kihlapäivänä mies lähti ystävänsä kanssa syömään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nauris2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nauris2

Vieras
Vietimme äskettäin kihlapäivää ja odotin kihlapäivältä kuitenkin mukavaa yhdessä oloa,
mutta mies lähti ystävänsä kanssa syömään kaupungille.
Se siitä sitten....
Mies ei ymmärrä, kuinka pahoitin mieleni...
olisi ollut kiva lähteä juhlistamaan kihlapäivää kahdestaan jonnekkin esim. just syömään tai piknik reissu..

Minulle kävi taannoin vähän samalla tavalla. Tosin silloin ei ollut kyse kihlajaispäivästä, van miehen syntymäpäivästä. Olin ajatellut viedä miehen syömään, mutta hän päättikin mennä siskonsa kanssa syömään eikä pyytänyt edes minua mukaan eikä kysynyt olinko suunnitellut jotakin. Kerroin hänelle, mitä olin ajatellut, mutta hän halusi kuitenkin mennä siskonsa kanssa. Olin hyvin loukkantunut eikä mies tuntunut edes pitävän tunnettani oikeutettuna. Oli vain sitä mieltä, että synttäripäivänä pitää päästä vähän tuulettumaan.

MInä olin kerran lähdössä entisen poikaystävän kanssa syömään hänen syntymäpäivänään, että olisin tarjonnut hänelle.Laittoi muutamaa tuntia ennen viestin, että lähtikin äitinsä kanssa syömään sinne minne meidän piti mennä. Miehet ei vaan tajua... kannattaa tehdä miehelle itselleen samalla tavalla kuin hän teki- jos siinä vaiheessa alkais tyhmemmälläkin raksuttamaan! Olisin minäkin suuttunut tuosta, että kihlajaispäivää ei pidetä niin suuressa arvossa, vaikka on yhdessä jotain suunniteltu!

No niin, nyt te olette jotakin yrittäneet joskus järjestää ja kun sitä ei arvostettu ei teidän enää tarvitse. Ei kannata suunnitella mitään menoa juhlapäivinä vaan menette yksin sitä juhlistamaan ja voitte sanoa, että mene sinä vaan siskosi tai äitisi kanssa ihan niin kuin viime vuonna.

Menkää tekin kaverinne kanssa tai mielellään uuden poikaystävänne kanssa jatkossa juhlistamaan juhlapäivää.

Alkuperäinen kirjoittaja nauris2:
Vietimme äskettäin kihlapäivää ja odotin kihlapäivältä kuitenkin mukavaa yhdessä oloa,
mutta mies lähti ystävänsä kanssa syömään kaupungille.
Se siitä sitten....
Mies ei ymmärrä, kuinka pahoitin mieleni...
olisi ollut kiva lähteä juhlistamaan kihlapäivää kahdestaan jonnekkin esim. just syömään tai piknik reissu..

Nyt olen sinkku, mutta olin aikoinaan suhteessa miehen kanssa, joka ei koskaan huomioinut mitenkään. Kun oli syntymäpäiväni, nimipäiväni, joulu jne, ei koskaan yhtäkään lahjaa. Minä laitoin hänelle syntymäpäivisin kakkua, ostin lahjan ja muistin muutenkin. Mies ei vaan. Todella voin sanoa, että jotkut miehet eivät vaan hoksaa. Joskus jopa mainitsin hänelle, että olisi kiva, jos joskus jotain pientä, mutta mies vaan ohitti asian nostemalla olkapäitä.
Niin suuria asioita meille naisille, mutta niin pieniä joillekin miehille.

Jos mies mieluummin juhlii muiden kanssa ja haluaa välttämättä päästä tuulettumaan sinusta silloin, onko suhteella hänelle muutenkaan mitään arvoa.
Näyttäisi, että monet eivät ymmärrä mikä on parisuhde ja mikä on koti.
Ei se ole mikään vankila, vapaaehtoisesti sellaisessa ollaan, mutta jotain sitoutumista ja kompromissejä se silti vaatii. Ja toisen huomioimista ja aitoa välittämistä.

Onko nuo rikkinäisten kotien satoa, ei kertakaikkiaan osata?

Miksi toinen sitten on sellainen nyhverö, että ottaa näitä loukkauksia vastaan?
Anna maistaa omaa lääkettään, kutsu äitisi kylään nyyhkyleffan kanssa kun hän suunnittelee kavereiden kanssa lätkämatsin katsomista tms.

Tarkoitatko, että ensin tuli kihlasormus ja sen jälkeen lähti kaverin kanssa. Voi voi. Mutta jos tarkoitit sitä ,että teillä oli kihlapäivä 5 vuoden kuluttua häistä niin so what. Minä en edes muista milloin menin kihloihin. luultavsti syksyllä vai oliko se tallvella. No sen jälkeeen en ole kihlapäivää viettänyt. En ole kyllä kuulut aikaisemmin kenenkään muunkaan viettävän. Ja minun kihla/naimasormus on niin kapea, ettei ole mitään merkintöjä. No en kyllä vietä hää- enkä syntymäpäiviäkään. >No lasten synttärit ja nimmarit.

Meillä on viime aikoina riidelty aika kiivaastikin siitä, että minun mielestäni mies ei huomioi minua. Olen tullut siihen tulokseen, että mies tekee asioita, jotka ovat hänelle itselleen tärkeitä, mutta jos joku asia puolestaan ei ole hänelle tärkeä (vaikka olisi minulle tosi tärkeää), niin sellaisella asialla ei ole mitään merkitystä. Niinpä olen huomannut, että jos haluan seuraa miehestä vaikkapa baariin, niin saan miehen mukaani, mutta jos haluaisin vaikka lähteä miehen kanssa jotakin muutakin kuin baarittelua tai telkkarin töllötystä, niin miestä ei huvita. Hän ottaa mielellään vastaan minun hemmotteluni (hyvää ruokaa, seksiä, hierontaa), mutta jos hänen pitäisi vähän vaivautua minun takiani (lähteä kävelylle, harrastamaan jotakin urheilua, pikinikille ulos tms), niin eipä herraa huvita yhtään. Kyse ei meillä ole tosiaankaan siitä, että miehen pitäisi vaivautua koko ajan, mutta olishan se kiva, että toinen edes kerran viikossa jaksaisi punnertaa persuksensa ylös sohvalta ihan vain minun takiani.

AP:lle. Miehesi taitaa olla minun mieheni sukulaissielu. Oma mieheni on sitä mieltä, että synttäreiden yms. juhlimiset on lapsellista touhua. Minusta taas arkea on niin hirvittävästi, että muutamia juhlapäiviä vuodessa on mukava juhlistaa ja saada sillä tavoin vaihtelua arkeen.

Yhteistyössä