Kiitos taas vantaa tapposepelistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun aloitin ja ajoin maantrie sm tasolla, käytiin kovaa polemiikkia, onko avorengas parempi kuin tuubi. Tuubithan LIIMATTIIN vanteeseen :D

Itse ajoin aina avoilla, kun en oikeen innostunut liimahommista. Minua myös dissattiin, koska ajoin japanilaisella pyörällä (nishiki) enkä jollaan italian colnagolla :D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Miksi lopetit litkuttamisen? (tein samoin)
Nykyäänhän pidetään itsestään selvyytenä litkuttamista tahi tubeless...
Se on vaivalloista. Kumit on nykyään niin hyviä että en viitsi vaivautua. Aina ne litkut jostakin alkaa kusee.

Kun aloitin ja ajoin maantrie sm tasolla, käytiin kovaa polemiikkia, onko avorengas parempi kuin tuubi. Tuubithan LIIMATTIIN vanteeseen

Itse ajoin aina avoilla, kun en oikeen innostunut liimahommista. Minua myös dissattiin, koska ajoin japanilaisella pyörällä (nishiki) enkä jollaan italian colnagolla
Säkättäkööt rauhassa, yks sopii toiselle ja toinen toiselle. Mitäs vikaa Niskahiessä on!! Se on ihan hyvä!:D Niitähän saa kuituna ja kaikkee.

Kun aloitin ja ajoin maantrie sm tasolla, käytiin kovaa polemiikkia, onko avorengas parempi kuin tuubi. Tuubithan LIIMATTIIN vanteeseen

Itse ajoin aina avoilla, kun en oikeen innostunut liimahommista. Minua myös dissattiin, koska ajoin japanilaisella pyörällä (nishiki) enkä jollaan italian colnagolla
Mulla löytyy De rosa ja vanha Bernard, rossineja on kaks täydellisenä (kampan osilla) ja yks pelkkä frame. Sitten löytyy muitakin mantsoja mutta eipä niillä enää kukaan ajele, koristeena lähinnä.:D

Se on vaivalloista. Kumit on nykyään niin hyviä että en viitsi vaivautua. Aina ne litkut jostakin alkaa kusee.
Niinhän siinä käy. Lisbe näyttää tietävän epäilemättä mistä puhuu, kun pyöräilystä puhutaan. Vaikka en pidä hänen PS sympatiasta, mutta sehän ei pyöräilyyn liity.

Kun 15 kesäsenä ajoin sm sarjassa, oli alla 22 milliset kumit, se oli älytöntä, ajateltiin, että mitä kapeempi kumi sitä paremmin rullaa, ja painetta vielä kumeihin 8 baria, avot! :D

Siinä oli kivekset kipeenä ja eihän se noin mene.

Nykyään tajutaan ja jopa Tao g Hat veteli giron 28 millisilllä Giron voittoon!

Mulla löytyy De rosa ja vanha Bernard, rossineja on kaks täydellisenä (kampan osilla) ja yks pelkkä frame. Sitten löytyy muitakin mantsoja mutta eipä niillä enää kukaan ajele, koristeena lähinnä.
Mulla on 2 wanhaa Nishikiä, ihan ok ja kunnossa. Mutta nyt menee Canyonilla, niitä on 3. Yksi sähkö, yksi maastoon ja endurance maantielle, mistä pidän eniten. Cravler ois ok, mut vähän budjetti miinuksella, en ole kovin rikas.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla on 2 wanhaa Nishikiä, ihan ok ja kunnossa. Mutta nyt menee Canyonilla, niitä on 3. Yksi sähkö, yksi maastoon ja endurance maantielle, mistä pidän eniten. Cravler ois ok, mut vähän budjetti miinuksella, en ole kovin rikas.
Kandee kattoo fillaritorista tai jostain muusta nettitorista käytettynä.

Kandee kattoo fillaritorista tai jostain muusta nettitorista käytettynä.
Fillarin pitää olla oma :) En halua muiden jämiä.

Oletko katsellut ranskan ympäriajoa, minä olen ja katson joka vuosi. Siinä saa kaikki reippaasti tietoa lajista ja samalla historiasta kun Selin selittää :) Tiedän, että erittäin monet katsoo aina ympäriajot vain maisemien ja Selinin takia.

Meillä aina kokoontuu "ympäripyöreät" katselemaan kisaa. Kuka miteninkin sitten ehtii.

Parempaa selostajaa ei vaan ole. Hänen kanssa kyllä lenkille pääsee, mut en viiti tänne laittaa missä. Niitä muuten on kaksi :)

Fillarin pitää olla oma En halua muiden jämiä.

Oletko katsellut ranskan ympäriajoa, minä olen ja katson joka vuosi. Siinä saa kaikki reippaasti tietoa lajista ja samalla historiasta kun Selin selittää Tiedän, että erittäin monet katsoo aina ympäriajot vain maisemien ja Selinin takia.

Meillä aina kokoontuu "ympäripyöreät" katselemaan kisaa. Kuka miteninkin sitten ehtii.

Parempaa selostajaa ei vaan ole. Hänen kanssa kyllä lenkille pääsee, mut en viiti tänne laittaa missä. Niitä muuten on kaksi
Eikä pidä, filaria muutenkin tulee muokattua omaks osilla jne, frame kun on hyvä niin se riittää, mutta mittasuhteitakin saa muutettua.

En ole katsonut fillarointia juuri ollenkaan, ei mua kiinnosta. Katson esim. lätkää ja futista.

Maastofillaria en ala työmatkoihin käyttää, se olisi jo älytöntä vetää 24km per suunta täpäri maasturilla! Siinä kyllä kumit kestää.
Moderointi päästi osan sun viesteistä läpi vasta nyt.

Ei muutaku barit toppiin ja pumput lukkoon. Hyvin sätkii tommosen pikkumatkan!
Ja talveks ice spiker prot alle, niillä kiipee vaikka jäämäkeä hyvällä vauhdilla.

Vika on vaan asentajassa.
Oon pläränny noiden litkujen kanssa sen verran paljon, että oon tullut siihen tulokseen, että en litkuta enää.

Olen jo laittanut kaupungille infoa noista sepeleistä jo vuosia, mutta eipä ne tänäkään vuonna niille mitään tee.
Ja jos laitat sinäkin viestiä niin hyvä. Ei me ainoita valittajia olla.

Sitten kun fillari alkaa haista kuselle suolauksen aikana niin ei tarvitse ihmetellä, ne käyttää muun muassa ureaa. Ketjutkin saa olla titaania, jotta kestävät tuon kaiken shitin mitä intopinkeenä heittelevät.
Luulen, että kysymys on kustannussäästöistä ja nykyisin myös ympäristövaikutuksista. Hieno luonnonhiekka on katoava luonnonvara, Etelä-Suomen harjut on jo kaluttu loppuun. Hiekka katoaa parin suojapäivän jälkeen ilmestyvän jään alle, tarvitaan siis uusi hiekoitus aina kun yli 0-asteisen päivän jälkeen pakastaa. Sepeli sen sijaan jää karhentamaan myös sen uuden jääkerroksen pintaa.

Viimeksi muokattu:
Luulen, että kysymys on kustannussäästöistä ja nykyisin myös ympäristövaikutuksista. Hieno luonnonhiekka on katoava luonnonvara, Etelä-Suomen harjut on jo kaluttu loppuun. Hiekka katoaa parin suojapäivän jälkeen ilmestyvän jään alle, tarvitaan siis uusi hiekoitus aina kun yli 0-asteisen päivän jälkeen pakastaa. Sepeli sen sijaan jää karhentamaan myös sen uuden jääkerroksen pintaa.
Kyllä.

Miten te saatte ne renkaat puhki. Ei ole vielä kertaakaan puhjennut pistosuojatut sepeliin tai lasinsiruihin
Helposti. Ilmeisesti tuota sepeliä on erilaista. Vantaa käyttää juuri tuota halpaa ja särmikästä kamaa. Se on kuin lasinsirua! Ja sitä käytetään todella avokätisesti! Nyt ollut jo viikon sepelit kiusana, vaikka talvesta ei tietoakaan! Harvinaisen typerää touhua ylitäätään tuo perkeleen sepelin levittely! Ei se lumikelillä mitään jeesaa ja talvella on muutama päivä, et siitä on edes pientä hyötyä!

Uusi Canyoni tuli, oon kahden vaiheella, et laitanko litkut heti kumeihin vaiko oodotan ekaa hermoromahdusta :) Miellyttävä ongelma. Odotan ekaa rangasrikkoa, laitan sitten.

Uudessa Shimanon moottorissa on 85nm vääntöä, se on saman verran kun mun ekassa autossa, eli ford eskortissa.

Harvinaisen inha kevät, nyt kun täällä (vantaa) on pyörätiet lumesta vapaat, niin sitä sepeliä on *erkele pahimmilaan 2-4 centin kerros! Oli ajatus tänään lähteä maantiepyörällä lenkille tuusulantien vartta, sieltä siposeen ja takaisin. Mutta tekemättä jäi, koska sepelin määrä aivan mahdoton! Se ei tietenkään ole ongelma kun pääsee sipoon maisemiin missä jokatapauksessa ajellaan ajoradalla. Vantaalla ei viitsi jos pyörätie on, koska silloin tulee tapetuksi.

Lähdetään sitten kaljoittelemaan kohta :D Että tällainen lenkki tänään..

Harvinaisen inha kevät, nyt kun täällä (vantaa) on pyörätiet lumesta vapaat, niin sitä sepeliä on *erkele pahimmilaan 2-4 centin kerros! Oli ajatus tänään lähteä maantiepyörällä lenkille tuusulantien vartta, sieltä siposeen ja takaisin. Mutta tekemättä jäi, koska sepelin määrä aivan mahdoton! Se ei tietenkään ole ongelma kun pääsee sipoon maisemiin missä jokatapauksessa ajellaan ajoradalla. Vantaalla ei viitsi jos pyörätie on, koska silloin tulee tapetuksi.

Lähdetään sitten kaljoittelemaan kohta :D Että tällainen lenkki tänään..
Lenkki on hyvä kun laittaa sinappia päälle.

Hauskaa kaljailtaa sinne!🥳

Lupailivat, että vapuksi sepelit pois Ziisus, onko järkee kylvää sitä paskaa ylipäätään???
Turha niitä on nostella ennen kun yöpakkaset on varmuudella ohi. Viime yönä oli taas pakkasta.

Onhan siellä muitakin menijöitä kuin sinä…
Tämä talvi etenkin on ollut varmaan paha vahemmille ihmisille joilla ei tasapaino ole ihan entisellään.
Hiekkaa olis saanut kylvää useasti päivässä koska sään vaihtelujen vuoksi sepeli painui usein jään alle.
Ja paksuimmat polanteet piiitkään aikaan (tai ikinä?) eikä niitä raavittu juurikaan pois.

Eli on kone joka jäädyttää?. Ni oisko konetta jonka alla olisi leveä juttu ja erittäin kuuma joka sulattaa jään hetkessä kun ajaa jäänpäältä? Ni ei tarvitsisi hiekoittaa?

Eli on kone joka jäädyttää?. Ni oisko konetta jonka alla olisi leveä juttu ja erittäin kuuma joka sulattaa jään hetkessä kun ajaa jäänpäältä? Ni ei tarvitsisi hiekoittaa?
Onhan noita lämmitetyyjä katuja keskustoissa jonkin verran, mutta on melko kalliita tehhä.

Toi konejuttu ei voi toimia ellei niitä mee nonstoppina peräkanaa.:D

Suolaista on vähennetty radikaalisti jopa ihan ajoradoillakin. Kevyenliikenteen väyliä ei kai suolata kun keskustoissa ja niissäkin sniidusti. On melko epäympäristöystävällistä toi suolaaminen.
Käyttävät myös ureamix litkuja, jokunen vuos sitten oli joku kokeilu niin sitä kusta oli melko runsaasti, haiskin pahalle.