Kiharapäiden äidit, apua!

• Viestiketjun aloittaja kiharat
  • Ensimmäinen viesti
kiharat
Mitä ihmettä teette lastenne hiuksille että niistä saa siistin näköiset? Ajattelin antaa tytön hiusten kasvaa mahdollisimman pitkäksi, että ne saa hyvin kiinni, mutta kun ne on niin vaikeat harjatakin nyt. Muumisuihketta käytetään runsaasti, mutta ei sekään toimi kovin hyvin. Ja harjaus tapahtuu huudon kanssa... Kun hiukset on pessyt ja ne jättää kuivumaan itsekseen, ne on seuraavan päivänä mukavasti kikkaralla, mutta seuraavan yön jälkeen taas tällanen pehko.
www .aijaa .com/v.php?i=7105314.jpg
Ja eihän niitä voi joka ilta kastellakaan. Mitä te käytätte lastenne hiuksiin? Ei raaskisi leikata lyhyeksikään...

Olen antanut "pehkon" elää aamu- ja iltapesun välisen ajan omaa elämäänsä.
Olen pessyt lasten hiukset pari-kolme kertaa viikossa.
Harjaan hiukset aamuin illoin luonnonharjalla. Tämä selvittää mahdolliset takut hellemmin kuin muovi- tai metalliharja.
Käytän Erittäin hieno suomalainen -shampoota hiusten pesemiseen, toisinaan hoitoainetta.

-ella-
ootko käyttänyt esim. afrotukalle tarkoitettuja aineita? Muumisuihke ei musta ole kauhean toimiva, tykkään siitä tuoksusta mutta ei auta takkuuntumisessa. Jos haluat kasvattaa pidemmäksi, kannattaa varmaan laittaa pienille leteille tukka, niin pysyy siistimpänä esim. viikon.

oi voi
siis mul on ollu itsellä kiharat hiukset koko elämän eikä mulla oo ollu tollasia ongelmia..
millä sä ne peset? laitako joka pesun yhteydessä hoitoainetta?
mä harjaan hiukset kammalla pesun jälkeen ettei mee takkuun.
miten vanha tyttö on? jos käyttäisit hiuksiin jätettävää hoitoainetta, mulla se ainakin toimii.

Meidän tytöllä on afrotukka (kihara pitkää, tiivistä spiraalia) ja sitä ei yksinkertaisesti pysty kampaamaan/harjaamaan. Olen käyttänyt suihkeita, oliiviöljyä, babyoilia ja ehkä paras kaikista on Sunsilkin hiuksiin jätettävä hoitoaine. Se erottelee hiukset siististi, mutta ei tukkaa silti pysty kampaamaan.

"vieras"
Tyttö on 2,5-v, pesen hiukset jollain lasten natur shampoolla ja laitan "aikuisten" hoitoainetta. Pesun jälkeen ne onkin suht helppo harjata suoraks. Ongelma on sit seuraavina aamuina... En tunne afrotukkaan tarkoitettuja aineita, mutta sellaiset saattaisivat olla tarpeen. Olen monesti miettinyt hiuksia harjatessa että onkohan nää yhtään samanlaiset kun afrohiukset on :) Ajattelin antaa kasvaa juuri siksi että saisi sitten kunnolla leteille, nyt ne ei oikein vielä pysy, ainakaan koko päivää, pikkulettejä vois tietty kokeilla! Lisää vinkkejä?

Tämmönen on afro =) Vähän huono kuva ja tukka kamalan kuiva nyt, kun en ole ainetta laittanut (tänään illalla pesu+aineet).

Aijaa.com - 7105627.jpg

Aivan erilainen tukka, mitä pojilla. Tuo spiraali on tosi jännä ja tosi kaunis (ei tuossa kuvassa kylläkään), mutta tosi vaikea hoitaa + kerää kaikki nöyhdät ja nukat,kuten kuvasta näkyy :D Lettiä/lettejä tuohon päähän ei voi edes kuvitella, koska niitä ei saa auki.

Viimeksi muokattu:
ev
mulla on kikkura tukka ja siihen pitää käyttää mahd hoitavia aineita. eli kiharoille tarkoitettu shampoo ja hoitoaine. siihen lisäksi VOIDEMAISIA hoitovoiteita.

mun hiusaineet: shampoo, hoitoaine, kunnon kosteuttava hoitosuihke ja siihen vielä hoitovoide. kiharat pysyy nättinä ja lähes takkuvapaina. takkuja tulee aina pitkään ja kiharaan tukkaan, mutta lopeta lasten hoitosuihkeet sun muut. ei niistä ole mitään apua. noin kihara tukka tarttee kunnon aineet.

mulla on kikkura tukka ja siihen pitää käyttää mahd hoitavia aineita. eli kiharoille tarkoitettu shampoo ja hoitoaine. siihen lisäksi VOIDEMAISIA hoitovoiteita.

mun hiusaineet: shampoo, hoitoaine, kunnon kosteuttava hoitosuihke ja siihen vielä hoitovoide. kiharat pysyy nättinä ja lähes takkuvapaina. takkuja tulee aina pitkään ja kiharaan tukkaan, mutta lopeta lasten hoitosuihkeet sun muut. ei niistä ole mitään apua. noin kihara tukka tarttee kunnon aineet.
Nuo voidemaiset hoitoaineet, jotka jätetään tukkaan, on hyviä.

kiharat
Ok, eli hoitoainekaupoille siis... Osaatteko sanoa mitä merkkejä kannattaisi kokeilla? Liekö hirveen kalliita? Jotenkin oon ajatellu et pitäis välttää hirveetä määrää kemikaaleja näin pienten lasten hiuksissa. Ostin joskus itselleni sellasta hiuksiin jätettävää hoitoainetta mutten voinut käyttää sitä kun se tuoksui niin voimakkaalle. Estun lapsella on mahtava tukka, mut toi on niin tiukkaa toi kihara että näyttää pysyvän paremmin kasassa, meillä toi leviää tollaseks pörröpilveksi :D

Ok, eli hoitoainekaupoille siis... Osaatteko sanoa mitä merkkejä kannattaisi kokeilla? Liekö hirveen kalliita? Jotenkin oon ajatellu et pitäis välttää hirveetä määrää kemikaaleja näin pienten lasten hiuksissa. Ostin joskus itselleni sellasta hiuksiin jätettävää hoitoainetta mutten voinut käyttää sitä kun se tuoksui niin voimakkaalle. Estun lapsella on mahtava tukka, mut toi on niin tiukkaa toi kihara että näyttää pysyvän paremmin kasassa, meillä toi leviää tollaseks pörröpilveksi :D
Tuo on tiukkaa ja pysyy kyllä kasassa/spiraalit irtonaisina, mutta vaikea hoitaa. Mietin jo, että mitä jos joskus tulee vaikka täitä, nin eihän tuohon auta muu, kuin ajaa tukka pois, koska kampa (edes harva) ei tuosta läpi mene. Kaikkea sitä ajatteleekin =)

Kaupan voidemaiset hiuksiin jätettävät aineet ei paljon maksa, mutta ne tuoksuu. Meillä nyt Sunsilkia. Kampaamoista varmaan saa ihan hajusteettomia tai miedosti tuoksuvia.

"äiree"
Tuollaista sotkua se on meidänkin muksun pää, jos hiukset ovat kasvaneet pitkiksi. Joukossa on kiharia hiuksia ja sitten sotkua, ei kylläkään noin tiheää mitä tuossa kuvassa oli.

Hiukset minusta pysyvät parhaimpina silloin kun ne leikkaa lyhyiksi. Ei minusta ole kivaa että lapsi näyttää ns. röllipeikolta.

Jos hiukset olisivat kaikki siistissä kiharassa, niin ei siinä sitten olisi mitään.
Mutta kerta niistä vain osa on kiharaa ja osa ihme sotkukiharamyttyä, niin eivät ne hääveiltä näytä.

"suvi"
meillä poitsulla toimii shamppoona kivasti acon vaahtoshampoo apteekista (tuoksuton) sillä jokatoinen pesu (hikoaa kovasti kun vauhti päällä...) ja jokatoinen pesu meillä twoinone-shampoolla johon päälle erittäin silottavat hoitoaineet. eikä harjata hiuksia kuin pesun jälkeen vaan tarvittaessa vain rutistellaan koskein käsin. hiukset ei ole lyhyet eikä pitkät vaan siltä väliltä eli kikkara pehko :)

kiharat
[QUOTE="äiree";22546259]Tuollaista sotkua se on meidänkin muksun pää, jos hiukset ovat kasvaneet pitkiksi. Joukossa on kiharia hiuksia ja sitten sotkua, ei kylläkään noin tiheää mitä tuossa kuvassa oli.

Hiukset minusta pysyvät parhaimpina silloin kun ne leikkaa lyhyiksi. Ei minusta ole kivaa että lapsi näyttää ns. röllipeikolta.

Jos hiukset olisivat kaikki siistissä kiharassa, niin ei siinä sitten olisi mitään.
Mutta kerta niistä vain osa on kiharaa ja osa ihme sotkukiharamyttyä, niin eivät ne hääveiltä näytä.[/QUOTE]

Hihi, kiitos :) Kyllä me on vain ja ainoastaan saatu ihastelevia kommentteja lapsen tukasta, osa ei meinaa uskoa että se on "aito" :D Tuo kuva oli aamukuva ja ei me toki tuon näkösenä yleensä liikuta ihmisten ilmoilla... Mutta kaipailin nimenomaan apuja miten noita hiuksia hallitaan. Jos hiukset olisivat lyhyemmät niin nehän olisi vielä pahemmat jos ei yltäisi edes ponnarille. Hoitoainevinkkejä (merkkejä) kuulisin mielellään vielä lisää, kokeillaan varmaan tuota sunsilkkiä ihan ensin jos sitä saa ihan marketeista.

Yhteistyössä