Kihomadoista kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nasu

Vieras
Kyselen pari asiaa teiltä, joilla ollu ko.matosia... Monenko päivän päästä ootte ottaneet uusintakuurin, ja onko koko sakki ottanut uusinnan vai ne joilla on selkeät oireet ollu?
Apteekissa sanottiin, että vain oireelliset ottaa uusinnan.

Nyt on lääkkeen otosta kulunut 12 päivää.. Ajattelin että jos huomenna illalla antaisin ainakin oireelliselle lääkkeet. Huomisen jälkeisenä yönä tulis 14 vrk siitä, kun mato tuli pottaan pissatessa. Silloin pissassa oli mustia hippusiakin, mietin että mitä ne voi olla!?!?!?! Nyt nimittäin oli tytön pissassa taas mustia pilkkuja, ei kai ne voi liittyä mitenkään matoihin?? Ainakin oli hiekkasota käynnissä tänään päiväkodilla, kun menin hakemaan lapsia.. Mietin, että jospas se olisi sittenkin vain hiekkaa........ Kun eikös ne munat ole valkoisia!

Meillä kuuri uusittiin kahden viikon välein ja kun niin sisukkaita matoja oli niin viimeisin kuuri kerta otettiin viisi kertaa lääkärin käskystä ku ei meinannu ollenkaan kadota madot vaikka kuinka lakanoita pesi ja puunas ja hygieniaa hoidettiin. Suosittelen kyllä uusintaa koko prheelle. Kihomadon munat on niin pieniä ettei niitä silmin nää. Madot vaan näkee.

Ok, eli on nuo mustat varmaan ollu jotain muuta :) Huh ku mä oon niin hysteerine ollu tän jutun kans. Siis jouduitteko ottamaan viisi kertaa kahden viikon välein koko sakki? Mikä lääke teillä oli?

Vastaan nyt jos täällä vielä joku kiinnostunut. Eli Pyrvin merkkinen kuuri oli ja kahden viikon välein viis kertaa. Jos sillä ei olis lähtenyt niin oltas saatu joku reseptilääke mut onneksi autto. Pyrvin iä saa ilman reseptiä.

Madot ei auheuta kouristuksia tms. vaan ovat harmittomia kutinaa lukuun ottamatta. Meidän taistelun keskellä lääkäri sanoikin et ulkomailla on vähemmän suolistosairauksia just matojen vuoks kun puhdistavat jotenkin suolen pintaa joten pitää ottaa ne sellasena puhdistuskuurina :) En mä oo pitänyt niitä koskaan mitenkään ällöinä mut inhottavia ovat kun aiheuttaa kutinaa. Mieluummin matoja kun täitä :x

Meillä on syöty se Vermox-kuuri heti ekalla kerralla. Syynä se, että viiden hengen porukalla vermox kuuri uusintoineen maksoi alle 30euroa ja sama setti pyrvineitä maksaa melkein satkun. Että ei oo vaikee päättää hankkiiko reseptin vai ei. :/

No mutta siis kaikki on ottaneet sen uusintakuurin silloin 14 päivän päästä.

Eikä aiheuta mitään kouristuksia vermox eikä madot.

Eikä tarvitse hysterisoituakaan niistä.

Meillä lisäksi tehosteena lapsilla olen käyttänyt sinkkipastaa tai sinkkivoidetta peräaukolla öisin.

Yhteistyössä