Kihomadot! poistuuko koskaan elimistöstä itsellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaava..

Vieras
Muistan lapsuudestani, että minulla olisi ollut kihomatoja.
Huomasin sen siitä, kun joskus ulostaessani kakassa oli niitä valkoisia, hyvin ohuita matoja ja iltaisin/öisin peräaukkoa kutitti ja kiveli niin vietävästi.

Lääkitystä en ikinä näihin syönyt. Ikinä ei ollut vanhempien kanssa puhetta madoista.

Voiko elimistö siis tottua matoihin, eikä reagoi niihin enää millään lailla?
ne vaan elelevät suolistossa, eivätkä aiheuta minkäänlaisia oireita?
ei ole kutinaa eikä mitään muutakaan, mikä viittaisi kihomatoihin.

Vai voiko madot yksinkertaisesti kuolla itsestäänkin elimistöstä pois?

Nyt siis kauhistuttaa ajatus, että mulla olisi ollut matoja koko elämäni ajan, mutten enää vain tunne mitään oireita.

Pitäisikö syödä joku lääkekuuri varmuuden vuoksi, vai mitä pitäisi tehdä?

Poistuvat itsestäänkin kyllä, jos huolehtii hyvin hygieniastaan..Käsienpesu, lyhkäiset kynnet. Siis tarkoitan, että ei tartuta itseään aina uudestaan ja uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Poistuvat itsestäänkin kyllä, jos huolehtii hyvin hygieniastaan..Käsienpesu, lyhkäiset kynnet. Siis tarkoitan, että ei tartuta itseään aina uudestaan ja uudestaan...

peesaan tätä.
kyllähän ne kutittelee ja niitä ulosteessa näkyisi jos niitä olisi.
loisille ei voi tulla resistentiksi kuten viruksille tai bakteereille.

Alkuperäinen kirjoittaja outolempi:

peesaan tätä.
kyllähän ne kutittelee ja niitä ulosteessa näkyisi jos niitä olisi.
loisille ei voi tulla resistentiksi kuten viruksille tai bakteereille.

Loiset on niin pieniä, että aika syvälle pönttöön saa päänsä työntää, jos ei kädelle pasko.

Kynsiä en ole ikinä pureskellut, vaan juurikin leikannut lyhyeksi.
Kädet pesen useaan kertaan päivän aikana.

Sitä mietinkin, että olenko mahdollisesti pystynyt itse estämään leviämisen?

Luulisi, että jos kihomatoja on, niin on juurikin sitä kutinaa peräaukossa/ympärillä.

ääh.. vaikeata..

Olisit varmasti huomannut, jos sinulla olisi noin kauan ollut kihomatoja. Niitä olisi siinä tapauksessa jo PALJON. Ilmeisesti olet tosiaankin itse onnistunut pysäyttämään niiden leviämisen hyvällä hygienialla/siivouksella. :)

Sääkö se sitä kantaa oot levitelly nää kaikki vuodet!!!!!!!!!! Ei ne mihkää hävii ilman mato kuurii!!!!!!!!!!!!!!!!! Kihomatojen munii on sun lakanat täynnä ja ku aamul petaat sänkys niin jo vain niit munii aimopalan haukkaset! Tattista vaa sulle ja vanhemmilles!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi vanhempasi eivät hoitaneet asiaa pois ollessasi pieni??

ikinä en vanhemmilleni asiasta maininnut.

eli olisivat hoitaneet, jos olisivat tienneet :)

Eivät vanhempani olleet huonoja vanhempia jos sitä yrität hakea takaa kommentillasi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja kärtsy:
Sääkö se sitä kantaa oot levitelly nää kaikki vuodet!!!!!!!!!! Ei ne mihkää hävii ilman mato kuurii!!!!!!!!!!!!!!!!! Kihomatojen munii on sun lakanat täynnä ja ku aamul petaat sänkys niin jo vain niit munii aimopalan haukkaset! Tattista vaa sulle ja vanhemmilles!

tattista vaan nauruista :D

Eikö se ole omasta hygieniastasi kyse, jos montakin kertaa olet madoista kärsinyt? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Eivät vanhempani olleet huonoja vanhempia jos sitä yrität hakea takaa kommentillasi? :D

No ei tullut mieleen kertoa? Eivätkö ihmetelleet raapimistasi? Kyllä itse olisin huolissani, jos vuosikaudet olisin mahdollisesti matoja kantanut!

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

No ei tullut mieleen kertoa? Eivätkö ihmetelleet raapimistasi? Kyllä itse olisin huolissani, jos vuosikaudet olisin mahdollisesti matoja kantanut!

eipä tullut mieleen ei.
pieni lapsi kun olin.

Kutinaa ei ollut koskaan päivisin, vaan iltaisin/öisin, kun yksin olin huoneessani.

Silloinkin yritin välttää raapimista...

Yhteistyössä