Kiinteät ruuat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olen nyt aloittanut kiinteiden antamisen.
Kaksi päivää on maisteltu perunaa.
Kannattaako yhtä lajia pitää 2 vai 3 päivää ja sitten lisätä uutta.
Olen nyt antanut kerran päivässä muutaman teelusikallisen, annanko liian vähän?

ei täältä kannata kysyä, ei sulle tästä aiheesta kuitenkaan kukaan viitsi vastata. tälläisen seikan huomannut täällä. itse pidin samaa ruokaa viikonkin, mutta meillä atoopikko ja allergiat suurennuslasin alla.

Mun mielestä tuon ikäsellä on ihan hyvä se viikko/laji, kun periaatteessa maidollakin vielä pärjää. Onpahan helpomopi erotella oireiden aiheuttajat, siis jos niitä tulee.
Yleensä kun alotellaan kiinteitä 6kk ikäsenä niin olis suotavaa hiukan nopeempi tahti.

Ja alkuun riittää kerta päivässä, aina hiukan annoskokoa suurentaen. Onhan tuo kauhee shokki ruuansulatuselimistölle, kun lkiinteetä ruokaa alkaa tuleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vauva on 4kk, aluksi ajattelinkanssa tota viikko per laji, mutta terkka ehdotti hiukan nopeampaa tahtia.

Antaisin pari ekaa viikkoa viikko/laji. Sitten jos vauva syö hyvin, ei vaivoja, niin voi nopeuttaa tahtia esim. 4 päivän välein uutta. Mutta anna nyt pari ekaa lajia viikon välein. Lisää ennemmin vaikka kaksi peruna-ateriaa / päivä. Älä heti uutta ruokalajia. Voit sitten ensi viikolla ottaa peruna-porkkanaa tai mitä nyt otatkin.

Mä aloitin 4,5-kuisen kanssa 1. vk pottua, 2. viikko porkkanaa, 3.viikko peruna-porkkana-parsakaali, 4.vk peruna-porkkana-kukkakaali + sitten erilaisia hedelmäsoseita.

Aluksi annoin muutamia lusikallisia 2 kert. päivässä, mutta kun näytti maistuvan, niin nopeasti lisäsin määriä. Nyt menee 2 kert. päivässä ihan reilut satsit (ap varmaan joku puol purkkia, illalla varmaanki purkillinen sosetta).

Yhteistyössä