Kiinteiden aloitus ja vihertävä kakka

Hei,

Taas pari kokemattoman äidin mieltä painavaa kysymystä olisi esitettävänä..

Olen reilun kahden viikon ajan antanut 5-kuiselle pojallemme bataattia ja maistattanut paria hed/marjaa. Nyt olen kahtena edellisenä päivänä sekoittanut bataatin joukkoon perunaa siten, että tänään pitäisi antaa pelkkää perunaa n. 3rkl. Aamulla vaipassa oli muuten samanlainen kakka kuin ennenkin (ei ihan löysä muttei kiinteäkään), mutta se oli hieman vihertävää. Muutamaan päivään ei ole ruokavaliossa ollut muuta kuin sitä bataattia ja perunaa. Mukana oli myös geelimäinen, vaalea kohta.

Kysyisinkin, että onko normaalia että kakka on vähän vihertävää kiinteisiin siirryttäessä/kiinteiden aikana? Joku voisi kutsua geelimäistä kohtaa limaiseksi, voiko sekin olla ihan normaalia?

Poika on aina ollut enemmän tai vähemmän levoton yöllä, joten yölevottomuuksista on vaikea sanoa onko hänellä vatsaoireita vai ei.. Samoin on paukuttelun laita; harrastanut sitä jo ennen kiinteitä. :)
 
Meillä tuli mustikasta ja vadelmasta hieman vihertävää kakkaa, ei selkeästi vihertävää. Joitakin pieniä limaisia kohtia oli myös. En vielä noihin kakkamuutoksiin reagoinut mutta sitten alkoi tulla muutakin oiretta - - levottomuutta ja tyytymättämyyttä, jotka liitin mustikan ja vadelman syöntiin. Hyllylle menivät siis mustikka ja vattu. Mustikkakokeilua kyllä sekoitti myös kahden hampaan yhtäaikainen puhkeaminen, joten tulkinta mustikan sopimattomuudesta on vähän epävarma.
 
Meillä kakka on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta oliivinvihreää nyt kun syö kiinteitä - meillä tosin ainakin joka toinen päivä ruokana kesäkurpitsaa eli oon vaan aatellu et se värjää. Bataatin jälkeen on yleensä kirkkaan keltaista jne. Ei taida nuo kasvikset ainakaan meillä vielä kunnolla sulaa..
 
upa
Kävin viikko sitten allergologilla joka sanoi, ettei siihen kakan väriin ja muotoon ja määrään kannata niin takertua. Kiinteiden aloituksen yhteydessä aloitin gefilus plussan ja vatsa on toiminut hyvin. Aloitin porkkanalla ja aluksi kakka tietenkin oranssia mutta kyllä se siitä muuttuu ja haisee kans.
 
Meillä vihreä ja selkeästi limainen kakka on merkki epäsopivasta. Siinä vaiheessa, jos menee ihan ripulille (eli imeytyy vaippaan) niin voisi musta pitää taukoa kokeilussa. Se kakan väri voi vaihdella sen mukaan mitä syö ja vähän se koostumuskin. Lima ja selkeä vetisyys on ne mihin kannattaa sitä huomiota kiinnittää.
 
Joo, taas tuli iltapullolla löysät vaippaan.. Johtunee toissapäivänä aloitetusta perunasta. Kannattaisiko lopettaa hetkeksi kaikki kiinteät (tähän mennessä sopivilta on näyttänyt bataatti ja päärynä) vai vain tuo peruna? Ja kuinka kauan taukoa kannattaa pitää - ilmeisesti niin kauan kunnes kakka on taas normaalia?

Meillä on joskus aiemmin tullut ennen kiinteiden aloitusta (Tuttelilla) vähän löysempää pari kertaa peräkkäin, mutta muuttunut sitten takaisin normaaliksi.
 
Mä jättäisin myös sen perunan nyt alkuun pois ja odottelisin pari päivää, että kakka normalisoituu. Jos ei kakka ala muuttua takaisin kiinteäksi, niin sitten alkaisin miettiä noita muita. Meillä peruna on ollut aika pahis, myös rintamaidon kautta ilmeisesti reagoi mun paljon syömään perunaan.
 

Yhteistyössä