Kierukka sektion jälkeen

Olen synnyttänyt sektiolla ja nyt mietin ehkäisyä. Lääkäri sanoi, että kun en ole synnyttänyt alakautta, niin kierukan laitto sattuu. Olisin iloinen, jos joku kertoisi "totuuden", että sattuuko sen laitto ja/tai sen jälkeen ja paljonkin?
 
Omakohtaista kokemusta ei valitettavasti ole, mutta ystäväni laitatti kierukan, vaikkei ollut synnyttänyt. Sanoi, ettei toista kertaa suostu samaan toimenpiteeseen ennen kuin on synnyttänyt. Mutta kai sekin on yksilöllistä. Tosin lääkäri varmasti tietää totuuden, uskoisin.
 
Aivan, olen synnyttänyt kahdesti sectiolla ja kierukan laitto tuntui aivan kamalalta! Lääkäri ei ensin meinannut suostua laittamaankaan sitä kun en ollut synnyttänyt alakautta, mutta laittoi sitten ja en todellakaan laita sitä enään!!
No kierukasta huolimatta olen nyt raskaana ja seuraava toimenpide on synnärillä section yhteydessä ;)
 
Minäkin synnytin sektiolla ja 8 kk synnytyksestä laitatin kuparikierukan. Pelkäsin kamalasti, että sattuu, mutta pelko oli ainakin minulla turhaa. Kierukan laitto ei sattunut yhtään ja olin ihmeissäni nopeasta toiminnasta, koska koko lääkärikäynti kesti yhteensä 20 minuuttia.

Minulla kierukka pidensi ekan kierron 2,5 viikolla, mutta muuten ei ole ollut mitään vaivaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 23:22 Mama kirjoitti:
Olen synnyttänyt sektiolla ja nyt mietin ehkäisyä. Lääkäri sanoi, että kun en ole synnyttänyt alakautta, niin kierukan laitto sattuu. Olisin iloinen, jos joku kertoisi "totuuden", että sattuuko sen laitto ja/tai sen jälkeen ja paljonkin?
Mulla kaksi sectiota takana.
Mulle yritettiin laittaa kierukkaa ensin tk:ssa, mut se kipu oli jotakin niin järkyttävää, et sain ajan naistentautien poliklinikalle, ja kierukka laitettiin siellä nukutuksessa.. :)
Mulla ollut nyt se vajaa 3 vuotta, mut nyt tekis mieli yrittää kolmosta, vaan en oo vielä uskaltanu mennä poistattaan tuota kapistusta.. :'( :\|
 

Yhteistyössä