Kiinnostaako ketään kaukoidän vaatetehtaiden työolot ja ympäristövaikutukset?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiinnostaa kovastikin. Pyrin suosimaan suomalaisia tai eurooppalaisia vaatteita, mutta hankalaa on. Merkkivaatteisiin en keskity, sillä kaikilla ostetuilla on merkki. Nykyisin se merkki ei ole tae kestävästä vaatteesta, joten ihan turha maksaa ylimääräistä siitä.
 
En ole edes miettinyt asiaa, koska vaimo ostaa minulle kaikki vaatteet. Työvaatteet hommaan wurthistä
Etkö sä saa itse päättää mitä puet päällesi?
Jos minä kulkisin vaimon hankkimissa vaatteissa, olisin alaston tai korkeintaan satunnaisesti sukat jalassa. Tosin usein kotona kuljenkin hieman tuohon tapaan. (@Echo, ei tarvitse huolestua. Kun nuoria naisia tulee vieraisille, on minulla sentään boxerit.)

kevyesti kotona juuri nytkin


Vaimo ei siis pue minua, mutta minä osittain hänet. Pitäsikö joskus laittaa muutama maillikappale esille.... :devil:
 
Jos minä kulkisin vaimon hankkimissa vaatteissa, olisin alaston tai korkeintaan satunnaisesti sukat jalassa. Tosin usein kotona kuljenkin hieman tuohon tapaan. (@Echo, ei tarvitse huolestua. Kun nuoria naisia tulee vieraisille, on minulla sentään boxerit.)

kevyesti kotona juuri nytkin

Vaimo ei siis pue minua, mutta minä osittain hänet. Pitäsikö joskus laittaa muutama maillikappale esille....

Kui lämmin teillä oikein on?

*pakkaa muuttokuormaa*
 
  • Haha
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
En. En osta merkkivaateita, vältän kaikkea ulkolaista mahdollisimman paljon eivätkä ulkomaan kurjat kiinnosta minua. En ole tekopyhä. Hyvää viikonloppua suomalaisille.
 
Työolot ei kiinnosta: parempi esim.naisille olla töissä kitupalkalla tehtaassa, kuin myymässä itseään länsimaisille laardimahoille.

Ympäristöasioissa kiinnostaa sen verran, että olen päättänyt hidastaa uusien vaatteiden ostoa, ja käyttää kaapinperukoiden vaatteita 10 vuoden ajalta. Toki jos on pakko, ostan uutta.
 
vierailija
Ehdottomasti. En ostele turhia ja pyrin valitsemaan vastuullisesti tuotetun vaatteen, esim. kierrätysmateriaalista tehdyn. Valitettavasti ns. huippumerkitkin syyllistyvät tuotantoon kolmansissa maissa.
 
vierailija
Työolot ei kiinnosta: parempi esim.naisille olla töissä kitupalkalla tehtaassa, kuin myymässä itseään länsimaisille laardimahoille.

Ympäristöasioissa kiinnostaa sen verran, että olen päättänyt hidastaa uusien vaatteiden ostoa, ja käyttää kaapinperukoiden vaatteita 10 vuoden ajalta. Toki jos on pakko, ostan uutta.
Täh se kitupalkka saa just mieleen et laardimahan rahoil pääsee helpompaan elämään. Mut jos olisi kunnon palkka ni sit vois harkita tarviiko itseään myydä kun muutenkin saa rahaa eikä olis kenenkään ei mieluisen kanssa. Kylhän valtioiden on pidettävä huoli et omat kansalaiset saa parempaa liksaa tai ne ei hoida hommiaan ja välitä vaan antaa yritysten riistää kansaansa orja palkalla. Ei se niin mene et paiskoo hommia ja uhraa aikaansa ja sit joutuu elään murjussa kun palkka on kitsas eikä se siis hyödytä työntekijää näissä halpamaissa. Ja juuh ku näis halpamaiden vaatteis on hitosti laatuvirheitä. Esim kengät on kuraa ja hajoaa nopiasti ainakin mulla. Mä inhoan vaate shoppailua ja sorrun siihen minkä halvalla saa ku meen yleensä vaan yhteen kauppaan ja sielt kaikki. Laatua tartteis mut inhottaa se vaatekaupoissa pörräys täytyy kattoa mitä asialle voisi tehdä. Mut ehkä räätäli olis paras et se saa housunlahkeet sopivaks ku niis ne lahkeet menee yli ja rikkoutuu vai pitäiskö laittaa nuppineuloil kii.
Onko teistä kukaan käynnyt räätälillä? Roomassa mulle tehtiin farkuille ja takille oikeet mitat.
 
vierailija
Täh se kitupalkka saa just mieleen et laardimahan rahoil pääsee helpompaan elämään. Mut jos olisi kunnon palkka ni sit vois harkita tarviiko itseään myydä kun muutenkin saa rahaa eikä olis kenenkään ei mieluisen kanssa. Kylhän valtioiden on pidettävä huoli et omat kansalaiset saa parempaa liksaa tai ne ei hoida hommiaan ja välitä vaan antaa yritysten riistää kansaansa orja palkalla. Ei se niin mene et paiskoo hommia ja uhraa aikaansa ja sit joutuu elään murjussa kun palkka on kitsas eikä se siis hyödytä työntekijää näissä halpamaissa. Ja juuh ku näis halpamaiden vaatteis on hitosti laatuvirheitä. Esim kengät on kuraa ja hajoaa nopiasti ainakin mulla. Mä inhoan vaate shoppailua ja sorrun siihen minkä halvalla saa ku meen yleensä vaan yhteen kauppaan ja sielt kaikki. Laatua tartteis mut inhottaa se vaatekaupoissa pörräys täytyy kattoa mitä asialle voisi tehdä. Mut ehkä räätäli olis paras et se saa housunlahkeet sopivaks ku niis ne lahkeet menee yli ja rikkoutuu vai pitäiskö laittaa nuppineuloil kii.
Onko teistä kukaan käynnyt räätälillä? Roomassa mulle tehtiin farkuille ja takille oikeet mitat.
Mikset hommaa ompelukonetta ja tee itse?
 
vierailija
Lennätän räätälini kerran kuussa Savile Roadilta Lontoosta huoltamaan ja ylläpitämään vaatehuonettani. Hän tekee mittatilauksena 90% vaatteistani. Pidän tämän tyyppistä tapaa moraalisesti ja eettisesti kestävimpänä.
 
vierailija
Kiinnostaa, mutta on pakko ummistaa silmänsä, sillä ei ole vara ostaa kalliita eettisesti tuotettuja vaatteita. Ei edes suomalaista. :( Ne halpisvaatteetkin pidetään niin loppuun, kun loppuun voi pitää.
 

Yhteistyössä