle lääkärille. Tuo minunkin on ihan kyllä ok ja osannut mulle asioita selittää. Ehdottomasti hankit itsellesi hyvän kilpparilääkärin! Ja mun mielestä toi sun arvo on liian suuri. Mä olen käynyt tosi epäsäännöllisesti omallani ja sitten aina kaikkia labroja yritän kierrättää kunnallisen kautta, ettei tarttis maksaa ihan mansikoita. Sehän tässä onkin, että pitäis olla hyvässä hoidossa ja ottaa itte tosi paljon asioita selville ja kun oireena on saamattomuus, niin yhtälö on hiukan huono, eikä mun ainakaan tule hoidettua ja kontrolloitua tätä niinkuin tiedän että pitäisi. Ja mä olen ollut ihan selkeästi masentunut. Sen olen nyt huomannut että syömisellä on älyttömän suuri vaikutus mun olooni. Ihan tyystin pitäisi jättää sokeri ja valkoiset jauhot pois, mutta olen niin sokeririippuvainen ettei se oikein tahdo onnistua :ashamed:
Kilpparifoorumi löytyy osoitteesta kilpirauhas.info ja siellä on paljon hyvää tietoa ja juttuja, kaikki oikeat tutkimukset ja linkit vaan tuntuu olevan englanniksi, mutta siellä on paljon fiksua porukkaa kun on perehtynyt tähän todella. Mä aina välillä käyn tossa meidän työterveyslääkärillä ja kun olen itse aina oloineni ja oireineni tutkinut asioita tuolla ja muualla niin sitten käyn haastamassa sen nuoren lääkärin joka aina katsoo mua suu auki ja ilmoittaa että ihan nyt just en tiedä tohon vastausta mutta odotappa hetki ja sitten se naputtelee konettaan ja alkaa piirrellä mulle kaikkia elimistön toimintamekanismeja ja yrittää etsiä mulle vastauksia
Mun mielestäni kylläkin vääriäkin välillä. Se oli paras kun kerran sain labrat ja kävin työterveyslääkärillä ja tossa kunnan omalla lääkärillä ja vielä sitten siellä kilpparilääkärillä, niin samoilla arvoilla ja tiedoilla yks lääkäri oli sitä mieltä että tyroksiinin määrä on sopiva, ei muutoksia ja yksi olisi laskenut annosta ja yksi nosti
Kiva kun täältä löytyi muitakin jolla on tämä yhtälö pähkäiltävänä!
Meidän esikoispoika on syntynyt 09/06. Meillä on nyt menossa oikeastaan vasta yk 1, tosiaalta on yritetty jo 1,5 vuotta. Meillä tärppäsi syksyllä 2008, mutta se meni kesken/oli tuulimuna(?). sen jälkeen sitten on ollut taukoa ja olen saanut taas noi clomifenit avukseni ja nyt sitten sikapiikin jälkeen on yk 1. Mä halusin ehdottomasti odottaa että saan ton rokotteen kun olen kova stressaamaan erityisesti vauva mahassani, niin ajattelin että on sitten yksi murhe vähemmän, kun tässä kilpparissa lienee ihan riittävästi.
Onkos teillä kuukautiskierto ihan ok? Mulla ei ole ikinä tullut menkkoja kun kerran pari vuodessa, enkä ovuloi itse ollenkaan. Viimekertaisen raskauden jälkeen hormoonitoiminta muuttui ja ne tulivatkin aika ok ja silloin syksyllä 08 sainkin aikaiseksi ton tuulimunan ilman lääkettä. nyt tuntuu että joka toinen kierto on kunnollinen ja joka toinen ei...
Palaillaan taas :wave: