kiinteiden aloitus

miten olette aloittaneet kiinteät?

ite olen antanut tytölleni joka on juuri täyttänyt 4kk niin olen antanut nyt porkkanaa. koitin aloittaa maissilla mutta se ei maistunut, maistoin sitä itse kans niin en kyllä epäile ettei maistuisikaan.

mitä kannattaisi seuraavaksi antaa? perunaa ja porkkanaa? mutta voiko silloin tulla liikaa porkkanaa ku nyt syö eka sitä ja sit jos seuraavaks niiden sekotusta?

vai miten kuuluisi tehä?

monsteri&Moona 4kk+

Mä aloitin myös perunalla. Lisäsin siihen sitten porkkanaa ja seuraavaksi tarjosin maissia ja perunaa. Ihme ettei maissi teillä maistunut. Meillä poika söis maissia vaikka kuin... Olen ostanut pakastealtaasta makea maissi nimistä, muistaakseni Rainbowin valmistamaa ja sose sauvalla sitten vaan hurauttanut. Nyt kun ei ole ollut tarjolla enää vanhaa perunaa olen antanut bataattia lisänä. Sitten vaan vuorotellut porkkana, maissi, parsakaali, kukkakaali. Näin meillä. Jokainen tallaa tavallaan...

Tupsukorva&poju 7kk

Hei

Olen aloittanut myös 4kk ikäiselle tytölleni kiinteiden annon. Jaksaako teillä lapsi ottaa heti kiinteiden jälkeen maidon vai ottaako myöhemmin?Meillä joskus jaksaa ja joskus 1t päästä sitten. Millä määrälllä olette aloittaneet kiinteet ja montako kertaa päivässä?Lounaalla ja päivälliselle?

Meillä aloiteltiin vähän ennen 4kk maistelemaan ensin maissia, seuraavana porkkanaa ja sittemmin myös perunaa ja näitten kolmen eri sekoituksia. Hedelmistä ollaan annettu päärynää, jotta vatsa ei mene liian kovalle alkuun. Kaikki ovat uponneet hyvin, maiskuttaen syödään ja menis jos suurempiakin satseja, mutta ei olla annettu kuin muutama teelusikallinen kerrallaan kahdesti päivässä. Ens viikolla kokeillaan varmaan taas jotain uutta makua. Poika on nyt 4.5 kk.

Ihan ensimmäisellä kerralla oon antanut vaan reilun teelusikallisen, mutta jos ei mitään oo tullut, nostanut määrää sit. Yleensä 3-4 kukkurallista teelusikallista. Yleensä annan päivällä hedelmäsosetta ja iltapäivällä/illemmalla kasvissosetta, jotta se auttaisi tuohon iltatankkaukseen. Yritän imettää aina soseitten jälkeen ja yleensä uppoaa. Ollaan kyllä tarjottu nyt myös vettä kasvissoseitten yhteydessä huuhtelemaan suuta ja peruna tuntuu olevan sen verran "tuhdimpaa", että silloin tuntuu juomaa kaipaavankin.

Yhteistyössä