Onko täällä kiinteistönvälittäjiä tai alasta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tää on nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tää on nyt harmaana

Vieras
Mua on jo kauan kiinnostanut ko. ala ja nyt äitiyslomalla ollessa olen pohtinut josko hoitovapaan jälkeen vaihtaisin duunia.

Kertokaa kiltit kokemuksia alasta yleensä, palkkauksesta yms yms!

Mulla on takataskussa myynnin ammattitutkinto, jonka turvin varmaan pääsisin aloittelemaan jossain toimistossa ja tietysti haluaisin sit LKV-tutkinnonkin suorittaa.

Mies on meidän perheessä se isompipalkkaisempi ja ns. pääelättäjä että provikkapalkkakaan ei mahdottomasti mua pelota :)

Kovalla ja ahkeralla työllä on mahdollisuus tienata TODELLA hyvin!(Kaveri teki reilun vuoden niitä hommia ja piti sen jälkeen vuoden sapattivapaan säästöillään.) En tiedä sitten miten tämä aika vaikuttaa...
Työ on kovasti ilta- ja viikonloppupainotteinen (näytöt), eli jos se ei nappaa niin kannattaa harkita uudelleen.

Hei! Ota reippaasti yhteyttä kaikkiin isoimpiin kiinteistönvälitysliikkeisiin
(Huoneistokeskus, Kiinteistömaailma, Habita, OP-KK, SKV), heiltä löytyy
kotisivuilta asiasta yhdenottolomakkeet. Isot liikkeet myös kouluttavat
uudet työntekijät hyvin.

Työ on anteliasta, vapaata ja hauskaa, mutta myös kovin kilpailtua ja
vastuullista. Työajan saa itse vapaasti päättää, mutta jos palkoille haluaa
on oltava valmis tekemään iltaisin ja viikonloppuisin töitä, koskas silloin on
asiakkailla aikaa. Asiakkaat ovat pääsääntöisesti ihania ihmisiä, toki
poikkeuksiakin mahtuu mukaan.

Omalla kolmen vuoden kokemuksellani voin sanoa, että enää en muihin
töihin vaihtaisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Hei! Ota reippaasti yhteyttä kaikkiin isoimpiin kiinteistönvälitysliikkeisiin
(Huoneistokeskus, Kiinteistömaailma, Habita, OP-KK, SKV), heiltä löytyy
kotisivuilta asiasta yhdenottolomakkeet. Isot liikkeet myös kouluttavat
uudet työntekijät hyvin.

Työ on anteliasta, vapaata ja hauskaa, mutta myös kovin kilpailtua ja
vastuullista. Työajan saa itse vapaasti päättää, mutta jos palkoille haluaa
on oltava valmis tekemään iltaisin ja viikonloppuisin töitä, koskas silloin on
asiakkailla aikaa. Asiakkaat ovat pääsääntöisesti ihania ihmisiä, toki
poikkeuksiakin mahtuu mukaan.

Omalla kolmen vuoden kokemuksellani voin sanoa, että enää en muihin
töihin vaihtaisi. :)

Kiitos vastauksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ta:
Ja kun aloittaja jo elää miehen rahoilla niin mitä sitä töihin kannattaa mennä.

No käyn mä nytkin töissä (tai siis mulla on työpaikka olemassa ja nyt olen äitiyslomalla), palkka on paska... Oishan se kiva tienata enemmän ja tehdä mielenkiintoista työtä :)

Mies on kiinteistövälittäjä. Ihan muulta myynnin alalta lähti. Isommilla firmoilla on alkoitus palkka jonku kuukauden joka takaa pikku tulot et pääsee homman sisään, mut provikka siis sen jälkeen. Kovaa hommaa töissä 24/7 ihan oikeesti :/ mut se ite tykkää tehdä tuota työtä. Firma maksoi ja koulutti lkv-tutkinnon joka ei kyllä palkkaan vaikuttanut, mutta siihen et kun vaihto paikkakuntaa niin töitä löyty heti ja olis päässy useampaanki firmaan. Ei kulta kaivos kuten monet luulee, paljon paljon vastuuta nykyään ihan lain vuoksi, tosi paljon pitää joustaa ja olla tavoitettavissa. Mutta palkoille pääsee lujalla työllä =)

Yksi mun tuttu (yrittäjä k.o. alalla ) sanoi kerran, ettei ikinä palkkaisi kiinteistönvälittäjän hommiin pienten lasten äitiä. Kuulemma just siksi, että työ syö käytännössä kaiken ajan, sitä päivystää aina jne.

muoks. mun sisko on kiinteistönvälittäjä ja on viihtynyt tosi hyvin.

Mähän voin kokeilla alaa kun olen hoitovapaalla mun nykyisestä työstä. Jos en jostain syystä tykkääkään niin meen sit vaan takasin vanhaan paikkaan (jossa myös paljon ilta- ja viikonloppuhommaa)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mies on kiinteistövälittäjä. Ihan muulta myynnin alalta lähti. Isommilla firmoilla on alkoitus palkka jonku kuukauden joka takaa pikku tulot et pääsee homman sisään, mut provikka siis sen jälkeen. Kovaa hommaa töissä 24/7 ihan oikeesti :/ mut se ite tykkää tehdä tuota työtä. Firma maksoi ja koulutti lkv-tutkinnon joka ei kyllä palkkaan vaikuttanut, mutta siihen et kun vaihto paikkakuntaa niin töitä löyty heti ja olis päässy useampaanki firmaan. Ei kulta kaivos kuten monet luulee, paljon paljon vastuuta nykyään ihan lain vuoksi, tosi paljon pitää joustaa ja olla tavoitettavissa. Mutta palkoille pääsee lujalla työllä =)

Mites tämä "paljon paljon vastuuta" oikein käytännössä tulee esiin?

Yhteistyössä