Kiinteiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloitus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloitus?

Vieras
Hei!

Täällä varmaan ollutkin hyviä ketjuja kiinteiden aloituksesta, mutta voisiko joku vielä vetää tiivistelmän aiheesta :) Eli miten edetään, ja millä vauhdilla, omia kokemuksia.

Eli perunalla aloitellaan meillä nyt kun poju 3 kk, ja siksi näin ""aikaisin"" kun hän syö tosi paljon maitoa, eli jopa 1200ml/vrk.

Tyhmä kysymys mutta miten keitätte perunan? Kannattaa varmaan joka päivä, joku joskus sanoi et menee pakkasessa pahan makuseks? Keitättekö kuorineen, mikrossa, kattilassa? Ja millä muussatte? Ite oon paseerannu metallisen teesiivilän läpi, muttei meinaa tulla tarpeeksi hienoks.

Helpoimmalla pääset kun ostat Oolannin perunamuussia
pakasteena. Se on siis pelkkää keitettyä muussattua
perunaa. Lisäät vaan kylmää vettä ja mikroon. Super helppoo. Ei tarvii joka päivä olla perunaa keittämässä. Ite oon alusta (4,5kk) asti syöttänyt pojalle tätä ja hyvin on maistunu.

Heips

Juu ensin siis makuaanoksia, joita pikkuhiljaa lisäillään.Ekana päivänä 1 tl, seuraavana 2, ja näin eteenpäin. Meillä meni jo viikon maistelun jälkeen purkillinen peruna-porkkanaa.

Uutta ruoka-ainetta 1 per viikko,ja alussa ei kovin monia makuja,että itse syöminen tulee tutuksi.

Sauvasekoittimella olen tehnyt ""loppusilauksen"" soseisiin(itsetehtyihin),ei pidä vaan liian kauaa sillä surrata tai tulee liisteriä.

Olen antanut ruoan päälle ihan vaan vesihörpyt, maito maistuu meillä noin tunnin kuluttua ruuasta unille käydessä. Mutta ehkä maisteluvaiheessa antaisin parina ekana päivänä ensin maidon, ja siihen päälle maistiaisen.