Kiloton kesäkuu - Lähdetkö mukaan?

Raitapaitainen

Aktiivinen jäsen
28.10.2007
4 934
0
36
Tampere
Toiset viettää tipatonta tammikuuta mutta lähtiskö joku mun kanssa yrittämään kilotonta kesäkuuta? =)

Josko löytyisi muitakin mukaan tähän "laihdutuspinoon" ja saisimme toinen toisistamme tukea tämänkin asian kanssa. Omia painolukemiaan ei tietenkään tarvitse kertoa vaan jokainen taaplaa tyylillään!

Meikäläisellä meinaa paino pikkuhiljaa hiipiä ylöspäin ja tarkoitus olisi tiputtaa viitisen kiloa pois.
Vuonna -05 laihdutin 100kg:sta 74kiloon ja siinä olin helposti, mitään tekemättä viime syksyyn asti. Nyt paino on vaivihkaa hiipinyt 78kiloon ja päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. Pituutta kun ei ole kuin 167cm.

Kovin rankkaa kuuria ei voi vetää kun on nämä hoidot menossa mutta ajattelin vaihtaa taas terveellisempiin ruokailutottumuksiin ja laskea kaloreita sekä alkaa taas lenkkeillä.

Oisko muilla tarvetta kilojen karistuksen?? :wave: :wave:

t. Raitis -0kg/5kg

Täällä yksi :wave: Sain keväällä 7kg pois, mutta tulivat ensin häämatkalta 3kg ja lääkkeiden turvotuksena pari kiloa takaisin.. Nyt paino n.73kg, pituutta 170cm. Eli varsinaisesti en ylipainoinen ole, enkä siltä näytä.. vaan muodollisesti pätevä ;) Tavoite maaliskuun loppuun alle 70 (mitä en ole painanut sitten yläasteen) ja ensi kesänä vähintään 5kg on pois.. Painavimmillaan olin noin vuosi sitten 79kg, alle 70 en ole koskaan päässyt.. tyssännyt 70,5kg :kieh:

T.Dreamer 5-10 kiloa pois..

Terve :wave: ! Minä lähden urakkaan mukaan! Parin vuoden aikana paino alkanut nousemaan ikävästi. Ei vielä ole mitään hirveitä mutta normaalin rajoilla jo mennään jos ei hiukka ylikki. Pituus 169 ja paino 70kg kieppeillä. Jostain syystä vain tuntuu ettei se tipu millään vaikka kuin yrittää... Jospa sitä porukassa onnistuis paremmin =) !
T.Nanna, jolta lähtee ainaki 10kg pois!

Tavoitteita alennetaan sitten tarvittaessa ;) Ihanne olisi n.65kg, mutta se ei ole oikeastaan realistinen.. :) Mutta tämän aamun lukema yllätti positiivisesti.. 26.12 paino oli 74.5, luulin, että olisi aikas sama..

Yritystä passais olla :wave:
Ei mulla hirveesti ylimääräistä ole, mut semmonen 5-7kg ois hyvä saada pois. Muutama nyt ainakin. Tässä syksyllä pudotin jo 4kg, mutta joululta ja joulun jälkeen tuli 2kg takasi. Suklaan takia. :| Nyt pitäis rueta ottaan itteä taas niskasta kii, lähtee lenkille (tuone kylmään, hrr..) ja unohtaa suklaat ja muut herkut.
Painoa nyt siis n. 60kg. Pituutta 158 --> BMI 24. (Kun saiskin sen reilu 20 niinkuin oli joskus yläasteella..)

Jee!! Näin monta muutakin tiputuksen tarpeessa olevaa! =)

Eilen tosiaan oli painoa 78kg ja tänä aamuna 77,4kg. :saint:
Kaloreita meni tänään 1016kcal, koostuen parista lautasellisesta kaurapuuroa Oivariinisilmällä ja makeutusjauheella, lautasellinen nakkikeittoa ja pari näkkäriä. Myös pari kaurakeksiä (n.140kcal!!) livahti light colan ohessa.
Mulle aika tyypillinen laihdutuspäivä. Tälläisiä vedin silloin -05 talvella viitisen kuukautta ja tulosta tuli. :p

Huomenna vois harkita jo liikkumistakin. Tämä päivä meni nukkuessa ja toipuessa vielä yövuoroista. Mulla on vähän taka-ajatuksena myös mahdollinen tuleva raskaus ja sen mukana tulevat kilot. En haluaisi lähteä synnyttämään yli 85kiloisena. Sillehän ei sitten mitään voi, että paljonko niitä kiloja todellisuudessa tulee mutta kaikesta voi unelmoida. :)

Raitapaitainen: :) Hienoa, jos tulosta on tullut, mutta antaisin yhden neuvon :) Älä tiputa missään nimessä kaloreita alle 1200kcal/vrk, koska silloin et millään saa kaikkea mitä elimistösi tarvitsee, etkä pysty sitä kuitenkaan lopun elämää jatkamaan.. Jos nyt elät noin kevyesti, niin sitten kun nostat kalorit takaisin normitasolle 1500-1800, elimistösi ajattelee että olit sairas/aliravittu ja ottaa kaiken rasvan takaisin elimistöösi ruuasta, jolloin paino pomppaa takaisin, ellei jopa korkeammaksi.. Monen laihduttajan kompastuskivi.. Loista alkustarttia ajatellen, mutta loppupeleissä syvä kuoppa :)

Eli aina kannattaa tehdä pysyviä ratkaisuja (kuten vähentää herkkuja (ei täysin pois, harva pystyy elämään täysin ilman herkkuja), pienentämällä annoksia, lisäämällä etenkin hyötyliikuntaa jne.. :) )

Itsellä on 0,2kg normaalipainoiseksi.. jospa se huomenna menisi rikki, sitten alkaa oikea painonpudotus :)

Minun täytyy maanantaina hypätä puntarille ja laittaa oikeat tiedot ja tavotteet tänne. Pahoin kyllä pelkään että tuo 70 ei ihan taida enää riittää. Olen vältelly puntarilla käymistä viime aikoina :ashamed: . Maanantaina alkaa uusi elämä, kuntoilun oikean syömisen ja terveellisten elämäntapojen kanssa! Pitäiskö meidän pitää joku punnitus päivä aina välillä? Jospa se auttais tavoitteeseen pääsyssä???

Tervetuloa mukaan Nanna! :wave:

Dreamer: Tää on mun hyväksi havaitsema konsti. ;) Ei ehkä auta kaikilla mutta mulla hyvin. Tosin nyt ei voi rääkätä itteensä ettei kroppa ota nokkiinsa ja mene viimeisetkin hormonit päälaelleen. Olin kyllä ajatellut, että vois syödä jopa 1400kcal verrankin enkä muutenkaan ole niin tarkka, ettäkö joka päivä jäisi alle. Kerran viikossa tapaan pitää "roskaruokapäivän" eli saa syödä mitä haluaa. Harvoin silloinkaan kuitenkaan yli 1800kcal.
Laihduin tällä tosiaan 26kg ja "pidin ne kilot pitämättä pois" pari vuotta.

Yhteistyössä