Kiinteistö välitys palkkiot ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KOKEMUKSIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KOKEMUKSIA

Vieras
Moikka! Te jotka olette myyneet lähi aikoina ja kilpailuttaneet eri firmoja, minkälaisia välityspalkkioita missäkin firmoissa otetaan?

Nuo muutamat joita olen googlettanut ovat olleet lähes 5%....
Kokemuksia ?

Mä myin just asuntoni. Paras tarjous, jonka välittäjät antoi, oli Huom!-firmalta ja 1.9% (tietty myyjä, PK-seutu). Heiltäkin tuli spostilla tarjouksia 3 eri myyjältä. Useimmat oli 3-3.5%.

Myin asunnon itse 3 päivässä. Sain enemmän kuin pyyntihinta.

Mielestäni ei kannata mennä edullisimman palkkion tai korkeimman pyyntihinnan perässä. Pyydä eri toimistoilta välittäjät arvioimaan, yritä tingata palkkiosta ja valitse se jolla pätevin välittäjä ja realistinen arvio (jota pyyntihinnassa voi hiukan korottaa).

Mielestäni ei kannata mennä edullisimman palkkion tai korkeimman pyyntihinnan perässä. Pyydä eri toimistoilta välittäjät arvioimaan, yritä tingata palkkiosta ja valitse se jolla pätevin välittäjä ja realistinen arvio (jota pyyntihinnassa voi hiukan korottaa).

Mä tosiaan sain välittäjiltä korkeimmaksi pyyntihintatarjoukseksi 270 000e. Sanoivat, et kalliimpi hinta ei kävisi. Palkkio olisi ollut tuolla hinnalle sen 3.5% sille välittäjälle, joka tosiaan tuntui innokkaimmalta.

Nyt kuitenkin myin itse 3 päivässä. Sain hinnaksi 300 000e. Jos olisin valinnut välittäjän, olisin saanut itse vain 270 000e - 3.5% = 260 550e, jos hän olisi saanut välitettyä pyyntihinnalla (mikä on harvinaista, yleensä tarjotaan ainakin 10 000e vähemmän).

En ymmärrä muutenkaan, miksi käyttää välittäjää. Heidän palkkionsa on todella suuria ja lisäksi he eivät aina edes saa parasta hintaa asunnosta.

Moi! Olen mukana tekemässä Kotia.com-nimistä sivustoa ja meillä olisi tarjolla yksi ratkaisu välittäjän valintaan liittyviin pulmiin. Meidän sivustolla asunnon myyjä pystyy kilpailuttamaan kiinteistönvälittäjiä ja sitä kautta löytämään juuri itselleen sopivimman vaihtoehdon esim. hinta-arvion ja välityspalkkiotietojen avulla. Samalla säästyy rutkasti vaivaa ja rahaakin.

Jos joku teistä on myymässä asuntoansa, niin kannattaa käydä vilkaisemassa meidän sivuja: http://fi.kotia.com Jospa vaikka voitais olla avuksi!

Asunnon myyjälle meidän palvelu on ilmainen, joten mitään en ole myymässä :)

Nyt on tullu tää uusi välityspalkkiovertailu, josta löytyy kaikki kaupungin välittäjät ja niiden alvilliset hinnat. Tosi jees eli ite käytin ja toimi !

http://www.asuntojenmyynti.fi/Kiinteistönvälitys.php

Uusimmat

Yhteistyössä