kiinteiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöminen

Vieras
Ahdistaa jo etukäteen päivän soseiden ""syönnit"". Poika ei suostu syömään kun ehkä max 2 lusikallista. Sitten puolentunnin päästä huutaa nälkäänsä ja syö pullosta maitoa tai velliä 200ml. Silloin kun on nälissään, on turha soseita tarjota, koska huutaa niin kauan kun pullo on suussa. Olenkin yrittänyt tarjota sosetta kun ed syömisestä on n 2,5h, eli tiedän nälän olevan ihan kohta.
En ymmärrä, millä saisin pojan syömään muutakin kun maitoa. Kasvaa kyllä hyvin silläkin. Soseita on nyt maisteltu/syöty 1,5kk, eikä olla edistytty yhtään.

En tiedä, haenko neuvoja tällä viestillä (toki olen kiitollinen jos jollain niitä on!), ehkä kaipaan vaan vertaistukea.

Ja vauva on nyt puolivuotias, eli kiirettähän ei siinä mielessä ole, mutta olisin nyt jotain edistymistä edes odottanut... Mutta ei, sylkee vaan pois tai pitää suussa, eikä nielaise.
Varmaan vielä kouluunkin annan pojalle tuttipullon mukaan =)

heippa!!!

et kertonut minkä ikäinen vauvasi on??mutta muistan hyvin kun muakin ahdisti toi soseiden syöttäminen kun ei siitä tullut mitn!!!
elikkä meilläkin meni vaan se 2tl/pv..ja itkun ja huudon kera.

mä yritin tätä ja onnistuinkin sitten saamaan vauvan syömään.
eli tarkat ruoka-ajat .vaikka aluksi tuntui niin turhalta niin silti pidin vaan kiinni niistä kellonajoista..
ja vaikka olisi vaan sen yhden lusikan syönyt niin ajattelin että seuraavana päivänä enemmän ja nostin pois pöydän äärestä huutamasta ja annoin sitten maitoa.pikku hiljaa se siitä lähti..
kunnes söi 4 kertaa päivässä KUNNOLLA!!!

nyt meillä taas ilmeiseti liikkumaan opettelun takia huonosti syödään (jonka seurauksena myös nukutaan)..aamupuuro oli mun housuilla.tätä jatkunut nyt viikon..eli paljon vertaistukea täältä:) ja vauva on siis 8kk nyt.

eipä mun neuvoista sulle varmaan hyötyä ole mutta et todellakaan ole ainoa..

Vauvasi on vasta puoli vuotias!
Vuoden ikään asti maito on pääasiallinen ravinto vauvalle. Eli siinä suhteessa ei huolta!
Et voi oikeastaan yhtään mitään. Kokeile antaa kiinteitä puoli tuntia tai tunti maidon jälkeen. Ja jotain hyvää, vaikka niitä hedelmäsoseita jos ne maistuu. Kun vauva saa muutaman kerran masun täyteen (ja hyvän olon) kiinteistä, niin ehkä se syöminen siitä. Itse epäilen, että vauvan mielestä kiinteiden syömisellä ""ei maha täyty"" kun pulloon on tottunut. Eipä kait tossa auta kun aika. Pakottaakaan ei voi!

Ja mun tyttö, kohta 11kk syö vieläkin välillä vain pari tl/päivä ja tissistä loput. Ja pullukka on!!! Ruokaa sentään meillä tarjotaan 5 krt päivässä...

Minä annoin aina väliin sosetta, kun poika joi maitoa pullosta. Vastalauseita voi tulla, siis itkua, kun nykäisee tuttipullon välillä pois ja tyrkkää sosetta suuhun, muuta so what, sellaista se elämä on, että äiti määrää =)
Helposti oppi soseita syömään tällä minun metodillani ja nyt meneekin jo kaikkea, ikää on pian 10kk.

Yhteistyössä