Kiinteitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojo

Vieras
Miten mä saan puolivuotiaan syömään isompia annoksia kiinteitä? Edes yksi pikkuinen piltti-purkki ei mene päivässä. Itse tehdyt soseet mulla on nokareina pakkasessa, niistä koostettua ruokaa menee paremmin kuin kaupan valmiita, mutta ei sittenkään kuin ehkä 3rkl per ateria. Kuukausi ollaan maisteltu. Ymmärtääkseni noita pitäisi jo mennä pikku hiljaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Miten mä saan puolivuotiaan syömään isompia annoksia kiinteitä? Edes yksi pikkuinen piltti-purkki ei mene päivässä. Itse tehdyt soseet mulla on nokareina pakkasessa, niistä koostettua ruokaa menee paremmin kuin kaupan valmiita, mutta ei sittenkään kuin ehkä 3rkl per ateria. Kuukausi ollaan maisteltu. Ymmärtääkseni noita pitäisi jo mennä pikku hiljaa enemmän.

Miksi pitäisi mennä? Kyseessä on nyt aivan pieni vauva. Kyllä lapsi tietää paljonko hän haluaa syödä. Luota siihen nyt ja aina. Se, että vanhemmat stressaavat ja painostavat on takuuvarma keino saada lapsen syöminen tavalla tai toisella persiilleen. Kokemusta on.

Niin ja turha varmaan sanoakaan, että esikoinen kyseessä, eikä mulla ole muutenkaan kokemusta lapsista, joten se neuvolantäti pystyy keikuttamaan mun venettäni aika helposti

Mulla on pian vuoden ikäinen, joka syö tosi huonosti muuta kuin rintamaitoa. Ei kuulemma kannata stressata pahemmin, sekä neuvolantädin ja ravitsemusterapeutinkin mukaan. Kun kasvaa hyvin, saa ilmeisesti rintamaidosta riittävästi ravintoa. Neuvolan mukaan näitä on jokunen ollut hänen urallaan, jotka eivät syö oikein mitään muuta kuin maitoa ekan vuoden, mutta kasvavat hyvin. Eli kuusikuisen kanssa en hermoilisi vielä yhtään.

Elä ressaa. Varsinkin jos maito maistuu.

Mä muistan kun vasta jouduttiin laittamaan pikkunen sosepurkki vauvalle puoliksi ja sekän ei kaikki mennyt kerralla (alotti kiinteiden syömisen puoli vuotiaana) ja nyt poika on alkanut yhtäkkiä syömään niitä isompia liki 200g:n purkkeja kerralla, on yllättäen ruokahalu kasvanut =)

Yhteistyössä