Kiinteätä ruokaa 2kk ikäisenä?

Mà olen antanut meidàn neidille AINA korviketta ja pààtin ettà annan seuraavallekkin enkà edes yrità imetystà!( Hyi minua syntistà naista kun nàin julkisesti sanon ) On tuo sen verran tyytyvàinen ja VAHVA vauva etten nàe mitààn syytà miksen antaisi tulevillekkin muksuille :) Ihan tyhmàà tulla arvostelemaan meità jotka tàhàn ratkaisuun syystà tai toisesta pààtyvàt, samanlaisia lapsia kaikista kasvaa.. Toisista heikompia, toisista vahvempia.. Tàmà huono àiti menee nyt "kiusaamaan" lastansa ja antaa sità surullisen kuuluista KORVIKEMAITOA! Voi voi ressukka kun saa taas mahan tàydeltà maitoa... ;)

--Tässä oli kyse kiinteän ruuan antamisesta. Vaikka korvikekkkin on vaan huono ämmän kopio, se sentään käy 2kk vanhan lapsen elimistölle ravinnoksi. Joku perunasose esim on niin huonosti sulavaa ja ummetusta aiheuttavaa tärkkelysmössöä, etten ole antanut sitä edes alle 6kk lapselle.--
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
kyl sä oot typerä ä..ä kolme kertaa :headwall: :headwall:

Tais nyt KolmeKertaa erehtyä aiheesta ainakin kolme kertaa :headwall:
Kun aihe ei nyt liittynyt imettämiseen mitenkään.
Mut ap, kannattaisko kysellä neuvoa vaikka neuvolasta, ite aloittelin kiinteät vähän vajaan 3kk ikäiselle :)

Meillä oli ongelmana 2kk lapsen jatkuva nälkä ja paino ei noussut kunnolla. Imetin siinä vaiheessa. Ensin ihan itse päätin aloittaa korvikkeella. Annoin sitä lisäksi. Kun maitomäärät alkoivat olla huimia, annoin vähän maissivelliä lisäksi. Tilanne helpottui vähän. 3kk aloitettiin vähitellen syömään maissisosetta, kun ei tuo jätkä jaksanut muuta tehdä kuin syödä ja syödä ja syödä ja loput ajat huudettiin nälkää. En antaisi ihan 2kk sosetta, mutta kannattaa jollain miedolla vellillä kokeilla esim maissivellillä. Ja juttele neuvolassa. Ellei siellä ole sellaista fanaatikkoa kuin meillä on....

Hei ap.

Vaikka tuo vellin ravintoarvo ei olekaan kovin kummoinen niin velli on paksumpaa "tavaraa" ja sitä riittää siis usein pienempi määrä kuin korviketta eli se täyttyy vauvan masun nopeammin. Kiinteäksi jotkut laskee vellin ja jotkut ei. Mutta ns. lusikka ruokaa en lähtisi antamaan noin pienelle. Velliä voisi kokeilla siksi, että saisi tuon maito määrän pienemmäksi koska eikös se niin ole, että jos kamalan suuria määriä menee maitoa (siis 1,5litraa ja yli) vuorokaudessa niin se on rasiten pienen munuaisille... Sillä kokeilisin antaa velliä vaikka aamuin ja illoin. Ja kyllä ainakin meidän pojalla velli piti nälän musta paremmin kuin maito... Tosin vasta 4k iässä aloin sitä antaa. Mutta meillä poitsu on aina ollut tosi vähä ruokainen.

Eli itse en kiinteitä antaisi noin pienelle, velliä kokeilisin.

Ja muistetaan että täällä kukin kertoo oman mielipiteensä, toki asiavirheitä saa korjata mutta ei kenenkään mielipide ole se ainoa oikea.

Ja imetys vs korvike keskustelu tämäKÄÄN ei tainnu olla, mutta joillain se on niin kova tarve aina sellaiseksi kaikki vääntää...

täällä sitten yks huono ämmä joka syöttänyt kaksi ekaa lasta sillä pahalla korvikkeella,kun yksinkertasesti ei pystynyt imettämään..ja tämän kuopuksen sitten sekä että..jokaisen imetysen jälkeen piti antaa korviketta..ja vielä pahaa,sekin et noilla teineillä alotettu kiinteät silloisten suositusten mukaan 3kk.na oikeastaan pikkusen ennen..eikä nuo ole vatsanväänteistä kärsineet,saatika korvatulehduksilta ym sairauksilta vaikka korviketta saivatkin...

mutta jos lapsi roikkuu jatkuvasti tissillä,niin onko sekään sitten hyväksi?eihän entiset eväät kerkee edes sulaa,kun uutta jo tulee...meillä syöttövälit tissittelyineen,ja pullosta oton jälkeen oli lähes aina 4h..eikä meillä tiristy vatsan väänteitä..

Meillä neuvolassa suositeltiin aloittaa kiinteet 3kk neuvolassa,kun meillä pulauteltiin niin paljon, tämä meidän KORVIKEVAUVA.. Nyt on 5.5kk ja mitään masuongelmia ei sen kummenpia ollu, ainoot tuli ku vaihdoin NAN1:n NAN2:teen mut ku vaihdoin takas niin helpotti. Ja nimenomaan perunalla käskettiin aloittaa, tosin se ei meillä menny alas niin hedelmillä mentiin eka.. Ja 4.5kk iästä asti saanu kaurapuuroa joka tarkoitettu alk. 4kk.. Niin ja meidän neiti synty vielä kk etuajassa ja silti suositeltiin 3kk neuvolassa kiinteitä..

Siskolla 3 tervettä lasta ja kaikki saanu perunaa yms alk. 2.5-3kk..

Että mä kans olen sitä mieltä et koita alkuun sillä vellillä et miten vaikuttaa. Bonan maissivelli on tehty erityisesti herkkävatsaisille niin kokeile vaikka sitä..

Mä liputan myös tuon bonan maissivellin puolesta. Se on koostumukseltaan herkkämasuisille, joten sitä uskaltaisin antaa jo ennen 3kk. Se on vähän paksumpaa kuin maito, mutta tulee ihan hyvin maitotutistakin läpi. Aloittele ihan pikkuhiljaa, esim 10ml maidon joukkoon aluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Marianne74:
Koitin lukea onko kukaan aloittanut kiinteätä 2kk ikäiselle vielä? vellin antoa tai purkkia... Tuntuu ettei maito enään riitä pelkästään vaan pupu tarvisi lisää ruokaa. :$
minä alotin melkein 3kk iässä potun..sitten tuli porkkana ja nyt hedelmäsose. 2kk ikäsenä oon antanut velliä..

Yhteistyössä