Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää ja ymmärtää suvaitsevaisten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen myös miettinyt asiaa psykologiselta kannalta.
Ihminen haluaa kuulua joukkoon. Se on ihan primiriivinen tarve. Tässä ääriajattelussa ihmiset tuntevat ja ajattelevat vahvasti samalla tavalla. Tämä yhdistää ihmisiä ja sellaisesta voi olla vaikea irtaantua.
mä en oo koskaan halunnu kuuluu mihinkään joukkoo koska siihen kuuluminen ois jumittanu mut ja ois ollu viakee irtaantuu kun tuntee liian syvästi koska mun sydän on matkalaisen ja miet on monii ei kaikilla oo tarvetta kuuluu yhtään mihikään joukkoon moni sellanen dallailia saa paljonkin ulkopuolisena tietoo eri ryhmistä. yksinäinen susi teoria ei siis ole valhekkaan

Olen myös miettinyt asiaa psykologiselta kannalta.
Ihminen haluaa kuulua joukkoon. Se on ihan primiriivinen tarve. Tässä ääriajattelussa ihmiset tuntevat ja ajattelevat vahvasti samalla tavalla. Tämä yhdistää ihmisiä ja sellaisesta voi olla vaikea irtaantua.
Kyllä, olet aivan oikeassa ja toinen asia myös on se ettei nää ääriajattelijat ikinä myönnä tai ymmärrä olevansa samanlaisia sen vastapuolen kanssa jota niin vihaavat.

Muutama asia:

Kirjoitustyylisi paljastaa, että olet monissa kohdin vastannut itse itsellesi.

Teet paljon kirjoitus- ja kielioppevirheitä, petraa myös kappalenjakoa.

Koko kirjoituksesi on sekavaa, vaikuttaa jopa siltä kuin olisit jonkin aineen alaisena.

Hengähdä siis hetki, hae apua, ja keskiyty ihan oman elämäsi hyviin asioihin. Kukaan ei sinua heti huomenna tule posauttamaan ilmoihin! Peace <3

ihan mielettömän hyvin kiteytetty kuinka itsekin näen tämän tilanteen. vaarallista on myös se että politikot sortuvat tähän vääränlaiseen suvaitsevaisuuteen, asiat tuomitaan mutta kuitenkin ollaan hissunkissun ja jos joku politiikko uskaltaa sanoa jotain, se hiljennetään ja jopa vaaditaan perumaan puheet.
Poliitikkoja ohjaa mielestäni poliittinen korrektius, oman edun tavoittelu (tulokkaista hyötyminen rahallisesti: muun muassa ( http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015092020382471_uu.shtml ) ja Euroopan unionista tulevat käskyt. Demokratia tuntuu olevan aika aliarvostettua nykypäivänä.
Monet vetoavat siihen, että itse äänestitte tuollaiset ihmiset päättäjiksi.....asia kun ei ole niin yksinkertainen. Lait ja rangaistukset eivät kosketa poliitikkoja riittävästi ja hyväveliverkostot kukkii. Poliitokot voivat lupailla mitä sylki suuhun tuo, eikä heitä laiteta minkäälaiseen vastuuseen muun muassa sanojen syönnistä ym.

Muutama asia:

Koko kirjoituksesi on sekavaa, vaikuttaa jopa siltä kuin olisit jonkin aineen alaisena.

Hengähdä siis hetki, hae apua, ja keskiyty ihan oman elämäsi hyviin asioihin. Kukaan ei sinua heti huomenna tule posauttamaan ilmoihin! Peace <3
Palstapersuli=epek. anna hengittää

Muutama asia:

En jaksanut kirjautua. En ole vastannut itselleni, mutta milläpä sitä voin todistaa sinulle MorbidMama.
Mode saattaa kyllä nähdä IP-ossasta että en ole itselleni vastaillut.
Ota ihan rennosti vaan ettei silla taas keitä yli niin kuin muutamasti on käynyt "suvakkiketjuissa".;)

Muutama asia:

Sama pisti silmään. Taas tämä sama paasaaja keskustelee itsensä kanssa.
Ihan kuin niissä hänen mustalla nikillä jankuttamissa jutuissa ei olisi tarpeeksi.
Mutta nytpä hoksasin, mustana ei voi vastailla itselleen kuten harmaana.

ps. Aloitukseen viitaten, en ole tuntenut koskaan ihmisiä, jotka eivät tuomitsisi rikollisia. Joten en usko, että tällä aloituksella haettiin taaskaan oikeasti mitään yhteistä ymmärrystä tai hyvää. Samaa trollailua ja vihapostausta kuin aina. Aloittelee "viattomana" ihmetellen, kohta leimataan jo kaikki jotka eivät lue päivittäisisä "uutisiaan" MV lehdestä. Hoitoon valmis tuo perseilijä on.

Ei palstalla ole ku totaalista 2 matuilu-missionistia , echo ja a. Lieneekö vielä sama peikko molempi. Tunnistaa helposti. Vastailee aina itelleen ja tulee jossai vaiheessa mustana peesaileen ittiään.

Facebookin Rasmus ryhmässä on todella paljon ihmisiä jotka ajattelevat että silloin kun raiskaaja tai ahdistelija on pakolainen, syyn on pakko olla uhrissa. Silloin kun tapahtui se raiskaus missä raiskattiin teini tyttö (14v) kirjoittivat monet rasmuslaiset että se tyttö oli antautunut tahallaan raiskattavaksi että saisi raiskaajan päälle vihat, hei haloo?? Näitä juttuja kirjoittelivat ihan tavalliset suomalaiset kaduntallaajat ja oma sukulaiseni oli siellä heidän kanssaan täysin samaa mieltä!! Kyseinen henkilö on yliopistot läpi käynyt työelämässä oleva mies henkilö, nämä tällaset ajattelijat alkavat olla samanlainen syöpä tälle maalle kuin mitä on ihminen joka tulee tänne apua (muka) hakemaan mutta käyttääkin hyödykseen sitä aikaansa täällä toisia satuttaakseen. Sitten olen itse omin silmin lukenut kuinka maahanmuuttajat juhlivat näitä raiskauksia ja haukkuivat uhreja huoriksi ja kyselivät missä uhrit asuvat että voisivat käydä panemassa heitä vielä kerran ja ihan SUOMENKIELELLÄ kirjoittelivat, eli olivat asuneet täällä jo jonkin aikaa. Eräs musliminainen kirjoitti kuinka nää kaikki raiskaukset ovat meidän suomalaisten oma syy, mitäs emme käänny islamiin ja peitä itseämme.
Samaan olen törmännyt.

On tällaista vaikea ymmärtää.

Muslimeilta tuon ymmärtää kun me ei Islamin uskossa olemme vääräuskoisia. Meidät pitää käännyttää, tappaa tai vähintäänkin meitä tulee halveksia, mutta suvakeilta tämä on jotakin ihan ihmeellistä.

Muutama asia:

En ole todellakaan ole vastaillut itselleni vaan yritän aidosti saada nyt aikaan keskustelua aiheesta joka painaa varmasti monia meistä. Voit toki uskotella itsellesi ihan mitä tahansa mutta tosiasiaa se ei muuta miksikään, eikä tuo mielipiteesi aja minkään muun kuin juurikin ääriajattelijoiden asiaa. En edes viitsi lukea viestiäsi loppuun koska huomaan ettet ota tätä asiaa vakavasti lainkaan. Luulet nyt varmaan myös että olen kirjoittanut sinunkin viestisi ja tässä naputtelen itse itselleni vastausta, hienoa jatka toki samaan malliin näinhän ne asiat hoidetaan.

Ihan kuin niissä hänen mustalla nikillä jankuttamissa jutuissa ei olisi tarpeeksi.

ps. Aloitukseen viitaten, en ole tuntenut koskaan ihmisiä, jotka eivät tuomitsisi rikollisia. Joten en usko, että tällä aloituksella haettiin taaskaan oikeasti mitään yhteistä ymmärrystä tai hyvää. Samaa trollailua ja vihapostausta kuin aina. Aloittelee "viattomana" ihmetellen, kohta leimataan jo kaikki jotka eivät lue päivittäisisä "uutisiaan" MV lehdestä. Hoitoon valmis tuo perseilijä on.
Sen verta kysäsen onko sun mielestä sellanen rikollinen joka nälkäänsä pöllii kaupasta safkaa?

Sinä siis olet suvaitsevainen koska haukut toisia perseilijöiksi ja meinaat että joka ainoa joka ei ole kanssasi samaa mieltä lukee mv lehteä? Osoitat tekstilläsi olevasi tyypillinen suvakki joka kehuu ja korottaa omaa hyvyyttään ja sokeudessaan ei edes ymmärrä kuinka haukkuu (nimettömänä tottakai) toisia eli olet juuri sellainen mistä syytät toisia. Perseiliä syvimmästä reiästä ja kaltaisesi haistaa kyllä kauaksi. YP näkee kyllä olenko vastaillut täällä itselleni joten osoitat myös tietämättömyytesi tietokoneiden suhteen.

En jaksanut kirjautua. En ole vastannut itselleni, mutta milläpä sitä voin todistaa sinulle MorbidMama.
Mode saattaa kyllä nähdä IP-ossasta että en ole itselleni vastaillut.
Ota ihan rennosti vaan ettei silla taas keitä yli niin kuin muutamasti on käynyt "suvakkiketjuissa".;)
Näin nimimerkki Echo vastaa heti, kun joku huomauttaa hänen vastailevan harmaana omiin viesteihinsä. Pidäpäs tiimarivihkos ajantasalla niin et töppää kaikessa.

Tässä on ollut ihan mielenkiintoista pohdintaa asian tiimoilta.
Sinun ei ole pakko osallistua keskusteluun jos sinua ei kiinnosta asia.
Kaikki eivät voi kirjoittaa sillä tavoin kuin sinä haluat, eivätkä myöskään voi olla sinun kanssa samaa mieltä.

Antaa kaikkien kukkien kukkia ja kirjoittaa vapaasti oma mielipide. Sinä voit argumentoida toki, mutta antaisit muiden ihmisten myös tehdä samoin, ilman, että aletaan arvailemaan kuka kirjoittaa. Se ei liene kovin tärkeää ja itse aiheeseen liittyvää?

Sinä siis olet suvaitsevainen koska haukut toisia perseilijöiksi ja meinaat että joka ainoa joka ei ole kanssasi samaa mieltä lukee mv lehteä? Osoitat tekstilläsi olevasi tyypillinen suvakki joka kehuu ja korottaa omaa hyvyyttään ja sokeudessaan ei edes ymmärrä kuinka haukkuu (nimettömänä tottakai) toisia eli olet juuri sellainen mistä syytät toisia. Perseiliä syvimmästä reiästä ja kaltaisesi haistaa kyllä kauaksi. YP näkee kyllä olenko vastaillut täällä itselleni joten osoitat myös tietämättömyytesi tietokoneiden suhteen.
Ehkä kannattaa mennä nukkumaan, echo. Tuosta sut tunnistaa viimeistään.

Tässä on ollut ihan mielenkiintoista pohdintaa asian tiimoilta.
Sinun ei ole pakko osallistua keskusteluun jos sinua ei kiinnosta asia.
Kaikki eivät voi kirjoittaa sillä tavoin kuin sinä haluat, eivätkä myöskään voi olla sinun kanssa samaa mieltä.

Antaa kaikkien kukkien kukkia ja kirjoittaa vapaasti oma mielipide. Sinä voit argumentoida toki, mutta antaisit muiden ihmisten myös tehdä samoin, ilman, että aletaan arvailemaan kuka kirjoittaa. Se ei liene kovin tärkeää ja itse aiheeseen liittyvää?
Nimenomaan, mielenkiintoista on myös se etteivät väliinhuutelijat itsekään kirjoita nimim. vaan vierailijana...tai väliinhuutaja joka todennäköisesti argumentoi itsekseen.

Mielenkiintoista on se että monet peräänhuutavat asiallista keskustelua ilman rasismia ym. negatiivisuutta mutta jos joku yrittää se teilataan heti. Tää on tässä maassa tosi paha ongelma.

Mä luulen tietäväni vastauksen tähän.

Suvaitsevaiset ovat ikäänkuin aina puolustelukannalla koska luulevat siitä olevan jotakin hyötyä ja että se olisi se oikea tapa toimia.

Ihan samalla tavalla kuin muutkin ääri-ihmiset: ääri-islamistit jne, he pysyvät kannassaan.
Jos ulkomaalainen raiskaa sitä ei hyväksytä, mutta ei myöskään paheksuta ääneen. Ihan kuin muslimit: jos tapahtuu terrori-isku, tätä ei kritisoida ja vastusteta, koska muuten on automaationa väärällä puolella.

Suvakkiporukoissa etenkin, on erittäin tarkkaa mitä asioita saa ja mitä ei saa puhua. Jos puhut jotakin aatteen ohi niin sinut poistetaan ryhmästä.

Suvakit ovat myöskin "tietämättömiä": he lukevat sellaisia asioita, sellaisista lähteistä, jotka tukevat heidän omaa näkemystään. Yle, Hesari ja jokseenkin Iltalehtikin, ovat pelkkiä mielipiteen muokkauskanavia.
Eli suvakit eivät saa realistista kuvaa maailman tapahtumista. Se helpottaa tilannetta, koska suomalaiset ovat tottuneet luottamaan paikslliseen mediaan ja eivät juuri usko paikalliseen korruptioon.

Kaikki ääriliikkeet toimivat näin: he halveksivat toisinajattelijoita tai eivät anna arvoa toisinajattelijoille, koska he pitävät tiukasti kiinni omasta linjastaan.

Itse olen tällä hetkellä maahanmuuttokriittinen. Ajattelen Suomen taloutta ja turvallisuutta. Olen avoin kaikelle keskustelulle asiaa koskien.
Suvakkien keskuudessa minut on leimattu rasistiksi ja en kuulema välitä ihmisoikeuksista.

Minä kannatan avun toimittamista paikan päälle. Minun mielestä olisi hienoa jos Spr kasaisi suuren joukon äärisuvaitsevaisia ja lennättäisi heidät fyysisesti katsomaan tilannetta tänne paikan päälle, missä ihmiset oikeasti tarvitsevat apua.
Täällä lapset näkevät nälkää ja ihmiset elävät huonoissa oloissa.
Välillä on tuskaista lukea mediaa, kuinka nämä Eurooppaan tulleet sotilaat muiden muassa valittavat oloistaan. Häpeäisivät!
(y)

Itsellä ei ole lähipiirissä mitään kovan luokan suvaitsevaista, mutta SDP:n kannattajia kyllä ja voin hieman aavista miksi suvaitsevaiset puolustelee asioita. Lähinnä ongelmana on se että suvaitsevaiset näkevät maahanmuuttajat/pakolaiset aina altavastaajina ja vähempiosaisina eli ns. uhreina (samanlailla kuin feministit näkevät naiset). Maahanmuuttajat/pakolaiset tulevat muualta ja joutuvat sopeutumaan maan kulttuuriin ja ympäristöön, joka on erilainen omastaan ja näin ollen ovat tässä suhteessa altavastaajina. Koska lähtökohtaisesti maahanmuuttajat ovat altavastaajina, heidän tekonsa on helpommin oikeutettuja (ihan kuten feministit oikeuttavat miesvihansa).

Esim. Paras kaverini on maahanmuuttokriittinen, mutta erittäin vasemmistolainen ja liberaali ja kävelylenkeillä väitellään kaikista asioista. Niin hän näkee, että esim. köyhä nälissään olevat ihminen on oikeutetumpi varastamaan ruokaa kuin rikas nälissään oleva ihminen.

Ei sellainen, joka IHAN OIKEASTI vie kaupasta nälkäänsä.

Suomessa tuollaista ei tapahdu sillä meillä on tahoja, jotka pitävät huolta siitä että ihmiset saavat ravintoa.​
no jsut juttelin taivaisiin frendille ja se sano et ei se ihan noinkaan menny. 400 euroo kuus ja sillä ei saannu ees yhtä hauskaa päivää jos ois kaikki pitäny kitkuttaa niimpä vei ruokaa kaupastakin ja siinä oli sellanen ihminen joka ei halunnu elää sikapossujen säännöillä ka ittekin lasken et helmpomi viiä kaupasta ne safkat ku tapella soskun kaa luojan kiitos mun ei oo tarvinu olla sossun kaa tekemises yli kymmeneen vuoteen mut muistan kyl sen kun perhekodista pääsin ja ne ekatk uukaudet ja kaikki kuitti laput jnee jnee.
no ok entäs jso köyhä matkustaa pummilla junas? esim 10 euroo suuntaansa on aika tyyris?

Jotenkin tuntuu, että suvaitsevaiset luulevat että maahanmuurtokriittiset eivät halua auttaa vähäosaisia tai ulkomaalaisia, ja kyseenalaistavat ihmisyyden: muun muassa "saako nälissään varastaa"...

Olen todella Islamvastainen ja vastustan haittamaahanmuuttoa, mutta kotini on aina avoin kaikille oikeasti apua tarvitseville ja varmasti autan ihmistä hädässä.

Katselin taannoin dokumentin jossa oikeasti apua tarvitseva perhe oli päässyt Italiaan turvaan.
He eivät olleet yhtään tyytymättömiä oloihin.
He olivat onnellisia että olivat turvassa.

Tänne tulleiden miesten valittaminen ja lakkoilu on vain tapa hallita ja saada tahto läpi. Eivät he oikeasti apua tarvitse. Iso joukko sanoo, että kotona oli parempi vaikka olikin sotaa. Tällaiset voisi mielestäni poistaa maasta välittömästi.

Koen että Islam ei kuulu Pohjoismaihin. Se on turhan hallitseva ja toiset uskonnot jyräävä uskonto (Suomessa Tataarit ovat asia erikseen).
Tämän vuoksi Islam tulisi kieltää Euroopassa sikäli, että suurmoskeijat ja sharian lait jäisivät toteutumatta. Meillä on täällä oma kulttuuri, omia uskontoja ja omia tapoja. Meidän kuuluisi voida säilyttää nämä asiat. Mekin olemme rikkaus! Erilaisuutta tulisi suvaita myös meidän kohdalla.

Islamistit eivät hyväksy vääräuskoisia. Tataaritkin elävät omissa yhteisöissään. Yhteiselo ei ole siis kovin helppoa eurooppalaisten ja Lähi-idän maista tulleiden Islamin uskoisten kanssa. Heidän systemaattinen tavoitteensa on tehdä koko väestöstä Islaminuskoisia ja he ovat kiivaita. Toisella tavalla kiivaita kuin esim. Kristinuskoiset. Itse olen ateisti mutta olen aina ollut erittäin kiinnostunut Islamin uskosta.
Kaikki mitä en ymmärrä haluan tutkia ja yrittää ymmärtää.

Yhteistyössä