kilot karkaa käsistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmevitonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmevitonen

Vieras
Olen 35v.lähestyvä yhden lapsen äiti.Nyt huomaan kauhukseni etten kuluta läheskään samalla tavalla kuin ennen eli jos mielii mahtua entisiin vaatteisiin nii pitää alkaa lisätä liikuntaa ja kiinnittää huomio syömisiin.Itselle paino noussut ihan puolen vuoden sisään,liekö hormonihoidolla(clomifen)osuutta myös asiaan?Mites muilla?

Joo todellakin kilot karkaa vähän käsistä. Olen koko aikuisikäni pysynyt suht samoissa painolukemissa, raskaana lihoin paljon, mutta kaikki lähti itsestään pois. Kun täytin 30, alkoi kiloja tuleen, yht,äkkiä 10 kiloa lisää, eikä mitkään entiset vaatteet mahdu päälle...

Mua pelottaa kans!Oon ollut tosi hoikka ja sipponen aina,raskausaikana tuli 13 kg,josta huomaamatta hävis 10 kg....Nyt kohta 3 kk.synnytyksestä ja tuntuu,että jostain tulee lisää,vaikken syö yhtään erilailla ku ennen :( Täytän 30 Marraskuus....Haluisin pian samoihin mittoihin kuin ennen raskautta!!!!
Voi kulostaa jonkun mielestä narsistiselta,mutta.....Täytyy alkaa taas jumppaan jne.

Hormonit voivat kyllä kerätä nestettä.

Liikutteko yhtä paljon kuin ennen?? Ruokavalioon kannattaa kiinnittää myös huomiota. Ja imetys kyllä karistaa kiloja huómaamatta.

Hyvä että olette havahtuneet. Oma terveys on a ja o, myös lapsenne tulevaisuudelle. Pieni pyöreys ei nyt varmasti ole pahasta.

Jokaisella kai "ristinsä". Itsellä mitat palautuneet ilman toimenpiteitä no tietysti liikun paljon), olen ehkä hoikempi kuin ennen, mutta pieniä näppyjä tullut...:(, ei ennen raskautta tai sen aikana!

oletteko kokeilleet ikinä nesteenpoistolääkkeitä vai tabuiksiko niitä sanotaan?Oliko vaikutusta?Vai riittääkö normaali hikoileminen esim.lenkillä?Mitä muuta keinoja?Kiitti vastauksista etukäteen.

Nesteenpoistolääkkeet poistavat vain nestettä eikä niitä ole tarkoitettu kilojen pudottamiseen, vaan lähinnä sydämen vajaatoimintaan. Jos kiloja haluaa pudottaa, niin ei siihen ole mitään muuta keinoa, kuin että kuluttaa enemmän kuin syö. Iän karttuessa (olipas kauheasti sanottu!!) aineenvaidunta hidastuu eikä voi syödä samoja määriä kuin ennen. Itse pystyin syömään ennen 25 ikävuotta ihan mitä vain eikä se näkynyt missään. Nyt pitää todellakin ajatella, mitä suuhunsa pistää (tai paremminkin, kuinka paljon!). RAjansa pitää vain etsiä uudelleen.

Mutta eikös luontaistuotekaupoissa ole silti myytävänä jotain nesteenpoistoaineita esim.turvotukseen?Eikös ne ole kaikkien saatavilla?Jos jotai hyvää tästä painonnoususta niin onpahan rintavarustus ainakin vähän suurentunut... ;)

Niin tarkoitin just luontaistuotekauppojen aineita.Uskon että mulla se vois olla myös sitä nesteturvotusta,sillä hiki virtaa reilusti lenkillä,vaikka kunto jo vähän koventunutkin.Enkä mitään alkoholia paljon käyttele eli turvotus ois peräisin sitten kai niistä hormooneista.Tissivarustus on joo mukavasti täälki vähän pyöristynyt,mutta eiköhän se kohta taas sit ala pienenee.. :/

Kaali, tuo jumalainen vihannes, poistaa kanssa nestettä ja keventää muutenkin oloa. tulee kuituja lähes ilman kaloreita, aineenvaihdunta toimii paremmin ja kun sitä rouskuttaa illat pitkät niin pysyy helpommin turmiollisemmat herkut siellä kaapin perällä. ;)

Ennen esikoista painoin 62kg, esikoisen syntymän jälkeen jopa alle 60kg (imetys karisti kilot heti). Keskimmäisen odotuksen lähtöpaino oli 64kg ja saman verran painoin pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Kuopuksen odotuksen lähtöpaino oli taasen 64kg ja raskausajan kilot (8-9kg) lähti pikkuhiljaa 3-4 kk synnytyksestä (eli jo huomattavasti hitaammin). Nyt, kun kuopus on 2v, paino on yhä pyörinyt siinä 64-65kg, mutta vartalo on kyllä kokenut aikamoisen muutoksen. Rinnat tuntuu mitättömän pieniltä ja persus ja reidet isoilta. Taitaa siis olla liikuntaharrastuksen paikka, jottei koko yläkroppa ihan valahda takapuoleen... :D Vatsaan ei kyllä onneksi ole jäänyt kovin paljoa ylimääräistä "ihraa", mutta se pömpöttää heti, kun syö enemmän - ihan kuin olisi raskaana taas. :saint:

Mä en ole harrastanut minkäänlaista liikuntaa, joten täytyy kai olla onnellinen, ettei raskaudet tai kotiäitivuodet ole mitään kiloja kroppaan jättäneet - vain niitä ihania kamalia muutoksia muuten.

Tsemppiä mammoille harrastusten pariin tai kilojen karistamiseen!

voi apua! esiukoisen tein v-92, silloin alussa painoin nippa nappa 50kg, siis esikoisen... keskimmäinen tuli heti perään, heillä ikäeroo 1,3 vee... nyt oon tosi läski... ja vituttaa ja niin teinhän vielä kolmannen vee -02 tosi hienoo antaa ohjeita laihduttajille, mutta ooppa itse laihduttajana...

Itse olen 36 v ja kaksi lasta synnyttänyt. Painoni on noussut vain pari kiloa 18-kesäisestä. Minulla ainakin imetys vei kaikki turhat kilot. Imetin ensimmäistä lasta 6 kk ja toista 9 kk. Kun syö tervellisesti, muistaa kasvikset ja vähärasvaiset / rasvattomat tuotteet ja liikkuu 2 - 3 krt viikossa (imetysaikana kyllä laihduin ilman liikuntaakin...) itsensä hikeen, niin ei tarvitse erillisiä laihdutuskuureja ajatella. Kyllä minäkin syön pullaa ja suklaata, mutta kohtuudella!

Yhteistyössä