Kihomadoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
oltiin alkuviikosta kyläpaikassa jossa nyt eilen on sitte löytyny yheltä pojalta kihomatoja. jos ollaan saatu tartunta niin sitähän ei vielä voi nähdä mutta auttaako jos syömme nyt koko perhe "ennakkoon" kihomato lääkekuurin?

No ei se kyllä nyt auta syödä eikä saakkaan syödä! Sitte vasta jos matoja löytyy ja siihen todennäköisesti voi mennäpari kuukautta,jos olettee saneet tartunnan.Jos olette ennen oleet tekemisissä voi olla tartunta jo sillon saatuna! Meillä on ollut kahteen kertaan ja ei olla tartutettu ketään lähipiiristä vaikka ollaan kyläilty puolin ja toisin! Meillä ei viimeksi edes pyrvinit tehoinnu vaan vermoksit piti hakea lääkäriltä ja huomenna otetaan uusinta-annos.

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin eli ei kannata ennakkoon syödä kuuria. Te keillä matoja on ollut millaisia oireita on ollut? Varsinkin jos on ollut useamman kerran matoja, onko aina ollut kutinaa peräaukon suulla? Meillä vanhemmalla tytöllä oli eka kerran joskus viime syksyllä matoja (silloin kutisi ja silmin näin matoja), siitä lähtien on peräaukon seutu punoittanut ja pikkuhousut ovat aina sellasessa tuhrussa, nyt on ollut ajoittain ihan vertakin. Toisen kuurinkin syötin tässä joku aika sitten kun olin näkevinäni matoja (varma en ollut) mutta punoitus eiku jatkuu. Tyttö ei vaan nyt ole kutinaa valittanut vaikka miten olen kysellyt, enkä kyllä ole nähnyt raapivankaan takamustaan mitä teki silloin kun eka kerran matoja oli.

Alkuperäinen kirjoittaja myös meillä on ollut matoja:
Yhdyn edellisiin mielipiteisiin eli ei kannata ennakkoon syödä kuuria. Te keillä matoja on ollut millaisia oireita on ollut? Varsinkin jos on ollut useamman kerran matoja, onko aina ollut kutinaa peräaukon suulla? Meillä vanhemmalla tytöllä oli eka kerran joskus viime syksyllä matoja (silloin kutisi ja silmin näin matoja), siitä lähtien on peräaukon seutu punoittanut ja pikkuhousut ovat aina sellasessa tuhrussa, nyt on ollut ajoittain ihan vertakin. Toisen kuurinkin syötin tässä joku aika sitten kun olin näkevinäni matoja (varma en ollut) mutta punoitus eiku jatkuu. Tyttö ei vaan nyt ole kutinaa valittanut vaikka miten olen kysellyt, enkä kyllä ole nähnyt raapivankaan takamustaan mitä teki silloin kun eka kerran matoja oli.

Voihan olla, että vaatii eri lääkeen, että lähtevät pois. Kannattaisi käväistä lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja myös meillä on ollut matoja:

Voihan olla, että vaatii eri lääkeen, että lähtevät pois. Kannattaisi käväistä lääkärissä.

No tänään soitinkin neuvolan terkalle ja maanataiksi on lääkärin aika.

Yhteistyössä