Kiitos kela =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Miten kelalta voi tulla kaksi erilaista päätöstä ?
Ensimmäisessä päätöksessä lukee että EI TYÖVOIMAPOLIITTISTA ESTETTÄ maksulle, koska olen aloittanut koulutuksen 11.10. Nyt kuitnekin on tullut toinenpätös, jossa on että TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHAA EI MAKSETA; KOSKA EN OLE OLLUT TYÖTTÖMÄNÄ TYÄNHAKIJANA. siis miten voin olla työtön työnhakija jos olen KOULUTUKSESSA. enne koulutuksen alkua olin sairaslomalla.
jos siis päätös on hylkäävä, jää mun opiskelut kyllä koknaan, en mä TÄYSIN ILMAN rahaa kyllä voi opiskella

No ethän sä ole työtön, vaan opiskelija. Ei silloin voi saada työttömyyspäivärahaa. Kai sä saat jotain koulutustukirahaa (vai miksi se Kela sitä sanoo )

tiesithän, että työttömyyspäiväraha ja koulutustuki ovat aivan eri asioita.

et ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan, mutta koulutustukeen kylläkin

onnea opinnoillesi :)

aivan samalla tavalla täytetään lappuset kuin työttämänä oleessa, kirjoitetaan van siihen kohtaan että työvoimakoulutuksessa. Mutta mä en käisät mitne voi yhtäkkiä muuttua kun ensin on päätös että ei työvoimapoliitista esteetä maksullem yhtäkkiä sitä ei olekaan. voio oikeasti olla niin että virkailijat eivät tiedä toistensa tekemisistä ja eivätkö ne lue toisten tekemiä päätöksiä

Soitappa rollis kelaan ja työkkäriin, selviää sillä.
Varmaan väärä lappunen lähteny sulle ja asia on korjattavisa ku vaan soitat tai käväset paikanpäällä.

[QUOTE="vieras";22375594]työkkärin kauttako se koulutus on?jos työkkäristä ei ole mennyt tietoa kelaan koulutuksen alkamisesta.[/QUOTE]

on mennyt, sen näkee kelan tiedoista

joo välillä nää kelan päätökset ihmetyttää. me saatiin asumistukea 60e,nyt vuositarkistuksessa tuli päätös. ja meillä noin 70e pienemmät tulot kun ennen ja saahaan 49e. outoa on. eikös tän pitäs nousta eikä laskea..... saman tyyppisiä päätöksiä tulee usein sossusta. ihmistä kusetetaan sanon mä.

[QUOTE="vieras";22375486]tiesithän, että työttömyyspäiväraha ja koulutustuki ovat aivan eri asioita.

et ole oikeutettu työttömyyspäivärahaan, mutta koulutustukeen kylläkin

onnea opinnoillesi :)[/QUOTE]

MIKÄ TÄSTÄ ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ!!!

tottakai työttömyyspäiväraha on lakkautettu, koska alat saamaan KOULUTUSTUKEA..........................................................................!

Kysy työkkäristä. Miehelleni tuli samaan tapaan kaksi päätöstä, joista toinen oli myönteinen ja toinen kielteinen. Samat tekstit oli kuin sinulla. Hän oli oikeasti työtön eikä ollut mitään koulutuksia tai sairauslomia. Päivärahat hän sai ongelmitta noista päätöksistä huolimatta.

[QUOTE="vieras";22375719]MIKÄ TÄSTÄ ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ!!!

tottakai työttömyyspäiväraha on lakkautettu, koska alat saamaan KOULUTUSTUKEA..........................................................................![/QUOTE]

Vaivauduitko avaamaan tuota linkkiä? Työttömän koulutustuki on LAKKAUTETTU 1.1.2010 alkaen.
Työmarkkinatuki + ylläpitokorvaus, kun ilmeisesti on työvoimakoulutuksessa.

[QUOTE="vieras";22375719]MIKÄ TÄSTÄ ON VAIKEA YMMÄRTÄÄ!!!

tottakai työttömyyspäiväraha on lakkautettu, koska alat saamaan KOULUTUSTUKEA..........................................................................![/QUOTE]

näin..mulle tuli rollo ihan samanlaiset päätökset kun aloitin kurssin

Olitko työkkärin kirjoilla työttömänä työnhakijana ollessasi sairaslomalla vai ilmoititko sinne ja sairaslomasi katkaisi työttömyysen?

Jos näin niin olisi pitänyt sairasloman jälkeen ilmoittautua uudelleen.

ei tietenkään tarvitse ilmoittautua uudelleen JOS ON ALOITTANUT KOULUTUKSEN. 11.10 aloitin koulutuksen ja siitä oli jo tehty päätös ettei estettä maksulle. 1.11 alkaen oli tullut päätös että päivärahaa ei makseta 1.11 alkaen, koska en ole ilmoittautunut työttömäksi tyänhakijaksi.

selvitin asian kelalata ja tää vimeinen päätös on kumottu. oli joku virkailija tehnyt kämmin. mulla oli alunperin olut ilmoittautumispäivä 1.11, mutta kun on koulutuksessa ei tarvitse ilmoittaututa.
Saan siis päivärahani kyllä 5.11 asti, jonne on koulutus ketänyt. sen jälkeen haen vielä 17 päivä asti päivärahaa ilman ylläpitokorvausta ja jään sitten saikulle 18 päivä alkaen.

KOULUTUSTUEN maksaminen on loppunut 1.1.2010 alkaen, nykyöön saa työttömyyskorvausta+ ylläpitokorvausksen

Yhteistyössä