Kiinteytystä reisille,pepulle,mahalle

En ole koskaan ollut mitenkään erityisen liikunnallinen ihminen. Nyt kuitenkin on raskauksien jälkeen noi kammottavat löllöt reisissä, mahassa ja pepussa ruvenneet ahdistamaan.

Olisiko kellään hyviä vinkkejä mitä miten ja minkälaiset liikkeet on parhaita kiinteyttäjiä??

Laihtua ei pahemmin tarvis, muutaman kilon pudotus ei kuitenkaan kauheen pahasta olisi kuitenkaan, kun painoindeksi on siinä 25,5. Mutta noi löllöt jos saisi kiinteämmiksi.

Vai onko mitään toivoa enää??!! 6 vuotta löllöt mukana roikkunu ja jokainen raskaus tainu vähän lisätä. Nyt ei enempää lapsia tule!
 
Viiho
Ehkä ihan vähän asian vierestä, muttei välttämättä... :D Kerron kuitenkin. Mulla kans noi onkelma-alueet.
Oon tässä suunnitellu jos ostais sen stepperin, mitä poljetaan sivusuuntaan. Sen luulis jotain tekevän. Kuulemma joillekin vatsalihaksillekkin, mut en tiiä sitten. Reisille ja pepulle luulis ainakin antavan kyytiä! :D
 
=) Elikkäst aika hyvä kotijumppa olis et'on kontillaan lattialla ja siitä nostelee rauhallisesti ensin vaikka oikeeta jalkaa ns.koiranpissitys asentoon :LOL: eesja takasin..Sitä sitte toistelee parikymmentä kertaa ja sitte tietty toisen jalan vuoro.....
Toinen jumppa ohje olis sitte että makaa selällään lattialla ja koukistetuin jaloin rauhallisesti vie jalkoja sivulle lattiaa kohti ja puolelta toiselle tekee näin....Kädet sivuilla t-asennossa.Tää ohje tehoo kuulemma niihin"jenkkakahvoihin" :LOL: :LOL:
Kolmantena hyvänä ohjeena on vanha tuttu vatsalihasliike,eli selältään maaten ja jalat lattialla koukussa,nostaa ylävartaloa hitaasti ylös ja rauhallisesti alas.Samalla jännittää massuaan... :D
 
Eipä näytä täälä kovin paljon muita ohjeita tulevan :whistle: Minäkin noi ohjeeni näpyttelin silleen nopsaan mitä ite oon kokenu aika hyviksi! =)
Eli en osaa aikaa arvioida kauanko menee et'tulokset näkyy,mut jos säännöllisesti noita jaksaa tehdä vaik joka ilta,niin PITÄIS ruveta näkyyn..Ja silleen mä ite teen että niin kauan kun rupee esim.toi eka jumppaliike tuntuun reisissä,niin jatkan vielä muutaman kerran ja vaihdan sit puolta :wave: Joskus jossain jumpassa ohjaaja on sanonu et'liikkeen PITÄÄ tuntua,sillon se tehoo ja sit viel on jaksettava jokunen liike vielä,eikä heti lopeta :D
 
Minä treenaan painoilla. Eli prismasta saa nilkkapainoja, itse pistän nilkkaan kerrallaan 3kg kumpaankin jalkaan ja teen noita kontallaan jalkaliikketä 3x20 sarjoja 6kg olen kans kokeillut, että tulee kunnon rasitustuntuma. Peppuun auttaa levytanko ja kyykyt tehokkaiten. Siis jos jalas ei oo noita lisäpainoja, niin tuntus aika turhalta jalanvemputtamiselta, että en usko, että tuloksia saa, ellei tosiaan tee liikkeitä niin, että lihas on todella sen tuntuinen, että on saanut kunnon rasitusta osakseen. Ei ole oikotietä onneen :) Steppilaudalla askeltaminen on kanssa hyvää treeniä, musat soimaan ja jalka nousemaan. Kuntolaitteen hankita voi olla myös oiva apu, kuten crosstrainer, kuntopyörä ym. Tai sitten lenkkipoluille juoksemaan, hiihtämään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heleemi81:
Minä treenaan painoilla. Eli prismasta saa nilkkapainoja, itse pistän nilkkaan kerrallaan 3kg kumpaankin jalkaan ja teen noita kontallaan jalkaliikketä 3x20 sarjoja 6kg olen kans kokeillut, että tulee kunnon rasitustuntuma. Peppuun auttaa levytanko ja kyykyt tehokkaiten. Siis jos jalas ei oo noita lisäpainoja, niin tuntus aika turhalta jalanvemputtamiselta, että en usko, että tuloksia saa, ellei tosiaan tee liikkeitä niin, että lihas on todella sen tuntuinen, että on saanut kunnon rasitusta osakseen. Ei ole oikotietä onneen :) Steppilaudalla askeltaminen on kanssa hyvää treeniä, musat soimaan ja jalka nousemaan. Kuntolaitteen hankita voi olla myös oiva apu, kuten crosstrainer, kuntopyörä ym. Tai sitten lenkkipoluille juoksemaan, hiihtämään!

Tottahan se on,ettei niitä tuloksia itsestään synny... Minä kanssa en mikään liikunnan rakastaja ole,mutta kun ei tuo peffapuoli kerta toiveesta kiinteydy,niin nyt on sitten taas crosstraineristä pölyt pyyhitty ja yritän sitä nyt käyttää jopa :D ..Oon kanssa noita nilkkapainoja haaveillut,mutta koskaan en niitä sitten kaupasta enää muista katella.(nyt kirjoitettu isolle lapulle ja huomenna kauppaan ;) )
Ostinpas myös pilates dvd:n..eli jospa sitä tässä alkas sitten pikkuhiljaa saada tehtyä itsensä hyväksi o.i.k.e.a.s.t.i jotain..

(asian sivusta: heleemi81 kivan näköinen tupakeittiö teillä-Onko siinä yläpuolella joku parvi tms..? )
 
Löllöt ovat rasvaa, ja niitä ei voi kiinteyttää. Rasva ei siis muutu kiinteämmäksi millään jumpalla. Ainoastaan rasvaa vähentämällä kehosi kiinteytyy. Toinen vaihtoehto on lihaksen kasvattaminen, jolloin yleensä tuloksena on kivemman näköinen kroppa, vaikka päällä oli pikkuisen löysääkin. :)
 
Kun menee kontilleen, ja nostaa toisen jalan suoraksi samalle tasolle kuin selkäkin on, ja pitää siinä 6sekuntia ja laskee alas, tekee hyvää. Kummallakin jalalla parikymmentä kertaa, niin tuntuu reisissä ja pepussa. Jos tasapaino pitää, niin vastakkaisen puolen käden voi nostaa eteen samalle korkeudelle yhtä aikaa jalan kanssa.
 

Yhteistyössä