kiinteiden aloituksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä äiti

Vieras
tyhmä kysymys, mutta kun aloitatte kiinteiden antamisen esim. perunalla keitättekö joka päivä aina yhden uuden perunan vai miten teette? jos perunan laittaa jääkaappin se alkaa maistua pahalta...

Itse en osaa tuohon peruna-asiaan vastata kun meillä on aloitettu porkkanalla ja bataatilla ja niiden suhteen olen tehnyt niin et olen keittänyt isomman erän josta olen pakastanut (perunaahan ei suositella pakastettavaksi yksinään mut perunaa löytyy kaupoista myös pakastealtaasta, siis sellasta mikä on ihan pelkkää perunasosetta... sitä olen pitänyt vauvalle hätävarana pakkasessa) osan ja jääkaappiin olen jättänyt parin-kolmen päivän annoksen. Olen jättänyt soseen vähän sakeammaksi ja lämmityksen jälkeen notkistanut maidolla. Perunanhan saa kypennettyä myös mikrossa jos ei halua yhtä perunaa ruveta keittämään.

En aloittanut perunalla eikä olla otettu sitä vieläkään, lapsi jo lähemmäs vuoden. =)

Mut muut oon tehnyt pakkaseen valmiiksi pieniä annoksia (sosekökköjä tai sitten pakastanu pieniin minigrippeihin) ja siitä sit kulhoon ja mikroon. En siis tee kuin kerran kahteen viikkoon lisää pakkaseen (aina kun edelliset loppuu).

Niin ja mäkin siis teen niin, et höyrytyksen jälkeen otan pelkät kasvikset ja sössään ne sauvasekottimella. Tarvittaessa esim. bataattiin lisään hiukkasen sitä keitinvettä, mutta muihin ei oikeestaan tarvii. Jätän siis tosi paksuksi että pysyy omana kökkökasanaan tarjottimella, jolla ne pakastan. Sit kun ovat jäässä, nappaan ne siitä pussiin. Ja notkistan vasta sulana maidolla.

Mie keitin joka päivä pienen perunan!
Liha ja kasvikset oli valmiiksi keitetty, soseutettu ja pakastettu jääpalamuotteihin, jotka sulatin vaan sekaan.
Vaivaahan siitä oli, mutta kotosalla ollessa oli aikaakin. Reissuilla oli sitten perunapilttiä mukana, kun ei omaa perunaa päässyt keittämään.

Yhteistyössä