Kiinteistönvälittäjät, asunnonmyyjät ja alasta tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Minulla on myynnin ammattitutkinto (ja vakituinen työpaikka kaupanalalla) olemassa, kiinteistönvälittäjän homma kuitenkin on aina kiinnostanut ja LKV-tutkinnonkin voisin suorittaa.
Onko näillä ketjuilla mitään pohjapalkkaa (esim. päivystykset toimistolla) vai onko palkka vain ja ainoastaan provikka kaupoista?
Kertokaa kaikki alasta, olen todella innostunut ja sopiva paikkakin olisi kiikarissa!

Lisätään vielä että nykyinen palkkani on niin pieni että mies meillä päävastuussa on tulojen tuonnista perheeseen. Ja voisin nykyisessä työpaikassani tehdä esim. vuoron tai pari viikossa vaikka välittäjäksi ryhtyisinkin.
Ilta- ja viikonloppuhommat ei pelota, sopivat oikein hyvin :)

[QUOTE="nainen";29061901]Minkä takia sä kävisit LKV-tutkinnon? Sitä ei nimittäin edes ole useimmilla.[/QUOTE]

Koska se ei suurikaan homma ole sitä suorittaa :)
Ja ei varmasti haitaksi olisi, ja mikä parhainta voisin sitä suorittaessa oppiakin jotain.

Kiinteistövälittäjillä saattaa olla aluksi pari kolme kuukautta pohjapalkka riippuen toimistosta. Mutta provikalla ne tekee töitä eli esim. päivytyskistä ei saa palkkaa vaan ne kuuluu työhön. Päivystyksistä tosin saa asiakkaita, siis päivystysaikana tapahtuvat yhteydenotot on sen päivystäjän asiakkaita sitten eli siinä mielessä ei ole ns. ilmaista työtä päivystys.
LKV tutkinnon yleensä firma kustantaa siten, että jos pääset läpi parilla yrittämällä siitä niin firma maksaa sen jos joudut käymään useammassa niin itse maksat ainaki osan.
Kiinteistövälittäjillä ei ole työaikaa yleensä, teet töitä kun muut on vapaalla eli illat ja viikonloput. Kakka työ, huono palkka. T. LKV:n vaimo