Kiinteän ruuan aloittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkä se nyt olikaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenkä se nyt olikaan

Vieras
Tiedän että täällä on varmasti monta kyseistä keskustelua jos alkais oikein etsimällä etsiä, mutta ajattelin että ehkä tämä on helpointa, aloittaa uusi pino ja kysyä täältä! :)

Eli kauanko olette aina maistattaneet yhtä makua ennenkuin olette siirtyneet toiseen? Ja paljonko annatte aina kerralla ?
Jos esim. aloitan perunalla, ja "lopuksi" olen antanut perunaa vaikka 3 t-lusikallista kun vaihdan esim. porkkanaan aloitanko taas 1 t-lusikka/ pv ja lisään ruokaa päivä päivältä enemmän ?

Apua tarvitaan ja kaikki keinot salittuja! :)

Hei,
Me aloiteltiin kiinteitä juuri viime viikolla ja tein silleen että annoin ekana päivänä perunaa n.1tl, seuraavana pikkaisen enemmän ja kolmantena päivänä tarjosin jo aika reippaasti. Neljäntenä päivänä annoin jälkkäriksi banaani-luumuseosta pikkuisen ja sitten lisäilin sitäkin päivä päivältä (poika saanut mahavaivoihin maistella luumua aiemminkin, niin uskalsin antaa kahta lajia samassa). Tänään ajattelin sitten kokeilla pääruoaksi bataattia ja sitten jälkiruoaksi banaani-luumuseosta. Ja muutaman päivän päästä vaihdan taas hedelmää.

Jos vauvasi on vasta 4kk, niin yhtä ruokaa aina viikon verran. Alkuun 1-2 tl kerran päivässä, parin päivän jälkeen voi antaa jo enemmän.

Jos vauva 6kk, niin voit antaa 3-4 päivän välein uutta makua.

Jos esim. aloitan perunalla, ja "lopuksi" olen antanut perunaa vaikka 3 t-lusikallista kun vaihdan esim. porkkanaan aloitanko taas 1 t-lusikka/ pv ja lisään ruokaa päivä päivältä enemmän ?
Antaisin porkkanaakin ekana ja tokana päivänä vain teelusikallisen. Perunaa sitten samalla aterialla enemmän jos mahaan mahtuu.

Kuinka nopeasti olette antaneet vauvalle niin paljon kun jaksaa syödä? me ollaan nyt maisteltu 4pv ja eilen huomasin et olis menny enemmänkin kun kaksi pientä jääpalaa. Mitään oikeaa ohjetta en ole löytänyt eikä 4kk neuvolassa puhuttu ruoasta mitään enkä sitä silloin tajunu kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Kuinka nopeasti olette antaneet vauvalle niin paljon kun jaksaa syödä? me ollaan nyt maisteltu 4pv ja eilen huomasin et olis menny enemmänkin kun kaksi pientä jääpalaa. Mitään oikeaa ohjetta en ole löytänyt eikä 4kk neuvolassa puhuttu ruoasta mitään enkä sitä silloin tajunu kysyä.

Meillä poika on 4,5kk

Mie alotin vähän vajaa 4kk antamaan perunaa. Eka 1tl päivässä, sitten 2 jne... Seuraavalla viikolla siihen porkkana lisäksi, sitten maissi ja 4viikkona rupesin antamaan 2uutta makua/viikko (hedelmää ja vihannesta)

reilu 5kk syöminen sujui jo niin kivasti että sillon taidettiin maistella jo useampi uusia juttuja viikkoon

Mä aloitin perunalla ensin 1tl ja joka päivä 1tl lisää. Viikon jälkeen lisäsin siihen perunaan teelusikallisen porkkanaa ja samaan tapaan siitä eteenpäin. Kukin tyylillään, mutta musta toi on hyvä tyyli, että näkee heti, jos joku aine ei sovi. Viikon verran olen antanut aina yhtä ainetta, paitsi mustikan, luumun ja vadelman aloitin päällekkäin jonkun muun kanssa, kun ne on aika neutraaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:

Kyllä mä olen parinpäivän maistelun jälkeen antanut ihan niin paljon kuin tytskä haluaa.

Yhteistyössä