KIHOMATOJA lapsella. yh ei varaa hoitoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on se nyt kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka olisi kuinka YH ja vaikka olisi kuinka olevinaan ilman rahaa, niin lapsen tärkeää lääkettä ei jätetä ostamatta. Jokaisella on sen verran ihmisiä joilta voi lainata noin tärkeään asiaan.

Eli en pidä vastuullisena ihmisenä tuollaista äitiä.

Miksei sitä ois saanut mainita? Ei aina tartte vetää herneitä nenään, tuskin kukaan nyt tarkoitti tuolla yh:lla mitään sen kummempaa. Minusta on aika ikävää ettei lapsen kihomatoja hoideta ja vielä altistetaan muutkin vaaraan kun lapsi kaivelee avoimesti takapuoltaan. Lapsen olisi pitänyt olla silloin kotona jos kerran ei ollut ollenkaan mahdollista ettei äidillä ollut varaa hoitaa matoja aiemmin. Todella ikävä asia ennenkaikkea sen lapsiraukan takia.

musta toi otsikko antaa ymmärtää ettei ole varaa hoitoon kun yh! huomannut monissa keskusteluissa että monesti yhdistetään köyhyys ja yksinhuoltajuus! joka ei kuitenkaan pidä paikkaansa aina, vaikka se yleinen käsitys näkyy olevan!

Se koira älähtää... Eli kyllä, minua raivostuttaa suuresti meidän yh:en mollaajat, jotka tuuppaatte meidät KAIKKI johonkin yhteen ja samaan muottiin, joka tarkoittaa palstalla; laiska, ahne, luuseri, juoppo, "horo", bilehile, sossun tukia nostava ja muutenkin täysin yhteiskuntakelvoton! Itsekin olen ollut todella tiukilla, koska terveys meni ja josta kuntoutminen vei aikansa, enkä voi enää tehdä sitä työtä, jota haluan, joten lisäksi joudun opiskelemaan uuden ammatin, mutta tilanteen ollessa mikä on säännöllinen työnteko hankalaa, koska 1) terveys asettaa omat rajoitteensa, 2) opiskelun tuet on niin säännösteltyjä, että jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin ja joudut tekemään niistä hel**moiset selvitykset. Ja voin sanoa, että joinain kuukausina se matolääkkeen ostaminenkin olisi saattanut olla "pieni katastrofi". Lapseltani ei silti puutu mitään ( paitsi niitä miljoonia uusia leluja, joita pitäs olla hänen mukaansa ostamassa päivittäin :D ) - meillä on ruokaa, juomaa, jopa uusia vatteita jne. ja talolainaakin saan maksettua tässä sivussa, mutta tärkeysjärjestys kuitenkin säilyy, eli ensin välttämättömät ja sitten vasta esim. uusia vaatteita, jos rahaa jää.
Itse olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että mulla on aivan ihanat vanhemmat jotka asuu lähellä ja auttaa kaikessa mitä voi, joten rahat tuohon lääkkeeseenkin olisi järjestynyt alta viiden minuutin, jos niin tiukka paikka olis tullut. Mutta kaikki ei tällasessa asemassa ole, joten tosiaan, heillä ei välttämättä ole varaa siihen matolääkkeeseen, vaikka kuinka olis eletty suu säkkiä myöden. Kannattaa siis pitää ne arvostelut vaan omana tietonaan, jos ette tiedä ihmisen tilanneteesta pätkääkään ja lopettaa tuo typerä ja lapsellinen yleistys yh:sta sekä pilkanteko ihmisryhmästä, joiden edustajia ette välttämättä edes yhtään yksilöä edes tunne! On teissä rikkaissa ja älykkäissäkin omat mädät yksilönne, mutta silti minäkään en leimaa koko "kastia"! :snotty:

*ugh -olen puhunut*

"Jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin?". Älä nyt naurata. Vähän päälle 600e/kk saa tienata ilman, että vaikuttaa. Kyllä se jo jonkin verran auttaa. Ja psaathan sinä aikuinen ihminen laskea, ettei tuo raja ylity?

Jaaha, taas yleistät sen meihin yh äiteihin. Teidoksi että itselläni 4 lasta ja jos kihomatoja sattuisi tulemaan on varaa hoitaa koko perhe. Ja vaikkei olisikaan lainaisin sitten rahaa, minulla on lasten huoltajana velvollisuus huolehtia lapsistani. Ja ostaa tarvittavat lääkkeet

[QUOTE="opiskelija";24702412]"Jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin?". Älä nyt naurata. Vähän päälle 600e/kk saa tienata ilman, että vaikuttaa. Kyllä se jo jonkin verran auttaa. Ja psaathan sinä aikuinen ihminen laskea, ettei tuo raja ylity?[/QUOTE]

Kaikki ei opiskele kelan normi opintotuella. ;)

Se koira älähtää... Eli kyllä, minua raivostuttaa suuresti meidän yh:en mollaajat, jotka tuuppaatte meidät KAIKKI johonkin yhteen ja samaan muottiin, joka tarkoittaa palstalla; laiska, ahne, luuseri, juoppo, "horo", bilehile, sossun tukia nostava ja muutenkin täysin yhteiskuntakelvoton! Itsekin olen ollut todella tiukilla, koska terveys meni ja josta kuntoutminen vei aikansa, enkä voi enää tehdä sitä työtä, jota haluan, joten lisäksi joudun opiskelemaan uuden ammatin, mutta tilanteen ollessa mikä on säännöllinen työnteko hankalaa, koska 1) terveys asettaa omat rajoitteensa, 2) opiskelun tuet on niin säännösteltyjä, että jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin ja joudut tekemään niistä hel**moiset selvitykset. Ja voin sanoa, että joinain kuukausina se matolääkkeen ostaminenkin olisi saattanut olla "pieni katastrofi". Lapseltani ei silti puutu mitään ( paitsi niitä miljoonia uusia leluja, joita pitäs olla hänen mukaansa ostamassa päivittäin :D ) - meillä on ruokaa, juomaa, jopa uusia vatteita jne. ja talolainaakin saan maksettua tässä sivussa, mutta tärkeysjärjestys kuitenkin säilyy, eli ensin välttämättömät ja sitten vasta esim. uusia vaatteita, jos rahaa jää.
Itse olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että mulla on aivan ihanat vanhemmat jotka asuu lähellä ja auttaa kaikessa mitä voi, joten rahat tuohon lääkkeeseenkin olisi järjestynyt alta viiden minuutin, jos niin tiukka paikka olis tullut. Mutta kaikki ei tällasessa asemassa ole, joten tosiaan, heillä ei välttämättä ole varaa siihen matolääkkeeseen, vaikka kuinka olis eletty suu säkkiä myöden. Kannattaa siis pitää ne arvostelut vaan omana tietonaan, jos ette tiedä ihmisen tilanneteesta pätkääkään ja lopettaa tuo typerä ja lapsellinen yleistys yh:sta sekä pilkanteko ihmisryhmästä, joiden edustajia ette välttämättä edes yhtään yksilöä edes tunne! On teissä rikkaissa ja älykkäissäkin omat mädät yksilönne, mutta silti minäkään en leimaa koko "kastia"! :snotty:

*ugh -olen puhunut*

TÄÄ ON NIIN TOTTA!!! paitsi jos tää yh olis miespuolinen niin oltais kieli ruskeena ylistämässä!

minäkin olen yh ja vieläpä aika "köyhä". Silti olen saanut lainattua esim jostain sen verran että saanut lääkkeet. Ei tulis mieleenikään antaa lasten kärsiä yhtään yötä.
Ja jos joku väittää ettei ole rahaa ostaa lääkettä mites sit ruoka jne? Millä rahalla ne ostetaan?
Jos on noin tiukkaa sossusta tai esim diakoni saa kyllä...

[QUOTE="noh";24702474]minäkin olen yh ja vieläpä aika "köyhä". Silti olen saanut lainattua esim jostain sen verran että saanut lääkkeet. Ei tulis mieleenikään antaa lasten kärsiä yhtään yötä.
Ja jos joku väittää ettei ole rahaa ostaa lääkettä mites sit ruoka jne? Millä rahalla ne ostetaan?
Jos on noin tiukkaa sossusta tai esim diakoni saa kyllä...[/QUOTE]

ai niin sitten rikkaillekin vinkkinä, madot käyttää ravinnokseen glukoosia eli sokeria. Ilman sitä ne eivät elä. Eli sokeri, jauhot, tärkkelys kokonaan pois. Lisäksi tietyt mausteet häätää kihomatoja, kuten inkivääri.

Miksei sitä ois saanut mainita? Ei aina tartte vetää herneitä nenään, tuskin kukaan nyt tarkoitti tuolla yh:lla mitään sen kummempaa. Minusta on aika ikävää ettei lapsen kihomatoja hoideta ja vielä altistetaan muutkin vaaraan kun lapsi kaivelee avoimesti takapuoltaan. Lapsen olisi pitänyt olla silloin kotona jos kerran ei ollut ollenkaan mahdollista ettei äidillä ollut varaa hoitaa matoja aiemmin. Todella ikävä asia ennenkaikkea sen lapsiraukan takia.

koska se ei liity tähän mitenkään, tää on taas vaan joku katkera yh vihaaja! otsikossa lukee KIHOMATOJA lapsella.yh ei varaa hoitoon??? jos ei olis yh lukisko: KIHOMATOJA lapsella. ydinperhe ei varaa hoitoon???

Tuota minä juuri tarkoitin; kukaan ei tässäkään ole mielestäni väittänyt että kaikki yh:t ovat sellaisia kuin kuvailit. Mainittiin että äiti on yh eikä hän ole hoitanut lapsensa kihomatoja. Mun mittakaavassa tuo yh ei tuossa herätä minkäänlaisia mielleyhtymiä enkä oleta että kaikki olisivat juurikin köyhiä, laiskoja yms. Miksi siitä pitää siis aina älähtää että joku mainitsee äidin olevan yh? Olen tavannut vahvimmat ja fiksuimmat äidit juuri yh-äitien keskuudessa ja moni tasapainoton valittaja tulee ns. keskiluokkaisesta "ihanneperheestä". So what?
Olen itsekin aikoinani ollut yh-äiti, kuten myös Tarja Halonen ja hänen äitinsä. Eiköhän olisi aika heittää ennakkoluulot romukoppaan?

Oletpa sinä sokea! Kyllä, tässäkin keskustelussa on käytetty tiettyjä adjektiiveja ja halveksivaa tekstiä yh:sta ( rivien välistä -lukutaito on eduksi myös ;) ). Ja missä kohtaa sanoin, että kohdistan tämä mielenilmaukseni pelkästään tähän ketjuun? Kyllä tällä palstalla on ihan tietty, järkkymätön mielikuva yh:sta ja täys lynkkausmeininki heitä kohtaan - oli asia mikä hyvänsä, ilman, että kommentoija välttämättä tuntee livenä yhtään ainoaa yh:ta. Kyllä itsekin tunnen muutamia itseni vastakohtia, mutta koska itse "edustan" meilkeimpä toista "ääripäätä" en todellakaan voi pistää kaikkia yh:a samaan kastiin. Kuten sanoin, kaikissa yhteiskuntaluokissa on omat mädät omenansa, mutta sen perusteella ei voi leimata jokaista yksilöä samanlaiseksi.

Pyrvinkuuri voi tulla aika kalliiksi, koska se pitää myös uusia mielellään viikon kuluttua. Varsinkin jos on neli-viisihenkinen perhe, koska kaikki pitää hoitaa smalaa kertaa. Olikohan sillä äidillä muitakin lapsia? Apteekista on myös helpompaa saada velaksi joskus joku hyvin tärkeä reseptilääke (e-pilleritkään ei ole elintärkeitä) kuin itsehoitolääke, vaikka olisi mikä Pyrvin tahansa kyseessä. Ei sekään ole elintärkeä, vaikka ymmärränkin ap:n tuohtumuksen. Mutta tosiaan tuohtumus olisi ollut parempi kanavoida ostamalla itse se kuuri lapselle jos niin sydäntä särkee.

Pyrviniä menee aikuiselle yli 60kg:lle 5 tablettia kerralla, yli 70kg 6 tablettia kerralla, lapselle 2 tablettia jos painaa yli 15kg. Ja se 20 tabl. purkki maksaa 31,50euroa. Ei ole todellakaan mikään ihan ilmainen lääke kyseessä.

[QUOTE="noh";24702489]ai niin sitten rikkaillekin vinkkinä, madot käyttää ravinnokseen glukoosia eli sokeria. Ilman sitä ne eivät elä. Eli sokeri, jauhot, tärkkelys kokonaan pois. Lisäksi tietyt mausteet häätää kihomatoja, kuten inkivääri.[/QUOTE]

haloooooo

[QUOTE="noh";24702489]ai niin sitten rikkaillekin vinkkinä, madot käyttää ravinnokseen glukoosia eli sokeria. Ilman sitä ne eivät elä. Eli sokeri, jauhot, tärkkelys kokonaan pois. Lisäksi tietyt mausteet häätää kihomatoja, kuten inkivääri.[/QUOTE]

Voi hyvää päivää. Ihmisen aineenvaihdunnasahan ei tosiaan muodostu noita tuotteita muista aineista. Kannattaisikohan nyt vähän kerrata koulun biologiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;24702838:
Voi hyvää päivää. Ihmisen aineenvaihdunnasahan ei tosiaan muodostu noita tuotteita muista aineista. Kannattaisikohan nyt vähän kerrata koulun biologiaa?

Eikö? Eikö vehnäjauhoista ja tärkkelyksestä muodostu sokeria? Ottamatta kantaa siihen, auttaako se matopulmaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;24702838:

se elimistön itse muodotama glugoosi ei riitä matojen ravinnoksi. Se menee ihan jonnekin muualle. Toki jos vedät sitä perunaa, pastaa, riisiä jne se riittää, mutta jos et, niin ei riitä.

Mun mielestä rahaa vaan pitää olla edes sen verran että saa lapselle tärkeän lääkekuurin ostettua.

Yhteiskunta tukee kyllä täällä sen verran hyvin, että köyhimmilläkin on varaa ne matolääkkeet hankkia jos osaavat käyttää vähäisiä rahojaan oikein.

Sitä mieltä olen.

ja mä olen tehnyt tämän tieteellisen kokeen ihan itelläni. Lapseni tartutti madot minuun tai sit sain töistä koulusta, en voi olla varma. Mutta joka tapauksessa en käyttänyt lääkkeitä vaan kokeilin tuota inkivääriteetä, eli maustoin ihan tavallisen teen jauhetulla inkiväärillä. Kutina loppui samana iltana. Lisäksi lopetin sokerin, vehnäjauhot, perunan, pastan jne. Kas kummaa, ei matoja ulostenäytteessä.

Yhteistyössä