kierukasta kysyisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on toista kertaa hormonikierukka ja olen todella tyytyväinen. Mulla on ollu todella kivuliaat ja runsaat sekä epäsäännölliset kuukautiset verenvuototaudin takia. Nyt on kierukan paikalla ollessa satunnaisesti parina päivänä tiputtelua. Ei mitään niagaraa enää ja en muista milloin olis tarvinu kuukautisten takia särkylääkkeitä reseptisärkylääkkeistä puhumattakaan.
Eikä sitä paljon puhuttua alussa tapahtuvaa tiputteluvuotoakaan kestänyt kun varmaan viikon. Sekin on kovin yksilöllistä. Kaikille ei kait tämäkään sovi, mutta mulle on ollu ihan paras ratkasu.

Mulla on myös menossa toinen hormonikierukka ja kuudes vuosi ilman kuukautisia :D Noin kerran vuodessa tulee pari tippaa ihan vaan muistutukseksi. :whistle:

En kyllä vaihtais muuhun =)

Kertokaa mulle siitä hormoonikierukasta? Aiheuttaako se mielialan vaihteluita, lihooko (jos pillereistä lihoo) ja mitä kaikkee vaivaa siitä voi tulla? Mulla kuparikierukka ollu nyt reilu 3v ja muuten ihan hyvä ollut, mutta mulla menee hermot näiden menkkojen kanssa, nytkin menossa jo 11 päivä...

No siinä hormonikierukan kanssa on se ideana että se vaikuttaa paikallisesti ja tarvii siis vähemmän niitä aineita vapauttaa elimistöön pillereihin verrattuna, jolloin visuvaikutukset ainakin ovat paljon vähäisemmät.