Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää ja ymmärtää suvaitsevaisten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palstapersuli=epek. anna hengittää
Epekin mielipiteistä mä en tiedä mitään, mutta olen satavarma siitä, että hän on kaukana palstapersusta. En hänestä tiedä mitään, mutta nenäni sanoo, että hän on aseenkäytön ammattilainen, tavalla tai toisella. Ja ihan hyvä niin.

Sen sijaan "rajatkii"- porukka kun yritti olla hirveen sotilaallinen, niin homma kaatui siihen, että porukasta ei löytynyt ainuttakaan joka olis kyennyt suorittamaan edes varusmiespalveluksen.

Se on ihan hyvä, että umpitollot heitetään pois ennen kuin annetaan ase puhumattakaan kovista patruunoista.

Itsellä ei ole lähipiirissä mitään kovan luokan suvaitsevaista, mutta SDP:n kannattajia kyllä ja voin hieman aavista miksi suvaitsevaiset puolustelee asioita. Lähinnä ongelmana on se että suvaitsevaiset näkevät maahanmuuttajat/pakolaiset aina altavastaajina ja vähempiosaisina eli ns. uhreina (samanlailla kuin feministit näkevät naiset). Maahanmuuttajat/pakolaiset tulevat muualta ja joutuvat sopeutumaan maan kulttuuriin ja ympäristöön, joka on erilainen omastaan ja näin ollen ovat tässä suhteessa altavastaajina. Koska lähtökohtaisesti maahanmuuttajat ovat altavastaajina, heidän tekonsa on helpommin oikeutettuja (ihan kuten feministit oikeuttavat miesvihansa).

Esim. Paras kaverini on maahanmuuttokriittinen, mutta erittäin vasemmistolainen ja liberaali ja kävelylenkeillä väitellään kaikista asioista. Niin hän näkee, että esim. köyhä nälissään olevat ihminen on oikeutetumpi varastamaan ruokaa kuin rikas nälissään oleva ihminen.
Ihan mielenkiintoinen näkemys ja pitää varmaan pitkälle paikkansa. Kysyppä siltä kaveriltasi sitten onko hänen mielestään raiskaus maahanmuuttajan taholta hyväksyttävämpää kuin kantasuomalaisen tekemänä. Mulle on sanottu monta kertaa että rikos on aina rikos MUTTA pakolaisen tekemä raiskaus on ymmärrettävämpi tekona ja lieventävä asianhaara kuin kantasuomalaisen teko. Mielestäni tuo ajattelu on vaarallista, koska rikollinen on rikollinen tuli hän mistä tahansa maasta tai kuusta.

no jsut juttelin taivaisiin frendille ja se sano et ei se ihan noinkaan menny. 400 euroo kuus ja sillä ei saannu ees yhtä hauskaa päivää jos ois kaikki pitäny kitkuttaa niimpä vei ruokaa kaupastakin ja siinä oli sellanen ihminen joka ei halunnu elää sikapossujen säännöillä ka ittekin lasken et helmpomi viiä kaupasta ne safkat ku tapella soskun kaa luojan kiitos mun ei oo tarvinu olla sossun kaa tekemises yli kymmeneen vuoteen mut muistan kyl sen kun perhekodista pääsin ja ne ekatk uukaudet ja kaikki kuitti laput jnee jnee.
no ok entäs jso köyhä matkustaa pummilla junas? esim 10 euroo suuntaansa on aika tyyris?
Suomessa on sos.päivystys josta aina saa ruokaa. Tosin se velvoittaa sitä, että on jaksanut ottaa yhteyttä ja kertoa tilanteesta. Ehkä täytellä muutaman lapun. Jos työssä käyvä köyhä siivooja, joka nettoaa sen verran että olisi sama olla kotona, kykenee hoitaa asiansa niin miksipä ei työtönkin köyhä?
Meillä on myös leipäjonot ja muut joista saa ruokaa.
Itse olen ollut köyhä. Tiedän mistä puhun.
Apua kyllä saa jos sitä haluaa.

Hauska päivä....? Jotkut nauttivat luonnosta ja kirjastosta tai muista verovaroin kustannetuista paikoista.
Sossusta saa myös kulttuuriseteleitä joita voi käyttää leffoissa yms.
Muutamat salit tarjoavat työttömille mahdollisuuden käyttää palveluja erittäin huokeilla hinnoilla. Mun salilla on myös hyvät saunat ja tämä ed. main. alennus.

400€ pärjää, mutta pitää kituuttaa.
Mutta ei sekään ole oikein, että työttömät saisivat samoja summia kuin työssäkäyvät. Kaikki työttömät tulisi mielestäni laittaa tekemään edes jotakin yleishyödyllistä rahansa eteen.

Suomessa on sos.päivystys josta aina saa ruokaa. Tosin se velvoittaa sitä, että on jaksanut ottaa yhteyttä ja kertoa tilanteesta. Ehkä täytellä muutaman lapun. Jos työssä käyvä köyhä siivooja, joka nettoaa sen verran että olisi sama olla kotona, kykenee hoitaa asiansa niin miksipä ei työtönkin köyhä?

Hauska päivä....? Jotkut nauttivat luonnosta ja kirjastosta tai muista verovaroin kustannetuista paikoista.
Muutamat salit tarjoavat työttömille mahdollisuuden käyttää palveluja erittäin huokeilla hinnoilla. Mun salilla on myös hyvät saunat ja tämä ed. main. alennus.

Mutta ei sekään ole oikein, että työttömät saisivat samoja summia kuin työssäkäyvät. Kaikki työttömät tulisi mielestäni laittaa tekemään edes jotakin yleishyödyllistä rahansa eteen.
Ainiin, vastaus....
Pääkaupunkiseudulla pääsee kulkemaan parhaiten pyörällä. Kierrätyskeskuksesta ja Kalasataman pyöräpajalta saa muutamalla eurolla pyörän.

Jotenkin tuntuu, että suvaitsevaiset luulevat että maahanmuurtokriittiset eivät halua auttaa vähäosaisia tai ulkomaalaisia, ja kyseenalaistavat ihmisyyden: muun muassa "saako nälissään varastaa"...

Olen todella Islamvastainen ja vastustan haittamaahanmuuttoa, mutta kotini on aina avoin kaikille oikeasti apua tarvitseville ja varmasti autan ihmistä hädässä.

Katselin taannoin dokumentin jossa oikeasti apua tarvitseva perhe oli päässyt Italiaan turvaan.
He eivät olleet yhtään tyytymättömiä oloihin.
He olivat onnellisia että olivat turvassa.

Tänne tulleiden miesten valittaminen ja lakkoilu on vain tapa hallita ja saada tahto läpi. Eivät he oikeasti apua tarvitse. Iso joukko sanoo, että kotona oli parempi vaikka olikin sotaa. Tällaiset voisi mielestäni poistaa maasta välittömästi.

Koen että Islam ei kuulu Pohjoismaihin. Se on turhan hallitseva ja toiset uskonnot jyräävä uskonto (Suomessa Tataarit ovat asia erikseen).
Tämän vuoksi Islam tulisi kieltää Euroopassa sikäli, että suurmoskeijat ja sharian lait jäisivät toteutumatta. Meillä on täällä oma kulttuuri, omia uskontoja ja omia tapoja. Meidän kuuluisi voida säilyttää nämä asiat. Mekin olemme rikkaus! Erilaisuutta tulisi suvaita myös meidän kohdalla.

Islamistit eivät hyväksy vääräuskoisia. Tataaritkin elävät omissa yhteisöissään. Yhteiselo ei ole siis kovin helppoa eurooppalaisten ja Lähi-idän maista tulleiden Islamin uskoisten kanssa. Heidän systemaattinen tavoitteensa on tehdä koko väestöstä Islaminuskoisia ja he ovat kiivaita. Toisella tavalla kiivaita kuin esim. Kristinuskoiset. Itse olen ateisti mutta olen aina ollut erittäin kiinnostunut Islamin uskosta.
Kaikki mitä en ymmärrä haluan tutkia ja yrittää ymmärtää.
Jatka vaan itseksesi puhumista, kyllä te mv lehden kannattajat olette hirveän tyhmiä.

Tässä on ollut ihan mielenkiintoista pohdintaa asian tiimoilta.
Sinun ei ole pakko osallistua keskusteluun jos sinua ei kiinnosta asia.
Kaikki eivät voi kirjoittaa sillä tavoin kuin sinä haluat, eivätkä myöskään voi olla sinun kanssa samaa mieltä.

Antaa kaikkien kukkien kukkia ja kirjoittaa vapaasti oma mielipide. Sinä voit argumentoida toki, mutta antaisit muiden ihmisten myös tehdä samoin, ilman, että aletaan arvailemaan kuka kirjoittaa. Se ei liene kovin tärkeää ja itse aiheeseen liittyvää?[/QUOTE

Suvakeilla on outo taipumus kierrellä ja kaarrella. Menee usein ihan asian vierestä tai ei sieltä päinkään...kuten kuka on kirjoittanut ja mitä, tässäkin ketjussa!
Sitten haukutasn mv-lehti. Samaa mantraa joka kerta. Plääh.

Mitäs jos nyt kunnioittaisimne alkuperäistä kirjoittajaa ja käytäisi keskustelua asian tiimoilta. Kiitos.

Suvakeilla on outo taipumus kierrellä ja kaarrella. Menee usein ihan asian vierestä tai ei sieltä päinkään...kuten kuka on kirjoittanut ja mitä, tässäkin ketjussa!

Mitäs jos nyt kunnioittaisimne alkuperäistä kirjoittajaa ja käytäisi keskustelua asian tiimoilta. Kiitos.

Ei tule onnistumaan mutta ainakin yritettiin. Onneks sentään jonkun verran sain selvyyksiä ihan fiksuista mielipiteistä ja auttoi ymmärtämään eri näkemyksiä paremmin. Kiitos siitä. Jos sitten huomenna tännekin eksyisi fiksumpaa porukkaa.

Ei tule onnistumaan mutta ainakin yritettiin. Onneks sentään jonkun verran sain selvyyksiä ihan fiksuista mielipiteistä ja auttoi ymmärtämään eri näkemyksiä paremmin. Kiitos siitä. Jos sitten huomenna tännekin eksyisi fiksumpaa porukkaa.
Näin juuri.
Toivottavasti ihan oikea suvaitsevainen lennähtäisi paikalle kertomaan vastauksia tai oikomaaan jo ketjussa esitettyjä pohdintoja, ilman kiertelyjä ja kaarteluja tai haukkumisia.
Hyvää yötä ap.

Esimerkiksi tällainen alla oleva selittely ja puolustelu on oksettavaa.

Expressen: Kesä on syyllinen raiskauksiin!
Expressenin mukaan Ruotsin kaunis kesäsää on vastuussa raiskausaallosta.

Kahdeksan päivän aikana Ruotsissa on tapahtunut kuusi raiskausta, joista neljä Kalmarissa.

Kuvakaappaus Expressen-lehdestä.

Raiskauksille löytyy selitys, ja se on Expressen-lehden mukaan hieno kesäsää. Expressen käyttää vakuuttamiseen apuna psykoterapeutti Börje Svenssonia.

“Kesällä ihminen paljastaa itsensä eri tavalla. En voi nähdä asiaa muulla tavoin”, sanoo Svensson.

Expressen kehottaa naisia ottamaan enemmän vastuuta siitä, ettei heitä raiskata. Naisten “tulisi olla järkeviä”, eikä esimerkiksi liikkua yksin “oudoissa paikoissa”.

Perjantaina Malmössa raiskattu 14-vuotias tyttö joutui väijytykseen keskipäivälläomakotitaloalueella kivenheiton päässä päiväkodista. Mies kiskoi hänet puskaan ja raiskasi.

50-vuotias nainen oli perjantai-iltana Kalmarin lähellä keräämässä sieniä metsässä, kun hänen kimppuunsa käytiin ja hänet joukkoraiskattiin.

Tiistaina 17-vuotias tyttö käveli Västervikissä yksin tulleiden pakolaislasten asuntolan ohi kulkevalla kävelytiellä, kun hänet raahattiin metsään ja joukkoraiskattiin.

Expressen ei kerro, olivatko nämä “outoja paikkoja”.

Lähteet: Fria Tider, Expressen

Niin kesähän on ihan uusi luonnonilmiö Ruotsissa. Esim. 80-luvulla Ruotsissa ei raiskattu ollenkaan, koska ei ollut kesää...?

Islam on teeseiltään oikeestaan miltei aivan sama kuin natsismi.
Löytyy antisemitismi, homoviha, älytön kiihko omaan asiaan. Tähän vielä lisäksi järjestelmällinen naisen alistaminen, kuolemantuomiot, kivittämiset, lapsimorsiamet, moniavioisuus jne.
Miten helvetissä kukaan länsimainen ihminen voi tuollaista sietää.
Kertokaa suvakit?

Löytyy antisemitismi, homoviha, älytön kiihko omaan asiaan. Tähän vielä lisäksi järjestelmällinen naisen alistaminen, kuolemantuomiot, kivittämiset, lapsimorsiamet, moniavioisuus jne.
Kertokaa suvakit?
Itse näen sen näin, nuo asiat kuuluvat noista maista tulleiden ihmisten perinteisiin ja tapoihin. Kun he tulevat tänne missä naiset ja tytöt saavat kulkea vähissä vaatteissa he ymmärtävät sen väärin. Itse pukeudun nykyään peittävämmin etten saa ketään hämmennyksiin ja muutenkin pyrin etten vain loukkaa heitä tai provosoi. Olen jopa harkinnut hunnuttautumista, en tosin peittämään kasvoja vaan vain hiukset osoittaakseni muslimeille soliraadisuuttani ja etten ole mikään huonomaineinen nainen. Muslimi ystäväni tosi pyysi etten tekisi niin jos en ole muslimi. Täytyy nyt miettiä mitä tekisin.

Tämän on pakko olla suvakkien #unelma. Eihän muuten ole mitään järkeä islamisoida Eurooppaa jollei jaa samoja arvoja ja tapoja kuin mitä muslimeilla on.

mutta valitettavasti todellisuudessa on myös niinkin että se sosiaalitoimsito syö ihmisten paukut ja sinne ei haluta mennä koska työntekijät koittaa monasti juuri kyykyttää ja niimpä se olennainen apu jää saamatta. Lisäksi monilla on päihdeongelmaa ja eivät osaa tai edes tiedä noista kulttuuriseteleistä kun siitä ei kerrota suoraan itse asiassa ittekin nyt ekaa kertaa vasta kuulen että on mahdollisuus saada kulttuuriseteleitä ...
lisäksi ne lappujen täyttelyt on siitä huvittavia et tuttu vei sinne kerran kottikärryllisen lippui ja lappui aina syntymästään saakka ja kysäsi joko on nyt on kaikki liput ja laput ..
päätös tuli myöhemmin olette saava viisi senttiä rahhoo...
ja joo täällä on ilmasia salei kaupungin toimesta et se on kyl jees.
noh toi rahan nyt on yks suuri huijjaus ja turhake edes olla olemassa ei siin.
ja mitkähän asiat laittetaisiin yleishyödylliseksi? ja tulisiko sen ympärilel ykstyis firmoi vai olisko se tiukasti valtion näpeissä eli meidän käsissä?

On sillai et kenen piikkiin se laitetaan ja kuka sillä keppihevosella ratsastaa.

Uskonvapaus, siis se, että saat uskoa tai olla uskomatta on asia joka on älyttömän arvokas. Se on niin kalliisti lunastettu, että sitä pitää puolustaa vaikka ei uskoisi mihinkään.

Ei suvakeilta saa kuin tuon lainaamani viestin kaltaisia selityksiä, joissa ei ole mitään järkeä. Tuskin itsekään ymmärtävät mitä kirjoittavat.

Kertokaa suvakit?
JOS kaikki edellämainitsemasi asiat olisivat jokaisen muslimin arkipäivää, tuskinpa "suvaitsisin" islamia.

Kertokaa suvakit?
JOS kaikki edellämainitsemasi asiat olisivat jokaisen muslimin arkipäivää, tuskinpa "suvaitsisin" islamia.

Mä voin kertoa minkä takia vähän kaikista tulee suvakkeja. Se on teiän tapa kertoa vaan mamujen tekemät rikokset. Jos kertositte kaikki rikokset ja tuomitsette ne niin sitten voi suhtautuminen muuttua. Sitten sekin että jossain kaduilla muka turvallisuutta lisäävissä äijissä on rikollisia joilla on vaikka mitä rötöksiä ja jopa raiskauksia niin sellaset tyypit ei kenenkään turvallisuutta paranna.

Minä tunnen näitä terrori-iskujen tekijöitä kohtaan ihan samalla tavalla riippumatta siitä ovatko kotoisin Somaliasta, Syyriasta, Irakista, Norjasta tai Suomesta. Yhtä pipipäitä ovat kaikki Breivikit, Auviset, Husseinit, Bin Ladenit ja niin edelleen. Erona on vain se, ettei tuomitse jokaikistä muslimia osan tekojen vuoksi.

Mutta tuomitsetko kaikki natsit? Eivät suinkaan kaikki olleet laittamassa juutalaisia tai homoja uuniin, olivatko siis muut syyttömiä?

Yhteistyössä