kierukka pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmas vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmas vielä

Vieras
heippa,

Olisiko kokemusta siitä, että kierukka olis pettänyt eli tullut pois paikaltaan (siten ettei kummempia oireita) ja OLISIT TULLUT RASKAAKSI. Tai onko jollain tutulla tälläienn kokemus?

mun tilanne:

Hormonikierukka ollut yli vuoden, alussa normaalia tiputtelua, sitten suht säänöllisesti pienet menkat , kestoltaan 4-5 päivää. Menkat siis tulivat tuohon kevääseen asti AINA. Maaliskuussa tai huhtikuussa (en laittanut ylös!) oli RUNSAAMMAT ja kivuliaat menkat, vuotoa kesti viikon verran ja sitä tuli runsaaaasti. en kuitenkaan tota ihmetellyt sen enempää. Tämän jälkeen oli "menkat" eli vain pienen pientä tuhruttelua kesäkuun puolessa välissä - tämän jälkeen EI MITÄÄN. Olin silloin matkoilla etelässä ja koska halusin uida niin laitoin tamponin... olisiko se voinut vaikuttaa kierukan siirtymiseen, Mirenan ohjeessa kun ei suositella tamponin käyttöä. Mitään kipuja ei kuitenkaan ollut - jok kirjoitti, että PAKKO TUNTEA jos kierukka tullut pois kohdusta tms.

Voisinko olla raskaana?? Mitä katsoin netistä ja Mirenan ohjeesta, niin vain 0.7% olisi kierukka pettänyt ja tullut siis raskaaksi vaikka kierukka paikallaan. En oikein usko että tuohon porukkaan kuuluisin..?

Nyt kuitenkin menkkojen poisjäännin lisäksi seuraavia oireita: alavatsa aivan YLITURVONNUT; ollut jo pari viikkoa. Lisäksi rinnat ollut nyt pari päivää arat. Parisen viikkoa sitten naama kukki tavallista enemmän. Pissattaa öisin tavallista enemmän ja nyt myös päivisin.

Kaksi lasta on jo, ja en nyt sanoisi että kolmaskaan minua haittaisi... ;) Miestä ehkä kylläkin taitaisi...?

Testinkin jo ostin, mutta en ole vielä tehnyt.. nähtävästi siksi, että musta tuntuu että nega oliski PETTYMYS?! huh, eli taidan haluta sen kolmannen lapsen. Enkä jaksa millään uskoa että kierukka ei tehoaisi.

Kertokaa mitä olette mieltä (moni varmasti sanoo että testillä se selviää, ja tottahan tuo on....)

Alkuperäinen kirjoittaja lisää lapsia;10629764:
Heh-heh. Onnea vaan.
Tunnen kaksi jotka ovat tulleet raskaaksi kierukasta huolimatta.

Ei taida tuo 0,7 % olla ihan paikkansapitävä.

...nimimerkki "lisää lapsia"!

Ihanko totta? Siis kaksi tuttuasi tullut raskaaksi kierukasta huolimaatta? voitko kertoa enemmän näistä, jos siis tiedät? eli miten sitten huomasivat olevansa raskaana? syntyivätkö nämä lapset vai menikö kesken? miten kierukan poisto sujui(onko kivuliasta ja voiko sikiö yleensä selvitä siitä)?

Jos vain jaksa niin pliis vastaile vielä näihin..

vielä mulla lisäoireina on TOLKUTON VÄSYMYS päivisin,luulin olevan helteiden syy.. mutta ihan tänääkin sadepäivänä todella väsy.. ja eilen esim. NUKAHDIN siitä huolimatta että 2v lapseni
suurinppiirtein hyppeli päälläni.... ei siis mikään pieni väsymys!

Toinen näistä oli oma äitini, olin itse vasta 16-vuotias (ja äitini silloin 46) joten en muista asiasta muuta kuin että äitini kävi "kaavinnassa" eli raskaus keskeytettiin. En tiedä miten kierukan kanssa meneteltiin, ei niin hirveästi siihen aikaan äitini intiimiasiat kiinnostaneet ;)

Toinen oli veljeni entinen tyttöystävä, johon edelleen pidin yhteyttä: en sitäkään tarkkaan muista/tiedä miten kierukan kanssa tehtiin mutta lapsi ainakin syntyi, ja ihan terve.

Mut hei, käy lekurissa niin kaipa nuo kertovat.

Alkuperäinen kirjoittaja lisää...;10630900:
Toinen näistä oli oma äitini, olin itse vasta 16-vuotias (ja äitini silloin 46) joten en muista asiasta muuta kuin että äitini kävi "kaavinnassa" eli raskaus keskeytettiin. En tiedä miten kierukan kanssa meneteltiin, ei niin hirveästi siihen aikaan äitini intiimiasiat kiinnostaneet ;)

Toinen oli veljeni entinen tyttöystävä, johon edelleen pidin yhteyttä: en sitäkään tarkkaan muista/tiedä miten kierukan kanssa tehtiin mutta lapsi ainakin syntyi, ja ihan terve.

Mut hei, käy lekurissa niin kaipa nuo kertovat.

Kiitos sulle näistä..

mutta tein nyt sitten aamulla sen testin, ja tuli vain YKSI viiva, eli en mä mitään raskaana ole. Niin no... esikoisesta näytti kylläkin plussaa vasta KOLMAS TESTI...mutta jos nyt ainakin vähän aikaa uskoisin että en ole raskaana, ja katon josko nämä oireet jatkuvat.

kiitos sinulle tosiaan vielä! mitä olen lukenut, niin näitä kierukkaraskuksia todella on PALJON ENEMMÄN kuin mitä luulin - ja enemmän mitä lääkäri ja Mirenan ohje antoi ymmärtää!!

Kiitos sulle näistä..

mutta tein nyt sitten aamulla sen testin, ja tuli vain YKSI viiva, eli en mä mitään raskaana ole. Niin no... esikoisesta näytti kylläkin plussaa vasta KOLMAS TESTI...mutta jos nyt ainakin vähän aikaa uskoisin että en ole raskaana, ja katon josko nämä oireet jatkuvat.

kiitos sinulle tosiaan vielä! mitä olen lukenut, niin näitä kierukkaraskuksia todella on PALJON ENEMMÄN kuin mitä luulin - ja enemmän mitä lääkäri ja Mirenan ohje antoi ymmärtää!!

Oireet viittaavat vakavaan valeraskuteen..

Viimeksi muokattu:
Oireet viittaavat vakavaan valeraskuteen..

kiitsa sullekin "joku" kommentistasi...
nyt kuitenkin SELVISI MELKOSEN selvästi mikä on meiniki kun tuli sieltä ne MEGAMENKAT; vuotoa sairaasti monta monta päivää, alkoi tosin parin päivän tiputtelull, sitte kunnolla, ja tätä kesti 9 päivää!!! huh, eipä ollu ihme että vattaa turvotti.

Aloin oikein miettiä että mitä tää kierukka oikein naisihmiselle tekee?? onko se järkevä kapistus? pitäiskö vaan ottaa pois ja antaa niiden menkkojen tulla kunnolla.. mulla oli sellanen olo viimeset 3 viikkoa että ne yritti ja yritti tulla, mutta ei,,,enkä tiiä mitä siel vattan sisälä tapahtui. ihankuin se kohtu olis jo alkanut hiljallee valmistautua asukkiin mutta sit ei kuiteskaan....? onko toi sit kivaa?

onko tällasta turha miettiäP ? onko joku muu miettiny kierukan "luonnollisuutta"?? COMMENTS??

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä