Kilpailu: Kenellä kamalimmat naapurit?

  • Viestiketjun aloittaja Hirviönaapureiden uhri
  • Ensimmäinen viesti
:headwall:
Meidän uudet naapurit saavat minut hakkaamaan päätä seinään...
Ostivat vanhan talon ja ovat remontoineet sitä heinäkuusta lähtien ihan huolella. Pihalla on usein minikaivuri jauhamassa aamusta iltaan.

Tänä viikonloppuna sinne on tehty maalämpöasennuksia, tms. jotain ovat poranneet aamusta iltaan.
Vaikuttaa aika kätevältä isännältä, kun se on itse em. koneiden puikoissa, joten työaikakin on sitten "vapaa-ajalla"

Mutta joo, kai tuo tilanne tuosta rauhoittuu, jahka saavat suuren urakkansa valmiiksi, sitä odotellessa... :whistle:
 
"Vieras"
Meillä oli kolmilapsinen perhe naapurina
omakotialueella.
He tykkäsivät juoda koko viikonlopun.
Alkuillasta mekastivat terassilla. Autossa stereot täysillä, jump jumpujmpppp:(
Johonkin aikaan lähtivät ravinteliin.
Yöllä kolmen-neljän aikaan alkoi taas hirveä huuto tuossa tiellä.
Monasti meinasin soittaa poliisit. Miehellä usein tikkejä jossain.
Töissä kävivät viikolla.
Meillä vieraili paljon alamaailman sakkia.

Onneksi muuttivat pois . Mut sääliksi käy nyt niitä uusia naapureita.
 
toljottaja
Meillä on naapuri, joka toljottaa ikkunastamme meille sisälle. Asumme rivarissa ja ymmärrän kyllä, jos kulkee ikkunan ohitse ja vilkaisee meille päin, mutta en sitä jos oikein tällää itsensä seisoskelemaan ja kokee tarvetta vaan toljottaa. En laita verhoja eteen, koska asunnot ovat muutenkin pimeitä ja ajattelin sen takia jutella naapurin kanssa onko hän tietoinen mikä olisi sovelista ja mikä ei. Kyseessä nuori nainen ja tuntuu, ettei hänellä ole ihan joka inkkari mahtunut kanoottiin mukaan.
 
"vieras"
ekassa omassa opiskelijakämpässä naapurin 35v aikuisopiskelijamies stalkkas mua, mm. kuunteli seinän takana koska oon suihkussa ja tuli rimputtelemaan ovikelloa että tarviinko selänpesijää.
seuraavassa asunnossa naapurit tappeli joka vkl humalassa, seinät oli kuin pahvia ja kaikki tappouhkaukset kuului mun luo, rouva kävi monesti mun luona soittamassa poliisia.
yhdessä asunnossa seinänaapuri sekosi ja hakkasi kirveellä ovensa rikki kun isännöitsijä oli oven takana (huomauttamassa ettei rappukäytävässä saa säilyttää tavaraa/romua), meinasi tulla myös seinän läpi meille kirveensä kanssa. monen partion poliisipiiritys ja rappu täynnä kyynelkaasua.

näistä tapahtumista kyllästyneinä muutettiin maalle omakotitaloon mutta siellä hitto vie naapurit ja kylänmiehet tuli kylään koputtamatta. ois kivaa olla kotonaan vaikka alusvaatteisillaan ilman pelkoa että joku ventovieras kyläläinen seisoo yhtäkkiä keittiössä.

takaisin kaupunkiin: naapuri soittaa poliisit koska ajoin auton rivaripihall pelastustielle siksi hetkeksi että sain purettua sieltä vauvan turvakaukalossa ja 8 kauppakassia, syynä ei suinkaan ollut pelastustielle ajo vaan se ettei naapuri päässyt itse parkkeeraamaan autoaan oman asuntonsa eteen samaiselle pelastustielle. sama pariskunta rutkutti joka ikisestä asiasta muutenkin.
seuraavassa asunnossa yläkertalaisilla oli niin äänekäs seinäkello joka löi tasatunnein ettei itsekään tarvittu esim. herätyskelloa. samassa talossa joku kuorsasi niin etten voinut nukkua omassa makuuhuoneessani.
sitä seuraavassa paikassa asui joku ammattipatteriinhakkaaja, ihan sairaan ärsyttävää. aloin pelata hänen kanssaan musavisaa ja naputella patteriin aina uuden biisin vastaukseksi...
nykyiset naapurit muuttivat seinän taakse 3,5kk sitten, nyt eivät ole 2kk käyneetkään kotona: yksi sama lamppu palaa aina ja grilli on kaatuneena takapihalla. joko koko perhe on piiitkällä matkalla tai raatoina seinän takana?
 
pesco harmaana
Mä voisin veikata, että meillä on kaikkein pahin tai ainakin melkein pahin naapuri. Vanha pappa, joka on alusta saakka vihannut meidän perhettä. Asumme tämän papan lapsuuden kodissa, pienellä kolmen talon alueella, joka on ollut hänen sukunsa omistuksessa aina. Pappa aurasi lumivuoria meidän tienpäähän, ja menin sitten lapsen päikkäreiden aikana kysymään ihan kohteliaasti, josko pappa voisi aurata lumet vaikka toiselle puolelle tietä, koska emme kohta pääse enää pihaamme ajamaan. En ehtinyt montaa sanaa sanoa kun pappa jo nimitteli minut huoraksi, kakaraksi, laiskaksi, tyhmäksi ja ties miksi. Pappa huusi ja huusi, koetin pitää malttini ja ystävällisesti puhua ettei tässä ole mitään riidan aihetta. Hän kuitenkin haukkui koko sukuni, sanoi meitä laiskoiksi paskoiksi kun emme mitään koskaan tee kuin makaamme, ja vertasi lapsen hoidon vaativuutta kissan hoitamiseen. Tämä siis siinä tilanteessa kun pappa antoi 5min aikaa minulle tulla auraamaan meidän omaa pihaa (ihan kuin se hänelle jotenkin kuuluisi) ja sanoin, etten voi koska lapsi on sisällä nukkumassa. än on myös varastanut meidän pihasta polttopuita, hiippaillut öisin pihassamme kyttäämässä ja huutanut erinäisiä kertoja erinäisistä mitättömistä asioista. Ja siis aina minulle, miehelle ei ilmeisesti uskalla sanoa mitään. On myös seisoskellut pihamme edessä lapio kädessä hakaten sillä maata ja tuijottanut pitkiä aikoja ikäänkuin uhkaillen minua kun olen ulkoillut lapsen kanssa. Hullu mikä hullu. Valitettavaa, ettei tilanteelle voi mitään, kun pappa ei kuuntele mitään puhetta vaan huutaa heti kun avaan suuni. Näin rumasti sanottuna toivon papan vaikka dementoituvan ja joutuvan jonnekin vanhustenkotiin pois vaivaamasta meidän elämää. Ja voin vielä sen mainita, että todellakaan emme ole laiskoja tai jätä pihahommia hoitamatta. Mies tekee kolmivuorotyötä, minä kolmea eri työtä sen lisäksi että hoidan lasta, kotia ja pihaa...
 
fhdg
meillä seinän takana asuu nuori pariskunta joka bilettää joka viikonloppu. se on ihan varma että kello kun lyö 22 niin alkaa se jumputijumputijumputi kuulua seinän takaa. parasta tässä on että toiselle seinänaapurilleen oli valittanut kun sieltä oli kuulunut musiikkia...
 
No tällä hetkellä meillä on varmaan maailman kivoimmat naapurit :)

Mutta menneisyydessä koettuja "naapurielämyksiä":

Aamulla alkoi joku naapurinsetä laulamaan aina Robbie Williamsia niin että koko talo raikasi, ei siinä mitään, lauloi ihan hyvin mutta mä en vaan pidä Robbie Williamsista..

Lapsuudessa naapureina oli paljon aggressiivista porukkaa, piti aina miettiä että lähteekö ulos leikkimään vai eikö kun melske oli sen mukaista että oksat pois.. Tosin, luotin aina siihen että aggressiivisuus ei kohdistuisi minuun ja lähdin ulos.

Kun esikoinen syntyi, asui yläkerrassa nainen joka kuunteli iskelmiä ja kirkollista musiikkia läpi yöt, niin että pystyi kuulemaan ihan laulujen sanat meille. Sama tätönen pudisteli mattoja parvekkeeltaan (en tajua miten se sai ne niin likaisiksi muutamassa päivässä) pari kertaa viikossa ja pesi parvekettaan niin että likavedet valuivat meidän parvekkeelle. Lasta ei uskaltanut nukuttaa parvekkeella ilman että olin koko ajan valmiudessa rykäsemään vaunut sisälle jos täti alkaa taas valuttaa paskojaan siihen meidän parvekkeellemme.. Laitoin ystävällissävytteisen kirjeen yläkertalaiselle, tein valituksia isännöitsijälle... Tyyppi sai jo varotuksia ym. mutta touhu ei muuttunut mihinkään. Lopulta sitten onneksi muutimme.

-Asuntoon jonka yläkerrassa asui mamuperhe jossa valvottin pitkin yötä, lapset ilmeisesti laittoivat asuntoa remonttiin vähän jatkuvasti kun kuulosti siltä että huonekaluja kaatuu, jonkun pää ilmeisesti iskeytyi aina silloin tällöin lattiaan.. Kolauksia ja huutoa.. Korkokengät jalassa siellä ilmeisesti juoksenneltiin.. Tästäkin asiasta puhuin perheen äidin kanssa.. Heillä kuulemma lasten nukkumaanmenoaika oli sama kuin meillä, klo.19. Jännää, yksinkö äiti sitten hakkasi ylhäällä keskellä yötä seiniä ja pattereita ja juoksi kolisevilla kengillä pitkin asuntoa :O
 
toinen toljottaja
Meidänkin naapurit tuijottaa aina ikkunasta sisälle ja huiskuttelevat, jos huomaavat, että joku vilkaisee ikkunasta pihalle. Rivitalossa asumme. Joskus tulevat ihan tuohon meidän takapihalle seisomaan ja kurkkimaan. Joskus kesken ruokailun tulevat juttelemaan avoinna olevasta keittiön ikkunasta jne. Ovat kyllä muuten tosi mukavia ihmisiä, haluaisin vain vähän enemmän yksityisyyttä! Pois ollaan muuttamassa onneksi...
 
tässä on ihan ok naapurit, mitä nyt joku kiipeili öisin aidan yli pihaamme mutta nyt sekin näyyttää
loppuneen.. varmaan tylsistyneen teinin älynväläys. sensijaan muistan ikuisesti
ensimmäisen oman asuntoni & värikkäät naapurit.. alapuolellani asuva, keski-ikäinen rouva
laukkasi milloin mistäkin syystä ovellani valittamassa, kuuli melua jopa silloin kun olin viikonlopun poissa.
uhkasi hommata minulle häädöt ja oli isännöitsijälle puhunut ihan päättömiä, mm. että
kiskon huonekaluja ees taas kaiket yöt :O onneksi isännöitsijä ei ottanut tätä sekopäätä vakavasti.
samassa rapussa asui myös zombiemainen, laiha parrakas jätkä joka ei ikinä puhunut mitään mutta kerran kun poikaystävä (nyk.avomies) tuli yövuorosta suoraan luokseni, oli tämä kundi seisoskellut
pimeässä oveni takana ja ryntäsi karkuun kun valot sytytettiin... lisäksi oli ilm. kehitysvammainen mieshenkilö, joka naureskeli itsekseen ja haisi niin pahalta ettei kyseisen herran jälkeen hissiin voinut mennä,
ei varmaan tiennyt että sellaiset jutut kuin suihku & deodorantti on keksitty!
 
Seinänaapurina sellainen 25v mies joko teki kevätsiivousta keskellä yötä heittämällä huonekalut ikkunasta pihalle(kerrostalo), kyttäsi aina koska tulin kotiin, juoksi perässä ulkona ja halusi antaa lahjoja kauppakassistaan(jos oli juuri tulossa kaupasta, sain mm. maitoa ja suklaapatukoita..), tiputti postiluukusta lihapullia ja nakin palasia mun koiralle(lahjoja siis koiralle) jne.

Toinen seinänaapuri pariskunta jossa joka viikonloppu vedettiin kännit ja nainen aina itketti sitä miestä. Riidat kuului aina sanasta sanaan.

Yläkerran naapuripariskunta jossa mies yritti aina iskeä(oli koko ajan oven takana lainaamassa sytkäriä, puhelinta, nettiä, elämää)ja nainen veti hirveitä mustasukkaisuus kohtauksia. Tavarat lensi asunnossa, parvekkeelta ja ilmeisesti ihmisetkin siellä lenteli. Kiipesivät mun parvekkeen ritilöitä pitkin omalle parvekkeelle kun toinen ei päästänyt toista sisälle. Ikää niillä +40v ja nyt yhteinen lapsi.

Seinänaapurit. Maahanmuuttaja perhe 4h+k asunnossa jossa nämä vanhemmat plus 9lasta. Jumalaton meteli, pattereiden hakkaus, musiikin pauhaus ja viikonloppujen sukulaisvierailut läpi yön. Lapset rikkoneet ja tuhonneet meidän pihan välisen aidan kokonaan, yrittävät pomppia myös meidän pihalla vaikka ovat omineet koko taloyhtiön yhteisen piha-alueen.

Olemme muuttamassa. Mielellään ei naapureita. Ikinä.
 
"vieras"
Meillä yksi nuorehko rouva, joka puhuu järjestäen kaikista pahaa selän takana. Sitten kun näkee naamatusten on aivan mielin kielin. Todella kumma tyyppi. Ensin ihmettelin kun haukkui mulle useampaa naapuria. En mennyt siihen mukaan niin ilmeisesti haukkuu nyt mua myös. Ihan kauheeta katsoa kun ensin haukkuu yhtä naapuria ties mistä ja kertoo mitä toinen on sanonut ja sitten kun tämä puheena ollut tulee pihalle, käyttäytyy kuin ylin ystävä! :(
 
"vieras"
Meillä yksi joka keksii päästänsä koko ajan että asunnossa on jotain vikaa, ja teetättää yhtiön laskuun aivan ihme tutkimuksia. Hallitus ja isännöitsijä eivät uskalla sanoa vastaan, kun uhkailee lakimiehillä. MItään ei ole löytynyt. Esim. yksi tutkimus koski ioneja asunnossa! siis täysin huuhaata. Hän on kuulemma sähköyliherkkä. Tutkimusten takia meidän pienehkössä yhtiössä on jouduttu jo korottamaan yhtiövastiketta, että saadaan ne maksettua. Pahinta on, että nyt on saanut muutaman hieman ehkä jo vanhuudenhöppänän eläkeläispariskunnan mukaan tähän ja heidänkin asunnossaan kuulemma on tutkittava ionit! En ymmärrä mitä tää tyyppi saa siitä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29095009]Meillä yksi joka keksii päästänsä koko ajan että asunnossa on jotain vikaa, ja teetättää yhtiön laskuun aivan ihme tutkimuksia. Hallitus ja isännöitsijä eivät uskalla sanoa vastaan, kun uhkailee lakimiehillä. MItään ei ole löytynyt. Esim. yksi tutkimus koski ioneja asunnossa! siis täysin huuhaata. Hän on kuulemma sähköyliherkkä. Tutkimusten takia meidän pienehkössä yhtiössä on jouduttu jo korottamaan yhtiövastiketta, että saadaan ne maksettua. Pahinta on, että nyt on saanut muutaman hieman ehkä jo vanhuudenhöppänän eläkeläispariskunnan mukaan tähän ja heidänkin asunnossaan kuulemma on tutkittava ionit! En ymmärrä mitä tää tyyppi saa siitä...[/QUOTE]

todella vässykkä hallitus ja isännöitsijä! Heidän pitäis pitää yhtiön osakkaiden puolta eikä mennä mukaan tollaseen. Lakimiehillä uhkailu ja pelottelu on todella riidanhaastamista, mutta kun mitään perusteita ei ole, laki on yhtiön puolella. Karmea tilanne! Suoraan sanottuna muuttaisin pois, koska ei tuo hallitus ja isännöitsijä tunne hyvää taloudenpitoa!
 
"vieras"
[QUOTE="siiri";27373087]meillä on X neliötä tonttia eli metsää ja peltoa. Silti naapurini tahtoo poimia sieniä meidän pihalta. Olen pyytänyt nätisti josko hän oleskelisi vähän kauempana pihasta mutta ei. Koiraansa pitää irti samalla meidän pihalla josta oma koiramme sekoaa täysin. Se on kuulemma meidän ongelma.
Asiallinen keskustelu ei toimi, olen kokeillut.[/QUOTE]

Meillä oli myös vastaava naapuri (onneksi muutti pois). Hän kävi kakattamassa boxeriaan meidän takapihallamme, huom. ei omallaan.

Heidän jälkeensä naapuriin muutti romujen hamstraaja, jonka viritykset koristavat mukavasti olohuoneemme ikkunasta avautuvaa näkymää.

Vastapäätä meillä on taas tiukkapipo-naapuri, joka on kieltänyt lapsiamme pelaamasta futista pihatiellä (päättyvä tie, jossa ei liikennettä eikä hänen tonttinsa myöskään rajoitu ko. tiehen). Lisäksi tämä naapuri on kerran poiminut lapsemme heittämän frisbeen jostain ja vienyt sen roskikseemme josta sen löysimme.
 
Vituttaaa
Meillä on naapuri joka tulee viikon loppusin kuudelta aamulla ovelle meidän ovelle laulamaan ja kinumaan kahvia ja sitte kun sanoo no ei ole perkeli nii vetee vitummoisen herneen nenään. Muutenki viihtyy meirän pihalla oikein hyvin vie meidän koiraa ilman lupaa lenkille ja koputtelee meidän ovea ja lähtee pois...
 
naema aslakki
Meän naapurit on keskiikäsiä, keskinkertaisia. Lapsia niillä on.mies oksentaa parvekkeelta.ruopii autolla pihassa niinkö pahanen teinikakara.puhhuu pahaa kaikista kavereistaan ja tutuistaan.ite olevinaan joku saatinan kaikkivoipa.hujjaa kaikkia.yrittävät näyttää päälleppäin unelma perheeltä mutta tottuus...en tiiä tietävätkö ihtekkääb mikö on totuus.tainnu totuuden ja valheen raja häilyä vähän liiaksi.ukko on olevinaan kova jätkä.akasta puhutaan jotta sillä oo kaikki ruuvit ihan paikallansa.sen jututki on kyllä melko pehmosia.missä oo päätä eikä häntää.yrittävät lissää lapsia ja mies sanoo ettei halua lissää lapsia.ukko käy vieraissa.rapussaki ollu housut kintussa jonku hempukan kanssa.niitten mukuloista yks aina huutaa rapusss ja tömistelee.ei mitään käytöstapoja.vaikka laps onki lapsi nii ei senkään tarvis oven eteen kusta.nää ei osaa kerätä tupakintumppeja vaan viskoo niitä pitkin oven edusta ja pihaa.tupakki haisee iha saatinasti!!!.kuvvaavat ihmisiä.niillä käy tosi nuorta väkeä kylässä jotka jumputteloo jotain teinimusiikkia.välillä pihasa köy jotain mopoilijoita.mie en käsitä!!!!!!!$muut naapurit on niinkö ei olisikaan.niitä ees huomaa.tuon perheen kylläki.
 

Yhteistyössä