Kiinni jäätiin

ex-raskausdiabeetikko
Nyt vaan kuri päälle ja max 200g hiilareita per päivä, niin ei tarvi alkaa pistelee insuliinia. Diabetesliiton sivuilta löytyy hyvä hiilaritaulukko, mistä voi ateriansa suunnitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-raskausdiabeetikko:
Nyt vaan kuri päälle ja max 200g hiilareita per päivä, niin ei tarvi alkaa pistelee insuliinia. Diabetesliiton sivuilta löytyy hyvä hiilaritaulukko, mistä voi ateriansa suunnitella.
Mulla on se neuvolasta saatu nivaska, missä luetellaan mitä saa syödä ja kuinka paljon.

ex-raskausdiabeetikko
Mie kävin diabeteshoitajalla kuuntelemassa ravintovinkkejä ja mitä kannattaa milläkin korvata. Se oli hyvä reissu ja sai motivoitumaan kunnolla hh rajoitukseen! ... Noh, loppuajasta jouduin kuitenkin insuliinille, vaikka ei sekään mitään paastoarvoon vaikuttanut...

MUlla oli se 2h arvo koholla ja jouduin sitten mittailee n. kuukauden välein ite aamu sokereita. Ruokavaliota en onnistunut täysin pitämään mutta ei se paastoarvo onneks siitä mihinkään noussut. tsemppiä! KOhtuudella kaikkea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eli olen raskausajan diabeetikko jälleen kerran, tuleepahan panostettua ruokavalioon, niin varmaan :ashamed:
Eikun ihan pakko, ettei painoo tuu |O :headwall:

Eli jäin kiinni 1h arvosta, raja on 10, mulla oli 10,7
no mie kyllä ennemmin aattelisin sitä pikkusta ettei joudu massuaikaansa elämään korkeilla sokereilla ja synnytyksen jälkeen niiden romahduttua joutuis sokeritippaan teholle...

se ruokavalioon panostaminen ei oo ollenkaan vaikiaa ku aattelee sitä vielä syntymätöntä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja AuldReekie:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eli olen raskausajan diabeetikko jälleen kerran, tuleepahan panostettua ruokavalioon, niin varmaan :ashamed:
Eikun ihan pakko, ettei painoo tuu |O :headwall:

Eli jäin kiinni 1h arvosta, raja on 10, mulla oli 10,7
no mie kyllä ennemmin aattelisin sitä pikkusta ettei joudu massuaikaansa elämään korkeilla sokereilla ja synnytyksen jälkeen niiden romahduttua joutuis sokeritippaan teholle...

se ruokavalioon panostaminen ei oo ollenkaan vaikiaa ku aattelee sitä vielä syntymätöntä lasta.
No sitähän minäkin ja jos mun paino pysyy hollilla ruokavalion avulla, niin vauvakin voi hyvin.
Viime raskaudessa jäin samalla lailla kiinni ja kohtuudella sain pidettyä ruokavaliosta kiinni, eikä onneksi kotimittauksissa kertaakaan mennyt yli arvojen =)

Yhteistyössä