Kiinosta tietä?

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Rakkat palstalaiset,mun pakko kysyä.
Jos te näette ulkona ihmistä kenellä on MT-ongelmia ja teijän lapsi kysyy,mitä hänellä on?Niin,mitä te vastatte
,,hyi,hän on hullu,,?
Miten te kasvatatte lapsia?Varma te ette halua että samalainen kohtelu olisi teijän lasten kohtaan?
Mulla vaan karvat nousee pystyyn kun luen nä keskusteluja.Varma teidän lapsista ei tuu parempia kuin te itse haukkuija...

No jos oikein oudosti käyttäytyy, niin saatan sanoa, että on vähän väsynyt tai jotain.. Tai että päänsisällä on vähän pipi, ja siksi käyttäytyy noin. En ala "haukkumaan" hulluksi. Eipä kyllä iän puolesta ymmärtäisivätkään.

No onhan noita kylähulluja joka paikassa.. Ja kyllä joistakin mt- ongelmaisita vaan näkee (ja kuulee) että ei ole nyt ihan kaikki kupit kaapissa. Itse en ala selittelemään, jos ei lapsi itse kysy.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mä en ymmärrä miten se näkyis päällepäin jos ei oo psykoosissa tms

siis kyllähän sen näkee monesta. pää viiltää maata,silmät on lasittuneet ja hyvä ettei kuola valu poskella,sitä mennä laahustetaan eteenpäin ja vaatteet ehkä hjust ja just eksyny päälle. Kyllä sen kuule monestakin valitettavasti näkee päällepäin :( ja siis nyt en tarkoita mitään pienimuotoista masista.

Ei se yleensä ulospäin näy jos on mt ongelmia. Ei ole vielä tullut semmoista tilannetta että joutuisi selittämään varmaan sanoisin että kyseinen ihminen on sairas enkä sen kummemin selittäisi että miten.

Oon kasvanut itse sietämään erilaisuutta.. todella jyrkkää sellaista. Välillä se ärsyttää ja toisaalta taas tajuan että se on ollut vahvuudekseni. Joten on 100% varmaa että omat tulevat lapseni opetan olemaan kohtelias ja asiallinen myös mielenterveysongelmaisille lapsille. En silti opeta sietämään mitä vain käytöstä muilta. Esim. nollalinja väkivallassa.

Itselläni lapsuus ei ole ollut ihan normaali. Läheiselleni oli käynyt jotain kauheaa ( ja hän ei käyttäytynyt aina normaalisti ja nätisti) ja elin erilaisen lapsuuden. En oppinut sosiaalisia taitoja normaalisti lapsena. En täällä palstalla halua tarkentaa. Mutta mun tulevat lapset tulee kasvamaan ainakin puoliksi siloitetulla tiellä :).. koko sileyshän ei ollut hyväksi ja karheus on pahaksi.

Yhteistyössä