kierukka ja tamponi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja o-ou..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

o-ou..

Vieras
Mirena-kierukan ohjeessa sanotaan et olis suositeltavaa käyttää menkkojen aikana sidettä ennemmin kuin tamponia koska kierukan narut saattaa tarttua kiinni.
Käyttättekö kierukka-ihmiset vain siteitä?? Mulla on kierukka laitettu juuri ja kammottaa ajatus siteistä, en jotenki aiemmin ollu edes ajatellu koko asiaa..

mulle taas sanoi lääkäri että pieniä tamppooneja voi käyttää jos vuoto runsasta. ja olen käyttänytkin. ei ole jäänyt naruihin kiinni.

kysyin tätä siis erikseen, kun olin sellaista kuullut ja kuulema se kuukuppi on se pahempi vaihtoehto, kun muodostaa alipaineen ja luultavammin häiritsee kierukkaa ja voi jopa poistaa sen kuin että tamppooniin jäisi narut.

:O En minäkään ollut tuollaisesta kuullut! Minulle piti vuosi sitten sellainen asentaa, mutta viime hetkellä peruin homman. Miksi ne ei kerro tosta etukäteen?! Minä olisin ainakin raivostunut, jos olisin jo lääkärissä ja sitten siinä vasta olisin kuullut hommasta, tai jopa vasta jälkikäteen!!! Raivostuttavaa. Kyllä neuvolantätsyn pitäisi tollanen asia tajuta kertoa, kun ehkäisy jutuista kertoo. Mitä pölvästejä. :/ Minä en nimittäin käyttäisi mitään siteitä, kuin vain melkein pakon edessä, eli aina synnäriltä kotiutuessa... Noh, saas nähdä... Saatan joskus sen kierukan kuitenkin hommata, mutta aikoisin kyllä silti käyttää tampooneita. Jos se kierukka nyt sitten katoaisi mun huomaamatta, niin meille olisi kyllä sitten siitä huolimatta sekin tulokas tervetullut! :)