KIHOMATOJA lapsella. yh ei varaa hoitoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on se nyt kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24702392]musta toi otsikko antaa ymmärtää ettei ole varaa hoitoon kun yh! huomannut monissa keskusteluissa että monesti yhdistetään köyhyys ja yksinhuoltajuus! joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa aina, vaikka se yleinen käsitys näkyy olevan![/QUOTE]

Ei tietenkään pidä paikkaansa. Itsekin yh:na ollessani en pitänyt kuitenkaan tärkeänä tulla älähtämään joka keskusteluun yleistyksistä. Itse tiesin miten asiat olivat, se riitti minulle.

ihmetteln kyllä miten äiti on tosiaan voinut jättää lapsensa hoitamatta. Kyllähän rahaa saa tarpeen vaatiessa vaikka kirkolta, kun selittää tilanteen. Ja olisihan se riittänyt, jos aluksi olisi hoitanut vaan lapsen ja sitten muut perheenjäsenet kun rahaa taas on. ehkä äiti ei vain ymmärtänyt asian "vakavuutta". Kihomadot siis ovat vaarattomia, mutta kyllä niiden pois häätämisessä oikeasti työtä riittää pitkäksi aikaa.

kunnes on hoidettu. Törkeen kalliita ne lääkkeet onkin. Moni ei varmaan raaski lääkitä oireettomia perheen jäseniä, ainakaan kahteen kertaan ja siks niistä ei päästä ikinä eroon. Mutta se lapsen tuska on kyllä aina ollut niin kamalaa katseltavaa että vaikka mistä kaivaisin rahat että päästäis eroon.

Miksei sitä ois saanut mainita? Ei aina tartte vetää herneitä nenään, tuskin kukaan nyt tarkoitti tuolla yh:lla mitään sen kummempaa. Minusta on aika ikävää ettei lapsen kihomatoja hoideta ja vielä altistetaan muutkin vaaraan kun lapsi kaivelee avoimesti takapuoltaan. Lapsen olisi pitänyt olla silloin kotona jos kerran ei ollut ollenkaan mahdollista ettei äidillä ollut varaa hoitaa matoja aiemmin. Todella ikävä asia ennenkaikkea sen lapsiraukan takia.

Mun(kin) mielestä on todella typerää mainita yksinhuoltajuus tässä, ihan kun sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Miksi tarvitsee korostaa, että tässä perheessä on vain yksi vanhempi? Miksi maalata mielikuvia siitä, että kaikki me yksinhuoltajat olemme köyhiä paskoja vanhempia?

En ole kovinkaan usein nähnyt negatiivisen aloituksen yhteydessä mainittavan, että NAIMISISSA OLEVA paskamutsi teki XXX. Yksinhuoltajuudesta sen sijaan on aina erillinen maininta, argh.

[QUOTE="Halikatti";24702610]Pyrvinkuuri voi tulla aika kalliiksi, koska se pitää myös uusia mielellään viikon kuluttua. Varsinkin jos on neli-viisihenkinen perhe, koska kaikki pitää hoitaa smalaa kertaa. Olikohan sillä äidillä muitakin lapsia? Apteekista on myös helpompaa saada velaksi joskus joku hyvin tärkeä reseptilääke (e-pilleritkään ei ole elintärkeitä) kuin itsehoitolääke, vaikka olisi mikä Pyrvin tahansa kyseessä. Ei sekään ole elintärkeä, vaikka ymmärränkin ap:n tuohtumuksen. Mutta tosiaan tuohtumus olisi ollut parempi kanavoida ostamalla itse se kuuri lapselle jos niin sydäntä särkee.

Pyrviniä menee aikuiselle yli 60kg:lle 5 tablettia kerralla, yli 70kg 6 tablettia kerralla, lapselle 2 tablettia jos painaa yli 15kg. Ja se 20 tabl. purkki maksaa 31,50euroa. Ei ole todellakaan mikään ihan ilmainen lääke kyseessä.[/QUOTE]

Kyllä kallista on ja kitos tuollaisten idioottien jotka eivät hoida mato tartuntaa lapseltaan, maksaa meidän 6-henkinen perhe pyrvinkuurista 94,50€
€ 3 purkkia 20tabl, a 31.50€

Mitenkäs muuten vauva, voiko vauvalle antaa pyrviniä?

[QUOTE="henna";24703850]Mun(kin) mielestä on todella typerää mainita yksinhuoltajuus tässä, ihan kun sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Miksi tarvitsee korostaa, että tässä perheessä on vain yksi vanhempi? Miksi maalata mielikuvia siitä, että kaikki me yksinhuoltajat olemme köyhiä paskoja vanhempia?

En ole kovinkaan usein nähnyt negatiivisen aloituksen yhteydessä mainittavan, että NAIMISISSA OLEVA paskamutsi teki XXX. Yksinhuoltajuudesta sen sijaan on aina erillinen maininta, argh.[/QUOTE]

Provosointihan ei ole tyhmää vaan provosoituminen. En mä ainakaan jaksa älähtää, mielikuvathan on ihan pyllystä. Jos joku oikeasti on niin kapeakatseinen metsäläinen että vielä tänä päivänä kuvittelee yh-äidin jotenkin huono-osaiseksi yms. niin omapahan on häpeänsä!
Ei yh-äitien tarvitse alkaa älähtämään joutavista, ei muuta kuin leuka pystyyn naiset!

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
ihmetteln kyllä miten äiti on tosiaan voinut jättää lapsensa hoitamatta. Kyllähän rahaa saa tarpeen vaatiessa vaikka kirkolta, kun selittää tilanteen. Ja olisihan se riittänyt, jos aluksi olisi hoitanut vaan lapsen ja sitten muut perheenjäsenet kun rahaa taas on. ehkä äiti ei vain ymmärtänyt asian "vakavuutta". Kihomadot siis ovat vaarattomia, mutta kyllä niiden pois häätämisessä oikeasti työtä riittää pitkäksi aikaa.

Töistä rupeat soittelemaan tiettyyn kellonaikaan tullaista asiaa????

Parasta hoitaa kaikki perheenjäsenet kerralla ja siivota perusteellisesti seuraavana päivänä.

Minua nyt ihmetyttää se että eikö opettaja ole huomannut asiaa?
Ja jos ap on ollut asiasta tietoinen koko viikon, niin olisiko voinut rimpauttaa vaikkapa kouluterveydenhoitajalle? Sinne itse soittaisin, jos en tuntisi tuota toista äitiä henkilökohtaisesti niin hyvin että kehtaisin tarjota lainaa.

Onkos muut luokan oppilaat hoidettu? päivähoidossa ainakin lääkitään koko porukka että päästään kertaheitolla eroon ja jos yksi on noin kauan kulkenut ilman hoitoa niin suotavaa ois että muutkin ottais sen lääkkeen, ainakin sitten jos joku muukin alkaa oireilla..

[QUOTE="Mie";24705152]AP kerto että sai vasta nyt viikonloppuna lääkkeet??? Eiks lapsilisät tuu huomenna?[/QUOTE]

Lapsilisät maksettiin perjantaina. Kela ei maksa koskaan maanantaina lapsilisää vaan jos 26 pvä osuu maanantaihin, lapsilisät maksetaan edellisenä perjantaina.

[QUOTE="mama";24705495]Lapsilisät maksettiin perjantaina. Kela ei maksa koskaan maanantaina lapsilisää vaan jos 26 pvä osuu maanantaihin, lapsilisät maksetaan edellisenä perjantaina.[/QUOTE]

Aijaa mä en oo tommosesta tiennytkään, kiitos tiedosta :)

Yhteistyössä