Se koira älähtää... Eli kyllä, minua raivostuttaa suuresti meidän yh:en mollaajat, jotka tuuppaatte meidät KAIKKI johonkin yhteen ja samaan muottiin, joka tarkoittaa palstalla; laiska, ahne, luuseri, juoppo, "horo", bilehile, sossun tukia nostava ja muutenkin täysin yhteiskuntakelvoton! Itsekin olen ollut todella tiukilla, koska terveys meni ja josta kuntoutminen vei aikansa, enkä voi enää tehdä sitä työtä, jota haluan, joten lisäksi joudun opiskelemaan uuden ammatin, mutta tilanteen ollessa mikä on säännöllinen työnteko hankalaa, koska 1) terveys asettaa omat rajoitteensa, 2) opiskelun tuet on niin säännösteltyjä, että jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin ja joudut tekemään niistä hel**moiset selvitykset. Ja voin sanoa, että joinain kuukausina se matolääkkeen ostaminenkin olisi saattanut olla "pieni katastrofi". Lapseltani ei silti puutu mitään ( paitsi niitä miljoonia uusia leluja, joita pitäs olla hänen mukaansa ostamassa päivittäin

) - meillä on ruokaa, juomaa, jopa uusia vatteita jne. ja talolainaakin saan maksettua tässä sivussa, mutta tärkeysjärjestys kuitenkin säilyy, eli ensin välttämättömät ja sitten vasta esim. uusia vaatteita, jos rahaa jää.
Itse olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että mulla on aivan ihanat vanhemmat jotka asuu lähellä ja auttaa kaikessa mitä voi, joten rahat tuohon lääkkeeseenkin olisi järjestynyt alta viiden minuutin, jos niin tiukka paikka olis tullut. Mutta kaikki ei tällasessa asemassa ole, joten tosiaan, heillä ei välttämättä ole varaa siihen matolääkkeeseen, vaikka kuinka olis eletty suu säkkiä myöden. Kannattaa siis pitää ne arvostelut vaan omana tietonaan, jos ette tiedä ihmisen tilanneteesta pätkääkään ja lopettaa tuo typerä ja lapsellinen yleistys yh:sta sekä pilkanteko ihmisryhmästä, joiden edustajia ette välttämättä edes yhtään yksilöä edes tunne! On teissä rikkaissa ja älykkäissäkin omat mädät yksilönne, mutta silti minäkään en leimaa koko "kastia"! :snotty:
*ugh -olen puhunut*