KIHOMATOJA lapsella. yh ei varaa hoitoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on se nyt kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on se nyt kumma

Vieras
lapseni luokalla(1.lk) on kihomatoja, yksi tyttö on kulkenut sormet perseessä koko viikon ja valitellut lapselleni kuinka kutittaa ja on tunne että joku mönkii pepussa yöks...sai vasta nyt viikonloppuna lääkettä(lapsilisät) äiti on yh!!! Siis koko viikon hoitamati madot perseessä koulussa hei HALOO!!!!
Voinko kertoa opelle, teenkö ls-ilmon, suututtaa niin kovin ton lapsen puolesta, moniko saa madot tuolta luokalta hyi helv. olisi pitänyt muksun himassa jollei ole vara hoitaa, hitto soikoon tekis mieli laittaa nimet tänne.

no en laita nimiä en, suututtaa vaan hemmetisti, miten se pikku tyttö on nukkunu yönsäkin varmaan tosi levottomasti, mitähän se äippä on sanonu tytöllensä kun valitellu kutinaa...

ja jos kerran nin paljon huoletti/suretti tytön puolesta, niin miksi et auttanut itse? Kyllä ihminen voi itsekin ottaa asioita esille, eikä tarvii aina olla soskun tai jonkun muun siinä välissä.

[QUOTE="Twiit";24701764]No minkäs sille tekee, jos ei rahaa ole? Pitäiskö sen yyhoon käydä varastamassa sitä matolääkettä?[/QUOTE]'

Nn voi jumalauta, kyllä ihminen on aika pahasti sössinyt asiansa, jos ei yhteen matokuuriin ole varaa. Jopa minulla, lapsettomalla opintotuella elävällä opiskelijalla olisi varaa. Jos ei muuta, niin hakisi sitten sossusta rahaa kuuriin.

Menisi töihin, ja jos jo on töissä, niin kannattaa ihan tarkistaa vaikka työehtosopimus. Millä palkalla hän oikein tekee töitä, jos ei ole varaa yhteen lääkekuuriin. Ei voi kuin nauraa.

[QUOTE="höh";24702026]minkä köyhyydelle voi? ei kai se tyhjästä niitä rahoja tähän hätään olisi voinut taikoa.[/QUOTE]

Ai mitä köyhyydelle voi? Aika paljonkin sille voi. Varsinkin nuori ihminen (päätelin hänen olevan ainakin alle keski-iän, jos on pieni tyttö). Esim. työnteko tai koulutus parempipalkkaiseen duuniin. Moni vaan tahtoo jäädä surkuttelemaan siihen paskaan tilanteeseensa, sillähän asiat paranevatkin. Mikään ei tule ilmaiseksi, ei pidä olla niin pirun laiska aina.

Ja ainaki minä oon saanut apteekista laskulle lääkkeitä, jos on ollu tiukka rahatilanne. Lääkkeet joita hain niin niitä ei sais miten sattuun ottaa (e-pillerit), eli ei saanut taukoja pitää turhan takia. Varmasti olis tässäkin tilanteessa äiti saanut haettua.

Ai mitä köyhyydelle voi? Aika paljonkin sille voi. Varsinkin nuori ihminen (päätelin hänen olevan ainakin alle keski-iän, jos on pieni tyttö). Esim. työnteko tai koulutus parempipalkkaiseen duuniin. Moni vaan tahtoo jäädä surkuttelemaan siihen paskaan tilanteeseensa, sillähän asiat paranevatkin. Mikään ei tule ilmaiseksi, ei pidä olla niin pirun laiska aina.

joo, köyhyys laajemmassa mittakaavassa esim. omat valinnat koulutuksen suhteen yms on eri juttu. siihen en nyt viitannutkaan ja siihen voikin tiettyyn pisteeseen asti vaikuttaa itse.

tarkoitin nyt lähinnä tuolla viikolla tuon äidin rahatilannetta. hän on jo valintansa tehnyt, eikä se yliopistotutkinto hänen lapselleen matokuuria nyt juuri tuo.

Ehkä se äiti on siksi pienituloinen, että opiskelee parhaillaan itselleen ammattia, joka työllistää hyvin ja josta saa hyvän palkan. Harmi, että pienituloinen ajatellaan aina laiskaksi luuseriksi. Vaikka jopa sen opiskelevan yh:n olisi hyvä säästää edes jokunen kymppi hätätapauksia (kuten lääkkeen tarvetta, taksimatkaa sairaalaan) varten.

mitenköhän tähän TAAS liittyy toi et äippä on YH???!!! ei jessus...

Miksei sitä ois saanut mainita? Ei aina tartte vetää herneitä nenään, tuskin kukaan nyt tarkoitti tuolla yh:lla mitään sen kummempaa. Minusta on aika ikävää ettei lapsen kihomatoja hoideta ja vielä altistetaan muutkin vaaraan kun lapsi kaivelee avoimesti takapuoltaan. Lapsen olisi pitänyt olla silloin kotona jos kerran ei ollut ollenkaan mahdollista ettei äidillä ollut varaa hoitaa matoja aiemmin. Todella ikävä asia ennenkaikkea sen lapsiraukan takia.

Hyvä, että asia on nyt hoidettu :)
Vaarattomiahan ne madot on, mutta kiusallisia. Niiden hävittäminen ei mielestäni ole kummoinen prosessi (kerran tehty se varmuuden vuoksi vaikkei madoista mitään konkreettista havaintoa ollutkaan), joten mitä ap keuhkoot? Sitä paitsi pyllyä voi kutittaa muutkin syyt kuin madot, mutta tässä tapauksessa lienee kuitenkin ollut niistä kyse.

[QUOTE="vieras";24702181]Ehkä se äiti on siksi pienituloinen, että opiskelee parhaillaan itselleen ammattia, joka työllistää hyvin ja josta saa hyvän palkan. Harmi, että pienituloinen ajatellaan aina laiskaksi luuseriksi. Vaikka jopa sen opiskelevan yh:n olisi hyvä säästää edes jokunen kymppi hätätapauksia (kuten lääkkeen tarvetta, taksimatkaa sairaalaan) varten.[/QUOTE]

NIin, harmi. Harmi myös, että hyvin monesti ne nuoret pienituloiset toisaan ovat laiskoja. Ei jakseta istua koulun penkillä ja kuvitellaan, että elintaso tulee vähemmälläkin ja helpommin. Sitten eletään yli varojen ja tehtaillaan lapsia yli varojen.

Mutta joka tapauksessa, myös pienituolinen voisi panostaa hieman elämänhallintaan. MInusta kertoo todella paljon ihmisestä, jos ei ole varaa yhteen pyrvin-kuuriin, se kun ei maksa juuri mitään. Aika huolestuttavaa.

Itse sain opiskeluaikoina 800e kuussa käteen, tuo summa muodostui siis opintotuesta ja töistä ja pärjäilin ihan ok. Aina pidin huolta, että yllättäviä, välttämättömiä menoja varten on rahaa. Minusta tuon äidin toiminta on vain hallitsematonta. Miten kukaan vanhempi päästää rahatilanteensa tuollaiseen jamaan?:0 Jos tilitä ei löydy rahaa muutaman euron kuuriin, niin ei kyllä varmasti käy edes töissä.

Se koira älähtää... Eli kyllä, minua raivostuttaa suuresti meidän yh:en mollaajat, jotka tuuppaatte meidät KAIKKI johonkin yhteen ja samaan muottiin, joka tarkoittaa palstalla; laiska, ahne, luuseri, juoppo, "horo", bilehile, sossun tukia nostava ja muutenkin täysin yhteiskuntakelvoton! Itsekin olen ollut todella tiukilla, koska terveys meni ja josta kuntoutminen vei aikansa, enkä voi enää tehdä sitä työtä, jota haluan, joten lisäksi joudun opiskelemaan uuden ammatin, mutta tilanteen ollessa mikä on säännöllinen työnteko hankalaa, koska 1) terveys asettaa omat rajoitteensa, 2) opiskelun tuet on niin säännösteltyjä, että jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin ja joudut tekemään niistä hel**moiset selvitykset. Ja voin sanoa, että joinain kuukausina se matolääkkeen ostaminenkin olisi saattanut olla "pieni katastrofi". Lapseltani ei silti puutu mitään ( paitsi niitä miljoonia uusia leluja, joita pitäs olla hänen mukaansa ostamassa päivittäin :D ) - meillä on ruokaa, juomaa, jopa uusia vatteita jne. ja talolainaakin saan maksettua tässä sivussa, mutta tärkeysjärjestys kuitenkin säilyy, eli ensin välttämättömät ja sitten vasta esim. uusia vaatteita, jos rahaa jää.
Itse olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että mulla on aivan ihanat vanhemmat jotka asuu lähellä ja auttaa kaikessa mitä voi, joten rahat tuohon lääkkeeseenkin olisi järjestynyt alta viiden minuutin, jos niin tiukka paikka olis tullut. Mutta kaikki ei tällasessa asemassa ole, joten tosiaan, heillä ei välttämättä ole varaa siihen matolääkkeeseen, vaikka kuinka olis eletty suu säkkiä myöden. Kannattaa siis pitää ne arvostelut vaan omana tietonaan, jos ette tiedä ihmisen tilanneteesta pätkääkään ja lopettaa tuo typerä ja lapsellinen yleistys yh:sta sekä pilkanteko ihmisryhmästä, joiden edustajia ette välttämättä edes yhtään yksilöä edes tunne! On teissä rikkaissa ja älykkäissäkin omat mädät yksilönne, mutta silti minäkään en leimaa koko "kastia"! :snotty:

*ugh -olen puhunut*

• Tykkää
Reactions: Titi-Uu
NIin, harmi. Harmi myös, että hyvin monesti ne nuoret pienituloiset toisaan ovat laiskoja. Ei jakseta istua koulun penkillä ja kuvitellaan, että elintaso tulee vähemmälläkin ja helpommin. Sitten eletään yli varojen ja tehtaillaan lapsia yli varojen.

Mutta joka tapauksessa, myös pienituolinen voisi panostaa hieman elämänhallintaan. MInusta kertoo todella paljon ihmisestä, jos ei ole varaa yhteen pyrvin-kuuriin, se kun ei maksa juuri mitään. Aika huolestuttavaa.

Itse sain opiskeluaikoina 800e kuussa käteen, tuo summa muodostui siis opintotuesta ja töistä ja pärjäilin ihan ok. Aina pidin huolta, että yllättäviä, välttämättömiä menoja varten on rahaa. Minusta tuon äidin toiminta on vain hallitsematonta. Miten kukaan vanhempi päästää rahatilanteensa tuollaiseen jamaan?:0 Jos tilitä ei löydy rahaa muutaman euron kuuriin, niin ei kyllä varmasti käy edes töissä.

Niin, sanonta "Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot" pitää oikeasti paikkaansa. Usein pienituloiset (en väitä että kaikki) tuhlaavat heti rahan tultua tilille ja loppukuukausi syödään kynsiä. Suomessa olisi loistavia tahoja hakea apua jos huomaa ettei osaa käsitellä rahaa, esim velkaneuvonta. Aika harva kuitenkaan apua hakee vaan menee aina vain syvemmälle velan suohon.
Kyllä jokaisella vanhemmalla kuuluisi olla "sukan varressa" semmoinen summa että saa lapsen yllättävät hoidot hoidettua, juurikin esim yllättävä sairastuminen, maksaahan ne lääkkeetkin yms.

Ne madot on olleet kyllä kauemmin kuin viikon jos niitä on jo paljon. Tartuntatautiliiton sivuilta voi tarkistaa myös ne itämisajat ennenkuin tartunnan huomaa. Toisaalta saman sivuston mukaan madot aiheuttavat kutinaa lähinnä öisin nukahtamisen jälkeen eivätkä päivisin,joten päivällä ei pitäisi ihan sietämätöntä kutinaa esiintyä matojen vuoksi. Sellaista siis että tarvitsisi koko ajan raapia.

Se koira älähtää... Eli kyllä, minua raivostuttaa suuresti meidän yh:en mollaajat, jotka tuuppaatte meidät KAIKKI johonkin yhteen ja samaan muottiin, joka tarkoittaa palstalla; laiska, ahne, luuseri, juoppo, "horo", bilehile, sossun tukia nostava ja muutenkin täysin yhteiskuntakelvoton! Itsekin olen ollut todella tiukilla, koska terveys meni ja josta kuntoutminen vei aikansa, enkä voi enää tehdä sitä työtä, jota haluan, joten lisäksi joudun opiskelemaan uuden ammatin, mutta tilanteen ollessa mikä on säännöllinen työnteko hankalaa, koska 1) terveys asettaa omat rajoitteensa, 2) opiskelun tuet on niin säännösteltyjä, että jokainen tienattu euro vaikuttaa heti tukiin ja joudut tekemään niistä hel**moiset selvitykset. Ja voin sanoa, että joinain kuukausina se matolääkkeen ostaminenkin olisi saattanut olla "pieni katastrofi". Lapseltani ei silti puutu mitään ( paitsi niitä miljoonia uusia leluja, joita pitäs olla hänen mukaansa ostamassa päivittäin :D ) - meillä on ruokaa, juomaa, jopa uusia vatteita jne. ja talolainaakin saan maksettua tässä sivussa, mutta tärkeysjärjestys kuitenkin säilyy, eli ensin välttämättömät ja sitten vasta esim. uusia vaatteita, jos rahaa jää.
Itse olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että mulla on aivan ihanat vanhemmat jotka asuu lähellä ja auttaa kaikessa mitä voi, joten rahat tuohon lääkkeeseenkin olisi järjestynyt alta viiden minuutin, jos niin tiukka paikka olis tullut. Mutta kaikki ei tällasessa asemassa ole, joten tosiaan, heillä ei välttämättä ole varaa siihen matolääkkeeseen, vaikka kuinka olis eletty suu säkkiä myöden. Kannattaa siis pitää ne arvostelut vaan omana tietonaan, jos ette tiedä ihmisen tilanneteesta pätkääkään ja lopettaa tuo typerä ja lapsellinen yleistys yh:sta sekä pilkanteko ihmisryhmästä, joiden edustajia ette välttämättä edes yhtään yksilöä edes tunne! On teissä rikkaissa ja älykkäissäkin omat mädät yksilönne, mutta silti minäkään en leimaa koko "kastia"! :snotty:

*ugh -olen puhunut*

Tuota minä juuri tarkoitin; kukaan ei tässäkään ole mielestäni väittänyt että kaikki yh:t ovat sellaisia kuin kuvailit. Mainittiin että äiti on yh eikä hän ole hoitanut lapsensa kihomatoja. Mun mittakaavassa tuo yh ei tuossa herätä minkäänlaisia mielleyhtymiä enkä oleta että kaikki olisivat juurikin köyhiä, laiskoja yms. Miksi siitä pitää siis aina älähtää että joku mainitsee äidin olevan yh? Olen tavannut vahvimmat ja fiksuimmat äidit juuri yh-äitien keskuudessa ja moni tasapainoton valittaja tulee ns. keskiluokkaisesta "ihanneperheestä". So what?
Olen itsekin aikoinani ollut yh-äiti, kuten myös Tarja Halonen ja hänen äitinsä. Eiköhän olisi aika heittää ennakkoluulot romukoppaan?

Yhteistyössä